Projekty na V sesję

projekt

Uchwała nr …..

rady miejskiej w surażu

z dnia 31 stycznia 2007r.

                                    w sprawie przyjęcia gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na rok 2007

Na podstawie art. 41 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi  (Dz. U. z 2002r. nr 147, poz. 1231, nr 167, poz. 1372, z 2003r. nr 80, poz. 719, nr 122, poz. 1143, z 2004r. nr 29, poz. 257, nr 99, poz. 1001, nr 152, poz. 1597, nr 273, poz. 2703, z 2005r. nr 23, poz. 186,  nr 132, poz. 1110, nr 155, poz. 1298, nr 179, poz. 1485, z 2006r. nr 170, poz. 1217, nr 171, poz. 1225, nr 220, poz. 1600) oraz art. 18 ust. 2 pkt 15), ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591; z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, nr 153, poz. 1271, nr 214, poz. 1806; z 2003r. nr 80, poz. 717, nr 162, poz. 1568; z 2004r. nr 102, poz. 1055, nr 116, poz. 1203; z 2005r. nr 172, poz. 1441, nr 175, poz. 1457; z 2006r. nr 17, poz. 128)   uchwala się co następuje:

§ 1. Uchwala się „Gminny Program Profilaktyki  i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2007r.” stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Suraża.

§ 3. Traci moc uchwała nr  XXXVI/187/06 z dnia 9 lutego 2006r. w sprawie przyjęcia gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na rok 2006.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

  do uchwały nr V/26/07  

Rady Miejskiej w Surażu

z dnia 31.01.2007r.

 

gminny program profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych

na terenie gminy suraż na rok 2007

 

rozdział i

postanowienia ogólne

§ 1. Realizacja ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2002r. nr 147, poz. 1231 z późn. zm.)

§ 2. Cele programu:

1) Kreowanie lokalnej polityki rozwiązywania problemów alkoholowych służącej zmniejszaniu skali problemów alkoholowych na terenie gminy.

2) Zwiększenie dostępności i skuteczności pomocy terapeutycznej dla osób uzależnionych od alkoholu oraz członków ich rodzin.

3) Zmniejszenie degradacji zdrowotnej, spłecznej i ekonomicznej osób oraz rodzin ponoszących skutki nadużywania alkoholu.

4) Promowanie postaw społecznych ważnych dla profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

5) Działalność wychowawcza i informacyjna w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych.

§ 3. Cele programu określone w § 2  realizowane będą przy współpracy z instytucjami, stowarzyszeniami, osobami fizycznymi zainteresowanymi w osiągnięciu celów programu.

rozdział ii

zadania i realizacje

§ 4. Zadanie: Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu.

Realizacja:

1) Prowadzenie rozmów motywacyjnych do podjęcia terapii odwykowej oraz kierowania na leczenie.

2) Udzielanie informacji i porad o możliwości podjęcia leczenia odwykowego oraz wskazanie form leczenia.

3) Kierowanie na badanie przez biegłych; psychiatrę i psychologa zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 30 lipca 2004r. w sprawie trybu powoływania biegłych, zasad sporządzania opinii oraz warunków i sposobu dokonywania badań w przedmiocie uzależnienia od alkoholu (Dz. U. Nr 183, poz. 1895), w celu uzyskania opinii o stopniu uzależnienia od alkoholu i wskazania rodzaju placówki leczniczej.

4) Udzielanie pomocy psychologicznej i prawnej rodzinom, w których występuje problem alkoholowy oraz ofiarom przemocy.

5) Doposażenie placówek zajmujących się terapią uzależnień w pomoce i sprzęt  niezbędny do prowadzenia zajęć.

6) Finansowanie kursów i szkoleń specjalistycznych  podnoszących kwalifikacje w zakresie pracy z osobami uzależnionymi, współuzależnionymi oraz ofiarami przemocy w rodzinie.

