Protokół z XXVII sesji

PROTOKÓŁ Nr XXVII/09
z sesji Rady Miejskiej w Surażu w dniu 10.02.2009 r. w siedzibie Miejsko Gminnego Ośrodka Kultury w Surażu
 
 
Ad. 1.
Obrady otworzył i przewodniczył przewodniczący Rady Miejskiej Pan Zygmunt Jarmoc.
Na podstawie listy obecności stwierdził prawomocność obrad.
W sesji uczestniczyło 15 radnych, Burmistrz Suraża, Sekretarz Gminy, Skarbnik Gminy, sołtysi oraz zaproszeni goście ( listy obecności stanowią załącznik do protokołu).
 
Ad.2.
Pan Edward Laskowski  złożył ślubowanie o następującej treści: ,,Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców.,,
,,Tak mi dopomóż Bóg’’
 
Ad.3.
Wręczono Panu Edwardowi Laskowskiemu zaświadczenie Miejskiej Komisji Wyborczej w Surażu stwierdzające wybór radnego Rady Miejskiej w Surażu. Niniejsze zaświadczenie stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad.4.
Pan Przewodniczący przedstawił następujący porządek obrad dodając dodatkowy punkt dotyczący projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Białostockiemu na dofinansowanie przebudowy drogi powiatowej Tryczówka-Doktorce przejście przez miejscowość Doktorce droga (nr 1510 B) kontynuacja budowy chodników.
1. Otwarcie obrad XXVII Sesji Rady Miejskiej w Surażu.
2. Ceremonia ślubowania Pana Edward Laskowskiego Radnego Rady Miejskiej w Surażu.
3. Wręczenie zaświadczenia o wyborze na radnego Rady Miejskiej w Surażu Pana Edwarda Laskowskiego
4. Przyjęcie porządku obrad.
5. Informacja Burmistrza z podjętych działań między sesjami.
6. Przyjęcie protokołu z obrad XXV I XXVI sesji Rady.
7. Projekt uchwały w sprawie wyboru członków Komisji Rewizyjnej w Surażu.
8. Projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Białostockiemu na dofinansowanie przebudowy drogi powiatowej Tryczówka-Doktorce przejście przez miejscowość Doktorce droga (nr 1510 B) kontynuacja budowy chodników.
9. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia opinii do studium o ustalenie lokalizacji budowy ul. Zagumiennej w Surażu.
10. Projekt uchwały w sprawie upoważnienia Burmistrza Suraża do zaciągnięcia zobowiązania wekslowego zabezpieczającego prawidłową realizację wykonania umowy – zadanie pn. ,,Modernizacja sieci wodociągowej poprzez budowę przepompowni w miejscowości Średzińskie’’
11. Projekt uchwały w sprawie uchwalenia Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Suraż na lata 2008-20111.
12. Projekt uchwały w sprawie uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami dla Miasta i Gminy Suraż na lata 2008-2011.
13.Sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za rok 2008.
14. Projekt uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na terenie Miasta i Gminy Suraż w 2009r. 
15. Interpelacje i zapytania radnych.
16. Sprawy różne i wolne wnioski.
17. Zamknięcie obrad XXVII sesji Rady Miejskiej w Surażu.
Radni Rady Miejskiej w Surażu porządek obrad przyjęli 14 głosami za, 1 osoba się wstrzymała.
 
Ad.5.
Burmistrz Suraża Pan Sławomir Halicki przedłożył informacje z podjętych działań między sesjami. Informacja stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad.6.
Przystąpiono do głosowania protokołu z poprzedniej XXV i XXVI sesji Rady Miejskiej w Surażu. Wynik głosowania 14 głosów za, 1 osoba się wstrzymała.
 
