Udostępnianie danych osobowych ze zbiorów meldunkowych

Udostępnianie danych osobowych z rejestru mieszkańców

 

Podstawa prawna

- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.z 2018r., poz.1000),

- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2017r. , poz.1257)

- Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności  (Dz.U. z 2018r. , poz.1382)

- Ustaw z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2018r. poz. 1044)

- Rozporządzenie Rady Ministrów  dnia 22 września 2017r. w sprawie wysokości opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL  (Dz.U. z 2017r. , poz. 2482)

- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 października  2011r.w sprawie określenia wzorów  wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego (Dz.U. 2016r. poz. 836).

 

Wymagane dokumenty

Wypełniony wiosek o udostępnienie danych .

Dowód dokonania opłaty za udostępnienie danych .

Dokumenty do wglądu.

Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości.

Uzyskanie danych może wynikać z interesu faktycznego lub prawnego. W przypadku powoływania się na interes prawny wnioskodawca jest zobowiązany wskażać przepisy prawa materialnego na podstawie którego jest uprawniony do żadania udostępnienia danych osobowych innej osoby lub załączyć dokumenty potwierdzające ten interes.

Dokument , z  którego wynika interes prawny np. wezwanie sądu, prokuratury, komornika, wyrok sądu, kserokopia udzielonego pełnomocnictwa.

W przypadku braku dostarczenia dowodu na posiadanie interesu prawnego informacja może być udzielona za zgodą osoby, której wniosek dotyczy.

W przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika, potwierdzenie wpłaty z tytułu opłaty skarbowej złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

Sposób i miejsce składania dokumentów

Wniosek można złożyć osobiście lub przez pełnomocnika.

Urząd Miejski w Surażu

Ul.11 Listopada 16

Pokój Nr 7, tel. 085 6503-186

Godziny przyjęć interesantów

Poniedziałek-piątek – 7:30 do 15:30

Wymagane opłaty.

Opłata za udostepnienie danych (dotyczy jednej osoby) zgromadzonych w zbiorze meldunkowym oraz ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych wynosi 31 zł.

Sposób i miejsce składania dokumentów

Wniosek składa się osobiście.

Urząd Miejski w Surażu

Ul.11 Listopada 16

Pokój Nr 7, tel. 085 6503-186

Godziny przyjęć interesantów

Poniedziałek-piątek – 7:30 do 15:30

Opłata za złożone pełnomocnictwo wynosi 17 zł. i uiszcza się ją na wyżej wymienione konto bankowe.

Sposób i miejsce odbioru dokumentów.

Osobiście lub za pośrednictwem poczty, przez pełnomocnika.

Termin złożenia

Brak

Termin załatwienia sprawy

Do 30 dni od daty złożenia wniosku.

Podmiotom udostępnia się dane jednostkowe, na ich wniosek złożony w formie pisemnej  osobiście, przesłany za pośrednictwem poczty lub w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem platformy ePUAP pod adresem https:// epuap.gov.pl : wniosek winien być podpisany podpisem elektronicznym lub przy użyciu profilu zaufanego.

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji o odmowie informacji adresowej wnosi się do Wojewody Podlaskiego w Białymstoku ul.Mickiewicza 3 w terminie 14 dni od daty jej doręczenia za pośrednictwem Burmistrza Suraża.

Wniosek o Udostępnianie danych osobowych ze zbiorów meldunkowych

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Surażu

Wytwarzający/odpowiadający: Joanna Danuta Nowicka

Data wytworzenia: 2016-12-28

Wprowadzający: Łukasz Laskowski

Data wprowadzenia: 2013-02-04

Data modyfikacji: 2018-08-17

Opublikował: Łukasz Laskowski

Data publikacji: 2013-02-04