IX sesja

PROJEKT

UCHWAŁA Nr …

RADY MIEJSKIEJ W SURAŻU

z dnia … czerwca 2007 r.

w sprawie zasad zwrotu wydatków za świadczenia z pomocy społecznej

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r., Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz.1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1208, z 2005 r. Nr 172, poz.1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327 poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759) w związku z art. 96 ust. 4 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 64, poz. 593, Nr 99, poz. 1001, Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 64, poz. 565, Nr 94, poz. 788, Nr 164, poz. 1366, Nr 179, poz. 1487, Nr 180, poz.1493, z 2006 r. Nr 135, poz. 950, Nr 144, poz.1043, Nr 186, poz. 1380, Nr 249, poz.1831, Nr 251, poz.1844, z 2007 r. Nr 35, poz. 219, Nr 36, poz.226, Nr 48, poz.320) uchwala się, co następuje:

§ 1. Wydatki na pomoc rzeczową, zasiłki na ekonomiczne usamodzielnienie, zasiłki okresowe i zasiłki celowe przyznawane są pod warunkiem zwrotu podlegają zwrotowi w części lub całości, jeżeli dochód osoby samotnie gospodarującej lub dochód w rodzinie osoby zobowiązanej do zwrotu wydatków przekracza kwotę kryterium dochodowego określonego w art. 8 ust. 1 i 2 ustawy o pomocy społecznej.

 

§ 2. Zwrot wydatków na usługi opiekuńcze określa uchwała  Nr VII/32/07 Rady Miejskiej w  Surażu z dnia 13 kwietnia 2007 roku w sprawie określenia szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, oraz warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania.

§ 3. Wydatki na świadczenia, o których mowa w § 1, podlegają zwrotowi w części lub w całości w zależności od wysokości dochodu, zgodnie z następującymi zasadami:

 

Dochód na osobę w rodzinie lub dochód osoby samotnie gospodarującej w stosunku do dochodu określonego w art. 8 ust. 1 i 2 wyrażony w %

Część wydatków na świadczenia podlegająca zwrotowi, wyrażona w %

101 - 120

20

121 - 140

40

141 - 160

60

161 - 200

90

Powyżej 201

100

§ 4. 1. Zwrot wydatków na świadczenia dokonywać można poprzez jednorazową wpłatę lub ratalnie.

2. Okres spłaty oraz wysokość poszczególnych rat określa Kierownik MGOPS w Surażu na podstawie wywiadu środowiskowego i wniosku pracownika socjalnego.

§ 5. 1. Zwrot wydatków rozpoczyna się po 2 miesiącach od daty przyznania pomocy.

2. Okres spłaty nie może być dłuższy niż do końca roku kalendarzowego.

3. Za dzień spłaty należności uważa się dzień wpływu ostatniej raty na konto MGOPS w Surażu lub dzień wpłaty w kasie MGOPS w Surażu.

§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Suraża.

§ 7. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

 

 

 

 

 

PROJEKT

UCHWAŁA Nr …

RADY MIEJSKIEJ W SURAŻU

z dnia    czerwca 2007 r.

w sprawie ustalenia zasad zwrotu wydatków na świadczenia z pomocy społecznej w formie dożywiania

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz.1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz.1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1208, z 2005 r. Nr 172, poz.1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327) oraz art. 17 ust. 1 pkt 14, art. 48 ust. 1 pkt 4 i 5, art. 96 ust. 4 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 64, poz. 593, Nr 99, poz. 1001, Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 64, poz. 565, Nr 94, poz. 788, Nr 164, poz. 1366, Nr 179, poz. 1487, Nr 180, poz.1493, z 2006 r. Nr 135, poz. 950, Nr 144, poz.1043, Nr 186, poz. 1380, Nr 249, poz.1831, Nr 251, poz.1844, z 2007 r. Nr 35, poz. 219, Nr 36, poz.226, Nr 48, poz.320)) uchwala się, co następuje:

§ 1. Traci moc uchwała nr XXI/108/04 Rady Miejskiej w Surażu z dnia 7 września 2004r. w sprawie zasad zwrotu wydatków przeznaczonych na świadczenia przyznawane w ramach zadań własnych gminy w zakresie dożywiania uczniów w szkołach.

§ 2 Pomoc w formie gorącego posiłku może być przyznana uczniom szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.