Ad.7.
Projekt uchwały Nr XXVII/147/09 z dnia 10 lutego 2009r. w sprawie wyboru członków Komisji Rewizyjnej w Surażu.
Do uzupełnienia składu komisji Rewizyjnej zaproponowano trzy kandydatury: Radnego Pan Edwarda Laskowskiego
Radnego Pan Wiesława Wołoszczyka
Radnego Pan Wiesława Owsiejczuka
W/w wyrazili zgodę.
Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad w/w kandydaturami:
1. Edward Laskowski - 7 głosów za, 8 głosów wstrzymujących
2. Wiesław Wołoszczyk – 2 głosy za, 13 głosów wstrzymujących
3. Wiesław Owsiejczuk – 6 głosów za, 9 głosów wstrzymujących
Skład Komisji Rewizyjnej uzupełnił Pan Edward Laskowski.
W skład Komisji Rewizyjnej weszli:
1. Edward Laskowski –Przewodniczący
2. Marek Stypułkowski – Z-ca Przewodniczącego
3. Wioletta Popławska – członek
4. Alicja Wojciula – członek
5. Adam Sosnowski – członek
Uchwałę Nr XXVII/147/09 z dnia 10 lutego 2009r. w sprawie wyboru członków Komisji Rewizyjnej w Surażu przyjęto 15 głosami za i stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad.8.
Projekt uchwały Nr XXVII/148/09 z dnia 10 lutego 2009r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Białostockiemu na dofinansowanie przebudowy drogi powiatowej Tryczówka-Doktorce przejście przez miejscowość Doktorce droga (nr 1510 B) kontynuacja budowy chodników, przyjęto 14 głosami za, 1 osoba się wstrzymała.
Uchwała Nr XXVII/148/09 z dnia 10 lutego 2009r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Białostockiemu na dofinansowanie przebudowy drogi powiatowej Tryczówka-Doktorce przejście przez miejscowość Doktorce droga (nr 1510 B) kontynuacja budowy chodników, stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad.9.
Projekt uchwały w sprawie wyrażenia opinii do studium o ustalenie lokalizacji budowy ul. Zagumiennej w Surażu.
Pan Burmistrz zapoznał radnych z wizualnym projektem ul. Zagumiennej.
Pan Laskowski zaproponował aby właściciele działek zrzekli się opłaty za wykup działek pod tą drogę.
Pani Sekretarz stwierdziła, iż wartość tych działek jest niewielka w porównaniu z kosztami podziału tych działek przez geodetę oraz sporządzenie aktów notarialnych.
Pani Chodorowska zaproponowała, aby przy remoncie tej drogi uwzględnić ul. Szkolną, a szczególnie wjazd do szkoły. Nadmieniła, iż wykupywanie działek na ul. Polnej mija się z celem, gdyż tą drogę należy pozostawić w takim stanie jak jest.
Pan Leszczyński zaproponował zwężenie tej drogi gminnej do 5m.
Pan Przewodniczący poparł Pana Leszczyńskiego co do zwężenia tej drogi i przyjęcia wariantu wyłożenia na tej drodze dywanika asfaltowego.
Pani Sekretarz stwierdziła, iż przy ubieganiu się o środki unijne taka droga musi mieć przynamniej 6 m szerokość łącznie z poboczami.
Pan Leszczyński stwierdził, iż w tej dzisiejszej propozycji i tak nie ma jezdni 6 m. jest tylko zaproponowana 5,5m jezdnia i po 0,5 m na pobocze drogi. Nadmienił, iż ta droga gminna nie ma szans na dofinansowanie z zewnątrz skoro są odrzucane wnioski na ważniejsze drogi powiatowe w gminie. Należy patrzeć realnie, gdyż zwężenie tej drogi spowoduje obniżenie kosztów tej inwestycji.
Pani Chodorowska zwróciła, się z pytaniem czy w sytuacji gdy droga będzie węższa będzie potrzeba wykupu tych działek?
Pan Sekretarz stwierdziła, iż w niektórych miejscach trzeba wykupić część działek.