7) Dofinansowanie terapii prowadzonych według określonego programu terapeutycznego przez specjalistów w zakresie terapii uzależnień.

8) Zakup materiałów informacyjno – edukacyjnych, czasopism problemowych.

9) Dofinansowanie działalności, organizacji  pozarządowych.

10) Wsparcie działalności punktów informacyjno-konsultacyjnych.

11) Informację w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych  uzyskać można u członków GKRPA w godzinach urzędowania /7.45-15.45/ Urzędu Miejskiego w Surażu 11-go Listopada 16, pok.4,  telefon (085) 6503 194.

§ 5. Zadanie: Udzielenie rodzinom, w których występuje problem alkoholowy, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie.

Realizacja:

 

1) Prowadzenie edukacji publicznej w formie zakupu; ulotek, broszur, poradników, filmów, itp.

2) Dofinansowanie punktu konsultacyjnego oraz specjalistycznych placówek dla ofiar przemocy w rodzinie.

3) Tworzenie i rozwijanie systemu wsparcia psychologicznego, terapeutycznego, pedagogicznego i prawnego dla rodzin z problemem alkoholowym.

4) Organizacja spartakiady trzeźwościowej dla dzieci i młodzieży z terenu gminy Suraż.

5) Udzielenie pomocy terapeutycznej, psychologicznej, prawnej.

6) Organizowanie szkoleń, narad, konferencji, zakup sprzętu.

7) Współpraca z miejscowym posterunkiem Policji – wspieranie działań zgodnie z procedurą interwencji wobec przemocy domowej pod nazwą „Niebieska Karta”.

 

§ 6. Zadanie: Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej, w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, a w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych.

Realizacja:

 

1) Dofinansowanie programów profilaktycznych w zakresie zapobiegania i przeciwdziałania problemom alkoholowym, narkomanii i przemocy dla dzieci, młodzieży  i dorosłych prowadzonych na terenie szkół i innych placówek oświatowych.

2) Dofinansowanie wypoczynku letniego z programem profilaktycznym lub socjoterapeutycznym dla dzieci i młodzieży z rodzin z problemem alkoholowym w systemie stacjonarnym i wyjazdowym.

3) Podejmowanie działań edukacyjnych skierowanych do sprzedawców napojów alkoholowych.

4) Współudział w ogólnopolskich i lokalnych kampaniach edukacyjnych związanych z profilaktyką alkoholową, organizowanie festynów, konferencji prasowych i debat w lokalnych mediach.

5) Organizowanie lokalnych diagnoz, badań i sondaży pozwalających ocenić aktualny stan problemów alkoholowych i narkomanii.

6) Dofinansowanie szkoleń dla pedagogów w zakresie diagnozowania dziecka z rodzin alkoholowych i strategii pomocy.

7) Organizacja spartakiady trzeźwościowej dla dzieci i młodzieży z terenu gminy Suraż.

8) Organizowanie wolnego czasu dla dzieci i młodzieży.

9) Udział w ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Zachowaj trzeźwy umysł”.

 

§ 7. Zadanie: Wspomaganie działalności instytucji stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych. Dotacja lub inne formy dofinansowania mogą być udzielane stowarzyszeniom, organizacjom pozarządowym i  organizacjom zajmujących  się profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych.

Realizacja:

 

1) Finansowanie zadań i programów profilaktycznych i terapeutycznych zleconych do realizacji innym jednostkom.

2) Dofinansowanie terapii dla osób uzależnionych w systemie stacjonarnym i wyjazdowym, /dofinansowanie z budżetu gminy dotyczy jedynie kosztów terapii prowadzonych przez wyspecjalizowanych terapeutów, w przypadku organizowania terapii wyjazdowych koszt pobytu i dojazdu ponosi uczestnik terapii/.

3) Współpraca Gminy Suraż  z Państwową Agencją  Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, samorządem Województwa Podlaskiego, organizacjami pozarządowymi i samorządowymi, kościołami w zakresie prowadzonych przez nie działań w dziedzinie rozwiązywania problemów alkoholowych.