§ 3. Odstępuje się od żądania zwrotu wydatków poniesionych na pomoc w formie posiłku, jeżeli dochód w rodzinie ucznia nie przekracza 150 % kryterium dochodowego określonego w art. 8 ust. 2 ustawy.

§ 4. Wydatki na pomoc w formie posiłku podlegają zwrotowi w zależności od dochodu w rodzinie, zgodnie z następującymi zasadami:

 

Dochód na osobę w rodzinie lub dochód osoby samotnie gospodarującej w stosunku do dochodu określonego w art. 8 ust. 1 i 2, wyrażony w %

 

 Część wydatków na świadczenia podlegające zwrotowi w %

 

Do 150 %

 

 Bezpłatnie

 

151 % - 200 %

 

 50,00%

 

Powyżej 201%

 

 100,00%

 

 

§ 5. W przypadkach szczególnych, zwłaszcza, jeżeli żądanie zwrotu wydatków na zakup posiłku w części lub całości stanowiłoby dla osoby zobowiązanej nadmierne obciążenie lub też niweczyło skutki udzielonej pomocy, kierownik MGOPS na wniosek pracownika socjalnego lub osoby zainteresowanej może zwolnić od zwrotu udzielonego świadczenia.

§ 6. Przyznanie pomocy w formie posiłku następuje na wniosek rodziców, opiekunów ucznia, pracownika socjalnego, dyrektora szkoły, do której uczęszcza dziecko lub innej osoby posiadającej informacje o uczniu wymagającym pomocy w tym zakresie.

§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Suraża.

§ 8. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

 

PROJEKT

Uchwała Nr …

Rady Miejskiej w Surażu

z dnia 29 czerwca 2007 r.

w sprawie uchwalenia Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Suraż na lata 2007 – 2015

Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz.1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz.1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1208, z 2005 r. Nr 172, poz.1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327) oraz art. 17 ust. 1, pkt 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 64, poz. 593, Nr 99, poz. 1001, Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 64, poz. 565, Nr 94, poz. 788, Nr 164, poz. 1366, Nr 179, poz. 1487, Nr 180, poz.1493, z 2006 r. Nr 135, poz. 950, Nr 144, poz.1043, Nr 186, poz. 1380, Nr 249, poz.1831, Nr 251, poz.1844, z 2007 r. Nr 35, poz. 219, Nr 36, poz.226, Nr 48, poz.320) uchwala się, co następuje:

 

§ 1. § 1. Uchwala się Gminną Strategię Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Suraż na lata 2007 – 2015, stanowiącą załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. § 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Suraża.

§ 3. § 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

 

Projekt

 

UCHWAŁA Nr ……….

RADY MIEJSKIEJ W SURAŻU

z dnia .. ……. …. r.

 

 

w sprawie darowizny działki położonej na terenie wsi Zawyki.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 9 lit. a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz.984, Nr 153 poz. 1271, z 2003r. Nr 214, poz.1806, z 2003r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005r. Dz. U. Nr 172 poz. 1441, Nr175 poz. 1457, z 2006r. Dz. U. Nr 17 poz.128) oraz art. 13 ust. 2 ustawy z dnia
21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U z 2004 r. Nr 261, poz. 2603,
z 2005 r. Nr 281 poz. 2782, Nr 130 poz. 1087, Nr 169 poz.1420, Nr 175 poz. 1459, z 2006 r. Nr 104 poz. 708, Nr 220 poz. 1600, Nr 220, poz. 1601)  uchwala się , co następuje:

 

§ 5. Przekazać w formie darowizny Parafii Rzymskokatolickiej Bożego Ciała w Surażu nieruchomość oznaczoną w ewidencji jako działka nr 618/1 o powierzchni 699 m2 położoną na terenie wsi Zawyki.

§ 6. Traci moc uchwała Nr XXX/151/05 Rady Miejskie w Surażu z dnia 10 czerwca
2005  r. w sprawie darowizny działki położonej na terenie wsi Zawyki.

§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Suraża.

§ 8. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

Projekt

 

UCHWAŁA Nr ……….

RADY MIEJSKIEJ W SURAŻU

z dnia .. ……. …. r.