Radni zadecydowali aby tą drogę robić z uwzględnieniem wyłącznie jezdni 5 m i po 1 m na chodnik.
Pan Owsiejczuk stwierdził, iż znowu wchodzimy w koszta dokumentacji w inną drogę. Na dzień dzisiejszy mamy zrobioną dokumentację na drogę w Doktorcach, która straci ważność. Należy zająć się tymi drogami na które mamy zrobione dokumentacje. W przypadku ul. Zagumiemnnej jak będziemy ją robić to do końca z uwzględnieniem ul. Polnej.
Pan Wysocki stwierdził, iż można zrobić drogę brukową w Doktorcach gdyż koszt położenia asfaltu będzie niewielki i jest zrobiona dokumentacja.
Pan Laskowski zwrócił się do Burmistrza, aby zorientował się jaki będzie koszt tej inwestycji z uwzględnieniem naszych wariantów.
Pan Puziuk stwierdził, iż zamiast inwestycji na tych drobnych drogach należy skupić się na głównej drodze w Zawykach.
Pan Burmistrz stwierdził, iż rozmawiamy o konkretnej uchwale w kwestii tej jednej ul. Zagumiennej i na niej się skupmy. Chciałbym mieć jasność co do tej uchwały, ona nie przesądza że ja już jutro muszę zlecać projekt. Ta ulica była zgłoszona przez mieszkańców, ustalony został 4 letni harmonogram tej drogi jest ona zaplanowana na 2010r. co nie znaczy, że ją musimy zrobić w przyszłym roku. Prosiłbym o wyrażenie zdania co do wielkości i przedłużenia tej drogi.
Pan Leszczyński stwierdził, iż dalej jest za zwężeniem tej jezdni do 5 m i 1m na jeden chodnik.
Pan Stypułkowski zgodził się z Panem Leszczyńskim i Panią Chodorowską co do zwężenia jezdni do 5 m, ale co do chodników proponowałbym z obu stron chodniki. Nadmienił, iż należy patrzeć przyszłościowo, gdyż te działki są wykorzystywane pod zabudowę mieszkaniową.
Pani Chodorowska stwierdziła, iż bez sensu jest robienie autostrady na tej drodze. Wiele innych dróg na naszym terenie nie posiada nawet krawężników, a też spełnia potrzeby mieszkańców.
Pan Owsiejczuk stwierdził, iż to nie tylko ta jedna ulica nie ma chodników jest wiele ulic na których nie ma chodników.
Pan Stypułkowski zaproponował, aby te dwa chodnik uwzględnić tylko w dokumentacji, gdyż koszt tej dokumentacji czy z jednym czy z dwoma chodnikami będzie taki sam.
Pan Manoś stwierdził, iż Pan Burmistrz za dużo wszystkim naobiecywał, a w budżecie nie ma na nic kasy.
Pan Burmistrz stwierdził, iż wszystko wynikało z planów związanych ze środkami unijnymi. Wierzyłem, iż do budżetu spłynął te środki i jak najwięcej zrobimy, stało się jednak inaczej. Możecie dzisiaj Państwo nie podejmować tej uchwały i temat tej ulicy się przedłuży.
Pan Przewodniczący stwierdził, iż w przypadku zlecenia dokumentacji będzie ona uwzględniała zejście z szerokości jezdni i chodnika. Moim zdaniem należy zlecić tą dokumentację.
Pan Wołoszczyk stwierdził, iż drogę w Zawykach będziemy robić przez 2 lata, a projekt jest tylko ważny 4 lata, jak nie zaczniemy tej drogi to projekt przepadnie.
Pan Chraboł - Sołtys Doktorc stwierdził, iż w tym momencie mamy tyle gotowych projektów na drogi. Należy robić te drogi na które mamy gotowe projekty, a dopiero później bierzmy się za inne drogi.
Pani Chodorowska zaproponowała, aby pozostawić na razie tą sprawę, należy zorientować się ile by było wykupów w przypadku zwężenia jezdni i chodników i na następnej sesji wrócić do sprawy.
Radni jednogłośnie przyjęli propozycję Pani Chodorowskiej.
 