4) Udział w gminy w Podlaskich Dniach Rodziny.

5) Dofinansowanie Uczniowskiego Klubu Społecznego ZNICZ  w Surażu z przeznaczeniem na zajęcia pozalekcyjne dla dzieci i młodzieży.

§ 8. Zadanie: Podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w artykule 131 i 15 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego.

Realizacja:

1) Podejmowanie działań interwencyjnych wobec prowadzących promocję i reklamę napojów alkoholowych, a w szczególności skierowaną do młodzieży.

 

§ 9. Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

1) Inicjowanie działań w zakresie realizacji zadań własnych gminy związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych.

2) Podejmowanie czynności zmierzających do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego.

3) Opiniowanie i wydawanie zezwoleń na sprzedaż lub podawanie napojów alkoholowych.

4) Kontrola i przestrzeganie zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż lub podawanie napojów alkoholowych.

5) Finansowanie działań Gminnej Komisji Problemów Alkoholowych. Wynagrodzenie komisji za udział w posiedzeniu ustala się w wysokości 40 zł brutto za posiedzenie. Wynagrodzenie za dany miesiąc wypłacane będzie do 5 dnia następnego miesiąca, na  podstawie list obecności.

6) Finansowanie szkoleń i kursów członków Komisji oraz osób odpowiedzialnych za realizację w zakresie rozwiązywania problemów  uzależnień i przeciwdziałania przemocy w rodzinie.

7) Zakup materiałów propagandowych, czasopism fachowych i innych niezbędnych wydawnictw dotyczących przeciwdziałania uzależnień.

8) Finansowanie biegłego lekarza i psychologa za wydaną opinię i analizę akt zgodnie z rozporządzeniem Ministra  Zdrowia.

9) Współudział w społecznych kampaniach.

 

rozdział iii

realizatorzy gminnego Programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych

§ 10.  Realizacja zadań określonych w Programie należy do Ośrodka Pomocy Społecznej w Surażu.

1) Określone zadania programu mogą być zlecane instytucjom oraz organizacjom pozarządowym na podstawie umów cywilno – prawnych.

 

rozdział v

zasady finansowania niniejszego programu

 

§ 11. Realizacja zadań niniejszego Programu  finansowana będzie zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, ze środków pochodzących z wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, wnoszonych przez prowadzące tą sprzedaż podmioty gospodarcze.

 

projekt

Uchwała nr ….

rady miejskiej w surażu

z dnia 31 stycznia 2007r.

                                                                             w sprawie zmiany nazwy Ośrodka Pomocy Społecznej Miasta i Gminy w Surażu 

                                                                                                                                                               i uchwalenia statutu

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. h i art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591; z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, nr 153, poz. 1271, nr 214, poz. 1806; z 2003r. nr 80, poz. 717, nr 162, poz. 1568; z 2004r. nr 102, poz. 1055, nr 116, poz. 1203; z 2005r. nr 172, poz. 1441, nr 175, poz. 1457; z 2006r. nr 17, poz. 128) oraz art. 110 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. nr 64, poz. 593, nr 99, poz. 1001, nr 273, poz. 2703; z 2005r. nr 64, poz. 565, nr 94, poz. 788, nr 164, poz. 1366, nr 175, poz. 1462, nr 179, poz. 1487, nr 180, poz. 1493; z 2006r. nr 144, poz. 1043) i art. 21 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. nr 249 poz. 2104;  z 2006r. nr 45, poz. 319, nr 104, poz. 708, nr 187, poz. 1381, nr 170, poz. 1217, nr 170, poz. 1218) uchwala się, co następuje:

§ 1. Zmienia się dotychczasową nazwę Ośrodka Pomocy Społecznej Miasta i Gminy w Surażu na Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Surażu.

