Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy (nie dotyczy cudzoziemców)

 Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy (nie dotyczy cudzoziemców)

 

Podstawa prawna

        - Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności  (Dz.U. 2018r. , poz. 1382)

        - Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego   (Dz.U.z  2017r. poz. 2411 )

        - Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U.z 2018r. poz. 1044).

 

         Osoba przebywająca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązana zameldować się w miejscu pobytu stałego lub

cz      czasowego  najpóźniej w 30 dniu , licząc od daty przybycia do tego miejsca.

         Zameldowanie osoby w lokalu służy wyłącznie celom ewidencyjnym i ma na celu potwierdzenie faktu pobytu w tym lokalu.

         Równocześnie można mieć  jedno miejsce pobytu stałego i jedno miejsce pobytu czasowego. 

         Wypełniony formularz  można złożyć:

             -   osobiście

             -   przez  pełnomocnika   

             -   w formie dokumentu elektronicznego

              Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony  i podpisany formularz  ZGŁOSZENIE POBYTU CZASOWEGO LUB ZGŁOSZENIE POBYTU STAŁEGO zawiarający określone ustawą dane dotyczące osoby, nowego miejsca pobytu czasowego wraz z deklarowanym okresem tego pobytu, oraz wskazanie adresu miejsca pobytu stałego i dotychczasowego miejsca pobytu czasowego, jeśli taki posiadał , a także potwierdzenie faktu pobytu osoby dokonane przez właścieciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu. Jeżeli osoba, która dokonuje zameldowania dyspnuje tytułem prawnym do lokalu - sama dokonuje potwierdzenia faktu pobytu osoby w danym lokalu (niżej załączniki).
  2.  Dowód osobisty lub paszport osoby dokonującej zameldowania.
  3.  Do wglądu dokument (oryginał) potwierdzający tytuł prawny do lokalu: np. umowa cywilno-prawna, odpis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu.

          DODATKOWE INFORMACJE:

  1. Obowiązku meldunkowego można dokonać przez pełnomocnika, który posiada pełnomocnictwo udzielone w formie o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U z 2017r. poz.1257 ) po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
  2. Za osobę  nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych  lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy,opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
  3. Zameldowania można dokonać w formie dokumentu elektronicznego na formularzu dostępnym na stronie pod adresem https://obywatel.gov.pl pod warunkiem otrzymania urzędowego potwierdzenia odbioru. Do formularza należy dołączyć dokument elektroniczny potwierdzający tytuł prawny do lokalu, a w razie niemoznośći jego uzyskania- odwzorowanie cyfrowe tego dokumentu, a obywatel nieposiadający tytułu prawnego do lokalu dołącza do formularza dokument elektroniczny zawierający oświadczenie właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu potwierdzające pobyt oraz dokument potwierdzajacy tytuł prawny tego właściciela lub podmiotu, a w razie niemożnośći ich uzyskania- odwzorowanie cyfrowe tych dokumentów. Formularz winien być podpisany podpisem elektronicznym lub przy użyciu profilu zaufanego.
  4. Zameldowanie w stosunku do dzieci obywateli polskich urodzonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jest dokonywane z urzędu przez kierownika urzędu stanu cywilnego sporzadzającego akt urodzenia. Zameldowanie na pobyt stały dziecka nastepuje z dniem sporządzenia aktu urodzenia, w miejscu stałego pobytu rodziców albo tego z rodziców, u którego dziecko przebywa.W przypadku braku miejsca pobytu stałego rodziców, zameldowanie nastąpi w iejscu pobytu adresu czasowego rodziców, natomiast w przypadku braku jakiegokolwiek miejsca pobytu rodziców, kierownik urzędu stanu cywilnego nie dokona zameldowania lecz pouczy o obowiązku jego dopełnienia przez rodziców.
  5. Jeżeli dane zawarte w zgłoszeniu zameldowania budzą wątpliwości o zameldowaniu rozstrzyga się w drodze decyzji administracyjnej po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego.

S           Sposób i miejsce składania dokumentów

U        Urząd Miejski w Surażu
u        ul.11 LIstopada 16
p        pokój   nr 7 tel. 085 6503-186
          godziny  przyjęć interesantów
          poniedziałek –piątek- 7:30 do 15:30

        Wymagane opłaty

         Opłata  skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie   pełnomocnictwa wynosi 17zł.Opłacie nie podlegają    pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rrodzicom,dzieciom,dziadkom i rodzeństwu.

         Wnioskodawca otrzymuje z urzędu bezpłatne zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały.

         Wnioskodawca otrzymuje na wniosek zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy.

         Opłata skarbowa za wydane  zaświadczenie   wynosi 17 zł.

         Wpłat  z tytułu opłaty skarbowej należy dokonać na rachunek bankowy

U       Urząd Miejski w Surażu

B       Bank Spółdzielczy Łapy Filia Suraż Nr 07 8081 0009 0000 1108 2000 0030+

T        Termin załatwienia sprawy.

       Zameldowania dokonuje się  w obecności wnioskodawcy.

         Tryb odwoławczy
       Nie dotyczy

 Wniosek zgłoszenia pobytu stałego

 Wniosek zgłsozenia pobytu czasowego

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Surażu

Wytwarzający/odpowiadający: Joanna Danuta Nowicka

Data wytworzenia: 2016-12-28

Wprowadzający: Łukasz Laskowski

Data wprowadzenia: 2013-02-04

Data modyfikacji: 2019-04-02

Opublikował: Łukasz Laskowski

Data publikacji: 2013-02-04