Ad.10.
Projekt uchwały Nr XXVII/149/09 z dnia 10 lutego 2009r. w sprawie upoważnienia Burmistrza Suraża do zaciągnięcia zobowiązania wekslowego zabezpieczającego prawidłową realizację wykonania umowy – zadanie pn. ,,Modernizacja sieci wodociągowej poprzez budowę przepompowni w miejscowości Średzińskie’’ przyjęto 15 głosami jednogłośnie.
Uchwała Nr XXVII/149/09 z dnia 10 lutego 2009r. w sprawie upoważnienia Burmistrza Suraża do zaciągnięcia zobowiązania wekslowego zabezpieczającego prawidłową realizację wykonania umowy – zadanie pn. ,,Modernizacja sieci wodociągowej poprzez budowę przepompowni w miejscowości Średzińskie’’ stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad.11.
Projekt uchwały Nr XXVII/150/09 z dnia 10 lutego 2009r. w sprawie uchwalenia Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Suraż na lata 2008-2011.
Radni stwierdzili, iż należy wszystkich mieszkańców gminy zobowiązać do wstawienia koszy na odpady komunalne oraz podłączy do sieci kanalizacyjnej.
Uchwałę Nr XXVII/150/09 z dnia 10 lutego 2009r. w sprawie uchwalenia Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Suraż na lata 2008-2011, przyjęto 15 głosami za i stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad.12.
 Projekt uchwały Nr XXVII/151/09 z dnia 10 lutego 2009r. w sprawie uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami dla Miasta i Gminy Suraż na lata 2008-2011, przyjęto 15 głosami za.
Uchwała Nr XXVII/151/09 z dnia 10 lutego 2009r. w sprawie uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami dla Miasta i Gminy Suraż na lata 2008-2011, stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad.13.
Zapoznano radnych ze sprawozdaniem z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za rok 2008.
Pan Przewodniczący zaproponował, aby członkom komisji wstrzymać wypłacanie diet, gdyż nie jest to przepis obligatoryjny. a spotkania Komisji organizować w czasie pracy.
Pani Chodorowska stwierdziła, iż należy pozostawić te diety członkom Komisji gdyż znam kilka przepisów nieobligatoryjnych, a jednak pieniądze są.
Radni zadecydowali pozostawienie wypłaty diet z ubiegłego roku.
 