§ 2. Uchwala się Statut Miejsko-Gminnego  Ośrodka Pomocy Społecznej w Surażu  w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.

§ 3. Traci moc Uchwała Nr XIII/53/95 Rady Miejskiej w Surażu z dnia 30.06.1995 roku w sprawie nadania statutu Ośrodka Pomocy Społecznej Miasta i Gminy w Surażu.

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Suraża.

§ 5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

 

 

 

 

 

 

 do uchwały nr V/25/07

  Rady Miejskiej w Surażu

z dnia 31.01.2007r.

 

STATUT MIEJSKO-GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ

W SURAŻU

 

ROZDZIAŁ I

POSTANOWIENIA WSTĘPNE

§ 1. Ilekroć w Statucie jest mowa o:

1) Statucie – oznacza to Statut Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Surażu,

2) Burmistrzu – oznacza  to Burmistrza Suraża,

3) Radzie Gminy – oznacza to Radę Miejską w Surażu,

4) Ośrodku – oznacza to Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Surażu.

 

rozdział ii

postanowienia ogólne

 

§ 2. Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Surażu, zwany dalej "Ośrodkiem" działa na podstawie:

      

1)  Ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz. U. nr 64, poz. 593  z późn.  zm.),

2)  Ustawy z dnia 28 listopada 2003 roku o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. nr 228, poz. 2255 z późn. zm.),

3) Ustawy z dnia 22 kwietnia 2005 roku o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej (Dz. U. nr 86, poz. 732 z późn. zm.),

4) Ustawy z dnia 29 grudnia 2005r. o ustanowieniu programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” (Dz. U. nr 267, poz. 2259 z późn. zm.),

5) Ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2002r. nr 147, poz. 1231 z późn. zm.),

6) Ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. nr 142, poz. 1591 z późn. zm.),

7) Ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. nr 249, poz. 2104  z późn. zm.),

8) Ustawy z dnia 13 listopada 2003 roku o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 203, poz. 1966  z późn. zm.),

9) Niniejszego Statutu.

 

§ 3.   Ośrodek jest jednostką organizacyjną Gminy.

1) Bezpośredni nadzór i kontrolę nad działalnością Ośrodka sprawuje Burmistrz.

2) Nadzór merytoryczny nad wykonaniem zadań zleconych z zakresu administracji rządowej sprawuje Wojewoda Podlaski.

§ 4. Siedzibą Ośrodka jest Urząd Miejski w Surażu.

§ 5. Terenem działania jest Gmina Suraż.

rozdział iii

zakres działalności

§ 6. Celem działania Ośrodka jest umożliwienie osobom i rodzinom przezwyciężenie trudnych sytuacji życiowych, których nie są w stanie pokonać wykorzystując własne uprawnienia, zasoby i możliwości, wspieranie osób i rodzin w wysiłkach zmierzających do zaspokojenia niezbędnych potrzeb i umożliwienie im życia w warunkach odpowiadających godności człowieka, a także doprowadzenie ich do życiowego usamodzielnienia oraz integracji ze środowiskiem.

§ 7. Do zadań Ośrodka należy prowadzenie całokształtu spraw w zakresie pomocy społecznej, a w szczególności:

1)    przyznawanie i wypłacanie przewidzianych ustawą świadczeń z pomocy społecznej;

2)    praca socjalna, rozpoznawanie socjalnych potrzeb społecznych;

3)    prowadzenie i rozwój niezbędnej infrastruktury socjalnej;

4)    analiza i ocena zjawisk rodzących zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej;

5)    realizacja zadań wynikających z rozeznania potrzeb społecznych;

6)    rozwijanie nowych form pomocy społecznej i samopomocy w ramach zidentyfikowanych potrzeb.

