Wymeldowanie lub uchylenie zameldowania w drodze decyzji administracyjnej

Wymeldowanie lub uchylenie zameldowania w drodze decyzji administracyjnej

Podstawa prawna

  Ustawa z dnia 24 września 2010r.  o ewidencji ludności  ( Dz. U. z 2018r., poz.1382)

  Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U z 2017r. , poz. 1257)

  Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2018r., poz.1044)

 

          Wymagane dokumenty o wymeldowanie z pobytu stałego.

 Podanie  z wyjaśnieniem czasu i okoliczności opuszczenia mieszkania lub żądaniem anulowania zameldowania jeżeli zameldowanie nastąpiło, a osoba zameldowana w lokalu nie zamieszkała.

 Tytuł prawny do lokalu lub nieruchomości, sentencja wyroku rozwodowego, wyrok orzekający eksmisję (kserokopie).

  Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej.

          Dokumenty do wglądu

Oryginał tytułu prawnego do lokalu.

UWAGI:

Formalności załatwia osoba zainteresowana wymeldowaniem lub uchyleniem czynności materialno-technicznej zameldowania albo osoba posiadająca pełnomocnictwo udzielone na piśmie.

W trakcie postepowania o wymeldowanie badana jest przesłanka dobrowolnego i trwałego opuszczenia lokalu.

W przypadku gdy czynność zameldowania została dokonana bez spełnienia przesłanki zamieszkiwania w lokalu organ wszczyna postepowanie o uchylenie czynności i bada czy zamieszkanie nastąpiło czy też nie.

W wyniku przeprowadzonego postępowania, po jego zakończeniu zostanie wydana stosowna decyzja.

Po złożeniu podania przeprowadza się szczegółowe postepowanie wyjaśniające, polegające m.in. na przesłuchaniu stron i świadków wskazanych przez strony lub wezwanych z urzędu, ustaleniach dokonanych przez organy Policji, Biuro Informacyjne Krajowego Rejestru Karnego, organy paszportowe.

Po zakończeniu postępowania zostaje wydana stosowna decyzja.

 Sposób i miejsce składania dokumentów

- osobiście, przez pełnomocnika  lub za pośrednictwem poczty.

Urząd Miejski w Surażu

 Ul.11 Listopada 16

Pokój nr 7, tel.085 6503-186

Godziny przyjęć interesantów

Poniedziałek-piątek – 7:30 do 15:30

Wymagane opłaty

Opłata skarbowa wynosi 10zł. Opłata skarbowa za złożone pełnomocnictwo wynosi 17 zł.  Wpłaty można dokonać na konto

Urząd Miejski w Surażu

Bank Spółdzielczy Łapy Filia Suraż

07 8081 0009 0000 1108 20000030

 

Sposób i miejsce odbioru dokumentów

Pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

Termin załatwienia sprawy

Dwa miesiące od daty złożenia wymaganych dokumentów z możliwością przedłużenia terminu w trybie art.36 KPA z przyczyn niezależnych od organu orzekającego.

Tryb odwoławczy

Od decyzji Burmistrza Suraża  przysługuje odwołanie do Wojewody Podlaskiego –Białystok ul.Mickiewicza 3 za pośrednictwem Burmistrza  Suraża w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

Informacje dodatkowe

W przypadku, gdy strona nie może bezpośrednio brać udziału w postępowaniu może wyznaczyć pełnomocnika. Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa wynosi 17 zł. Na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej zwolnieni z tej opłaty tego tytułu są małżonkowie, zstępni, wstępni i rodzeństwo (Dz.U. 2018r.,poz.1044).

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Surażu

Wytwarzający/odpowiadający: Joanna Danuta Nowicka

Data wytworzenia: 2016-12-28

Wprowadzający: Łukasz Laskowski

Data wprowadzenia: 2013-02-04

Data modyfikacji: 2019-04-02

Opublikował: Łukasz Laskowski

Data publikacji: 2013-02-04