Ad.14.
Projekt uchwały Nr XXVII/152/09 z dnia 10 lutego 2009r. w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na terenie Miasta i Gminy Suraż w 2009r., przyjęto jednogłośnie 15 głosami za.
Uchwała Nr XXVII/152/09 z dnia 10 lutego 2009r. w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na terenie Miasta i Gminy Suraż w 2009r. stanowi załącznik do protokołu.
 
Ad.15.
Pan Wysocki zwrócił się z pytaniem do Pana Burmistrza co w sprawie nadania numeru na drogę w Doktorcach? Nadmienił również, iż sprawa Internetu na naszym terenie to jedynie kwestia dogadania się z telekomunikacją, gdyż to tylko kwestia światłowodu łączącego Zawyki z Doktorcami.
Pan Stypułkowski zwrócił się z pytaniem do Pana Burmistrza jaki jest los przystanku w Surażu.
Pan Leszczyński zwrócił się z pytaniem do kogo należy zgłaszać naprawę dróg gminnych? Jakie mamy gwarancje, że przystępując do programu budowy boisk Orlik przy szkole w Surażu będzie nas to kosztowało 120 tys. Uczulam radnych, iż mając piękny stadion i halę, Orlik powinien być realizowany w ostatniej kolejności. Stwierdził, iż na dzień dzisiejszy inne gminy dołożyły do tej inwestycji o wiele więcej niż to było przewidziane.
Pan Wołoszczyk stwierdził, iż mieszkańcy Doktorc wyrażają chęć umieszczenia świetlicy wiejskiej w byłej szkole w Doktorcach i czy to jest możliwe już w tym roku.
Pan Danowski zwrócił się z pytaniem kto będzie zajmował się sprawą korektorów słonecznych w naszej gminie?
Pan Burmistrz stwierdził, iż jutro mamy wyznaczony termin wejścia na ten przystanek w Surażu. Z sołtysami chciałbym się spotkać i wytypować te drogi gminne do naprawy. W sprawie Orlika wyraziłem się jasno nie będę go preferował jako najpilniejszej inwestycji. Jest wyznaczony termin składania wniosków i uważam że powinniśmy go złożyć. Ta kwota 120 tys. zł wyliczyłem jako wkład własny do pół miliona do odnowy. Będę rozmawiał z projektantem aby projekt nie przekroczył tej zaplanowanej kwoty. Nadmienił, iż ankiety na zapotrzebowanie przez mieszkańców na korektory słoneczne będą przekazane sołtysom. W sprawie drogi w Doktorcach nadmieniam, iż po nadaniu numeru złożymy ją ponownie do Schetynówki. Stwierdził, iż tej drogi w Zawykach nie jesteśmy w stanie zrobić na tych warunkach, które proponuje Powiatowy Zarząd Dróg. W sprawie świetlicy w Doktorcach nie dostałem żadnego pisma, wpłynęło jedynie pismo do Rady Miejskiej w Surażu z którym Państwa zapoznamy.
Zapoznano radnych z petycją mieszkańców Doktorc w sprawie remontu ulicy brukowej, którą dołączono do protokołu.
Pan Manoś zwrócił się z pytaniem do Pana Burmistrza czy Pan Nawrot rozliczył się za wynajem kuchni w Domu Kultury.
Pan Burmistrz stwierdził, iż do tej pory nie zostało to uregulowane.
Pan Wołoszczyk stwierdził, iż do tej pory nie podjęto żadnych działań zmierzających do podziału działki na której stoi świetlica wiejska. Nadmienił, iż ten podział i sprzedaż działek zmniejszy koszty remontu drogi w Doktorcach.
Pan Wysocki stwierdził, iż przez dwadzieścia lat niektórzy mieszkańcy nie zgadzali się na sprzedaż tej działki.
 