 

 

w sprawie przeznaczenia do sprzedaży działki  położonej na terenie miasta Suraż.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 9 lit. a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz.984, Nr 153 poz. 1271, z 2003r. Nr 214, poz.1806, z 2003r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005r. Dz. U. Nr 172 poz. 1441, Nr175 poz. 1457, z 2006r. Dz. U. Nr 17 poz.128) oraz art. 37 ust. 2 pkt.5 ustawy z dnia  21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U z 2004 r. Nr 261, poz. 2603,  z 2005 r. Nr 281 poz. 2782, Nr 130 poz. 1087, Nr 169 poz.1420, Nr 175 poz. 1459, z 2006 r. Nr 104 poz. 708, Nr 220 poz. 1600, Nr 220, poz. 1601)  uchwala się , co następuje:

 

§ 9. Przeznacza się do sprzedaży w drodze bezprzetragowej nieruchomość nr 350 mp.7 o pow.680 m 2 położoną w Surażu przy ulicy Osiedlowej na rzecz jej użytkownika wieczystego -  „EDMARK” Edyta Stypułkowska i Marek Stypułkowski Spółka Jawna.

§ 10. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Suraża.

§ 11. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

Uchwała Nr IX/       /07                                   PROJEKT
Rady Miejskiej w Surażu

z dnia 29 czerwca 2007r.

                                                                                                                           w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 r.

Na podstawie art.18ust.2 pkt 4,ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U.z 2001r. Nr 142 poz.1591; z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz.1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004r. Nr 102 poz. 1055 Nr 116 poz.1203; z 2005r. Nr 172,poz.1441; Nr 175, poz. 1457; z 2006r. Nr 17, poz.128, Nr 181 poz. 1337 z 2007r. Nr 48 poz. 327) oraz art.165, 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U z 2005 r. Nr 249,poz. 2104, Nr 169, poz. 1420; Dz. U z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz.1217 , poz.1218, Nr 187, poz. 1381, Nr 249, poz.1832) Rada Miejska w Surażu uchwala, co następuje:

§ 1. Dokonać zmian w planie dochodów.

Zwiększyć dochody                                                                       o kwotę   8.251,-
Dział 852 –     rozdz. 85214          § 2030                                    o kwotę   6.251,-
Dział 921 –     rozdz. 92105          § 2310                                    o kwotę   2.000,-

Zmniejszyć dochody                                                                     o kwotę   132.330,-
Dział 921 –     rozdz. 92109          § 6298                                    o kwotę   132.330,-

§ 2. Dokonać zmian w planie wydatków.

Zwiększyć wydatki                                                                        o kwotę   8.251,-
Dział 852 –     rozdz. 85214          § 3110                                    o kwotę   6.251,-
Dział 921 –     rozdz. 92105          § 4170                                    o kwotę   2.000,-

Zmniejszyć wydatki                                                                      o kwotę   132.330,-
Dział 921 –     rozdz. 92109          § 6058                                    o kwotę   132.330,-

§ 3. W uchwale Nr IV/18/06 Rady Miejskiej w Surażu z dnia 29 grudnia 2006r.zmienia się treść załącznika Nr 5 ” Zadania inwestycyjne w 2007 roku”, który stanowi załącznik Nr 1 do uchwały.

§ 4. Dokonać w planie wydatków przeniesień między działami, rozdziałami, paragrafami na kwotę 35.839zł. zgodnie z załącznikiem Nr 2

§ 5. W uchwale Nr IV/18/06 Rady Miejskiej w Surażu z dnia 29 grudnia 2006r.zmienia się treść załącznika Nr 14 ” Zestawienie przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2007 rok”, który stanowi załącznik Nr 3 do uchwały

§ 6. Objaśnienia dokonanych zmian w budżecie - zgodnie z załącznikiem Nr 4.

§ 7. 1.Budżet po dokonanych zmianach wynosi:

Plan dochodów ogółem                                6.038.993 zł.

Plan wydatków ogółem                                6.456.851 zł.

Deficyt budżetu gminy w kwocie 417.858 zł. zostanie pokryty przychodami pochodzącymi:

a) z pożyczki w kwocie 189.858 zł.

b) z wolnych środków w kwocie 228.000 zł.

§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Suraża.

§ 9. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miasta Suraż

Wytwarzający/odpowiadający: Adam Kochanowski

Wprowadzający: Adam Kochanowski

Data wprowadzenia: 2007-06-27

Data modyfikacji: 2007-06-27

Opublikował: Adam Kochanowski

Data publikacji: 2007-06-27