Ad.16.
Pani Dorota Marczuk - Dyrektor Zespołu Szkół i Placówek Oświatowo-Wychowawczych zapoznała z podaniem w sprawie zwiększenia o 0,5 etatu pracowników obsługi dla szkoły, które dołączono do protokołu. W woli uzupełnienia informacji dodam, iż pół etatu woźnej w naszej szkole to 868 zł brutto plus ZUS i fundusz pracy to daje 1205 zł. brutto.
Pani Chodorowska stwierdziła, iż w takim przypadku cały etat woźnej w naszej szkole to 1736 zł brutto a minimalne wynagrodzenie jest 1276 zł. To ta kwota wypłacana dla woźnych to większości mają nasi pracownicy administracyjni w Urzędzie.
Pan Leszczyński stwierdził, iż te metry w szkole są czyszczone w większości na hali zakupionym dodatkowym sprzętem. Uważam iż w tym momencie te 2,5 etatu powinno wystarczyć dla naszej szkoły.
Pani Chodorowska stwierdziła, iż na pewno przepisy mówią ile powierzchni przysługuje na jedną sprzątaczkę.
Pan Leszczyński stwierdził, iż Suraż ma najdroższą w utrzymaniu dla budżetu szkołę ze względu na małą liczbę dzieci.
Pani Dyrektor stwierdziła, iż zwróciła się z tą prośbą ze względu na taką potrzebę, gdyż są prowadzone dodatkowe zajęcia na hali do godz. 17 i 19. To jest dodatkowy czas pracy woźnej gdzie muszą pełnić dyżur. Jeżeli porównujemy się do innych szkół to chciałabym być dyrektorem wielkiej szkoły, gdyż tam jest minimum dwóch zastępców, dyrektora do spraw kadr i administracji, kierownika świetlicy, sekretarkę, intendenta. My dysponujemy tym czym dysponujemy, a najwyższa płaca brutto dla woźnej jest z tabeli ok. 1250 zł do tego dochodzi staż plus premia za dodatkową pracę ok. 20 %. Ta podana wcześniej to realna kwota.
Pani Chodorowska stwierdziła, iż minimalne wynagrodzenie obejmuje wszystkie składniki wynagrodzenia to nie jest płaca zasadnicza żebyśmy się wszyscy rozumieli.
Pan Laskowski zwróciła się z pytaniem do Pani Dyrektor jaki jest dochód za wynajem Sali sportowej?
Pani Dyrektor stwierdziła, iż w ferie wynajmowaliśmy dwóm grupom jest to kwota 1300 zł. a co miesiąc za wynajem wpływa 500 – 600 zł. Pozostałe zajęcia Klubu Sportowego Znicz, zajęcia dla uczni naszej szkoły odbywają się bezpłatnie.
Pan Leszczyński zwrócił się z pytaniem do Pani Dyrektor co w szkole robi księgowa na całym etacie, dalej uważam, że te 2,5 etatu na naszą szkołę wystarczy.
Pani Wojciula stwierdziła, iż w Surażu jest tak praktykowane, że jak trzeba przywieść mięso lub chemię to się wsiadam w samochód i jadę. Nie ma intendenta który by dostarczył produkty. Robi to woźna.
Pan Leszczyński stwierdził, iż za taką dodatkową pracę motywuje Pani Dyrektor przez premie. Nadmienił, iż w tym momencie nie widzę merytorycznych przesłanek za zwiększeniem etatu.
Pani Dyrektor stwierdziła, iż zadania związane ze zbiorowym żywieniem w szkole czy to w przedszkolu wykonują panie pracujące w kuchni, pani ze świetlicy, ja i księgowa.
Pan Owsiejczuk stwierdził, iż musi Pani nas zrozumieć gdyż jest wiele innych potrzeb na terenie gminy, a w tej chwili to szkoła nas dużo kosztuje. Stwierdził, należy szukać oszczędności i pozyskiwania środków z zewnątrz. Przecież są dodatkowe pieniądze za nauczanie ponadpodstawowe.
Pani Chodorowska stwierdziła, iż w tym momencie nie ma potrzeby jeżdżenia po produkty własnym samochodem, są firmy które same dowożą na miejsce.
Pan Burmistrz stwierdził, iż na dobrą sprawę sam te problemy mogę załatwiać, ale ze względu na duże koszty utrzymania szkoły wolę Państwa informować o wszystkim. Wpłynęło jeszcze jedno pismo ze szkoły w sprawie zatrudnienia dodatkowej osoby na ¼ BHP i POŻ, na które wyraziłem zgodę. Uważam iż Pani Dyrektor potrzebni są pracownicy merytoryczni na wyższym poziomie niż sprzątaczki aby usprawnić pracę w szkole. Musimy wyjść z założenia czy my chcemy stwarzać dodatkowe miejsca pracy dla naszych mieszkańców, czy mamy oszczędzać bo jest kryzys, a nas na razie rozpiera ten budżet. Przypomnę, że zwiększyliśmy o jeden etat woźnej po przeniesieniu gimnazjum oraz przenieśliśmy panią Ryneccką do przedszkola. Pan Ryneccki jest zatrudniony na umowę zlecenie z Urzędu na dozór szkoły w Doktorcach. Takie jest moje zdanie chciałem to powiedzieć i upewnić Państwa, że podchodzę do tego poważnie i szukam najlepszych rozwiązań.
Zapoznano radnych z podaniem mieszkańców ulicy Tatarskiej o naprawienie jezdni i chodnika.
Radni stwierdzili, iż takie naprawy można zrobić we własnym zakresie.
Zapoznano radnych z podaniem Pani Michno Magdaleny w sprawie wynajmu mieszkania w budynku Urzędu Miejskiego w Surażu.
Radni jednogłośnie stwierdzili, iż należy pozostawić to jedno wolne  mieszkanie na wypadek losowy.
Zapoznano radnych z podaniem Zarządu Ochotniczej Straży Pożarnej w Zawykach w sprawie sfinansowania remontu świetlicy strażackiej po byłej szkole w Zawykach oraz naprawy pompy strażackiej.
Pan Laskowski stwierdził, iż oddaliśmy tą szkołę dla Stowarzyszenia, a teraz mamy im to remontować.
Pan Puziuk stwierdził, iż Stowarzyszenie wynajęło salę dla straży za darmo, chodzi tylko o to by wyremontować to jedno pomieszczenie dla straży.
Pan Burmistrz stwierdził, iż Urząd przeznaczył 2 tys. na instalację elektryczną w ramach wynajmu sali pod pomieszczenie dla strażaków. Nadmienił, iż pomożemy w dalszym ciągu w miarę posiadanych możliwości.
Pan Leszczyński stwierdził, iż tyle co OSP w Zawykach chce to budżet się nie zawali.
Pan Przewodniczący stwierdził, iż wracając do podania Pani Dyrektor w sprawie zwiększenia etatu woźnej należy zastanowić się nad ta prośbą.
 
Ad.17.
Zamknięcie obrad XXVII sesji Rady Miejskiej w Surażu o godz. 14³º
 
Protokołowała: Sylwia Filipczuk
 
                                                                         Przewodniczący Rady Miejskiej
                                                                                  Pan Zygmunt Jarmoc
 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Surażu

Wytwarzający/odpowiadający: Marek Uszyński

Wprowadzający: Marek Uszyński

Data wprowadzenia: 2009-03-31

Data modyfikacji: 2009-03-31

Opublikował: Marek Uszyński

Data publikacji: 2009-03-31