 

§ 8. Ośrodek realizuje zadania wynikające z:

1) Ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz. U. nr 64, poz. 593 z późn.  zm.),

2) Ustawy z dnia 28 listopada 2003 roku o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. nr 228, poz. 2255 z późn. zm.), dotyczące ustalenia i przyznawania świadczeń rodzinnych i opiekuńczych, weryfikacji świadczeń oraz wstrzymywania tych świadczeń w przypadkach przewidzianych w ustawie;

3) Ustawy z dnia 22 kwietnia 2005 roku o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej (Dz. U. nr 86, poz. 732  z późn. zm.),

4) Ustawa z dnia 29 grudnia 2005r. o ustanowieniu programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” (Dz. U. nr 267, poz. 2259 z późn. zm.), dotyczące  zapewnienie posiłku osobom jego pobawionym ze szczególnym uwzględnieniem osób  terenów objętych wysokim poziomem bezrobocia i ze środowisk wiejskich.

5) Ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2002r. nr 147, poz. 1231 z późn. zm.), dotyczące prowadzenia działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych oraz integracji społecznej osób uzależnionych od alkoholu, w tym pomoc psychospołeczna dla dzieci z rodzin z problemem alkoholowym;

§ 9. Ośrodek w trakcie realizacji statutowych działań współpracuje z domami pomocy społecznej, ośrodkami opiekuńczymi, służbą zdrowia, Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Alkoholizmowi, Caritas Archidiecezji Białostockiej, policją, sądami, kościołami i innymi podmiotami realizującymi cele z zakresu pomocy społecznej.

rozdział IV

struktura organizacyjna

§ 10. Strukturę organizacyjną Ośrodka określa Kierownik w regulaminie organizacyjnym w formie zarządzenia.

1) Prawa i obowiązki pracowników zatrudnionych w samorządowych jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej regulują przepisy ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1593 z późn. zm.).

§ 11. Działalnością Ośrodka kieruje Kierownik.

§ 12. Do zadań Kierownika należy:

1)    organizowanie pracy Ośrodka;

2)    kierowanie podległymi pracownikami;

3)    prowadzenie prawidłowej gospodarki finansowej;

4)    dbałość o powierzone mienie;

5)    reprezentowanie Ośrodka na zewnątrz.

§ 13. Kierownika zatrudnia Burmistrz.

§ 14. Kierownik Ośrodka jest służbowym przełożonym pracowników Ośrodka, zatrudnia, zwalnia i awansuje pracowników. Jest pracodawcą w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy.

 

 

 

rozdział v

finansowanie ośrodka

§ 15. Ośrodek jest samodzielną jednostką budżetową.

§ 16. Obsługę finansowo-księgową zapewnia Urząd Miejski w Surażu.

§ 17. Kierownik Ośrodka składa corocznie plan wydatków Ośrodka w formie i terminach ustalonych uchwałą budżetową.

§ 18. Kierownik Ośrodka składa Radzie Miejskiej co roku sprawozdanie z działalności Ośrodka, podając w nim szczegółowe wyniki w zakresie zaspokojenia potrzeb mieszkańców oraz przedstawienia potrzeb w zakresie pomocy społecznej.

 

 

rozdział vi

postanowienia końcowe

§ 19. Zmiana Statutu następuje w drodze uchwały Rady Gminy.

 

 

 

 

 

                PROJEKT

UCHWAŁA NR ...........

RADY MIEJSKIEJ W SURAŻU

z dnia 14 marca 2007r.

 

  

w sprawie przyjęcia gminnego systemu profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną na lata 2007 – 2013.

 

 

        Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym

(Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591; z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, nr 153, poz. 1271, nr 214, poz. 1806; z 2003r. nr 80, poz. 717, nr 162, poz. 1568; z 2004r. nr 102, poz. 1055, nr 116, poz. 1203; z 2005r. nr 172, poz. 1441, nr 175, poz. 1457; z 2006r. nr 17, poz. 128) oraz art. 17 ust.1 pkt 13 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej(Dz. U. nr 64, poz. 593, nr 99, poz. 1001, nr 273, poz. 2703; z 2005r. nr 64, poz. 565, nr 94, poz. 788, nr 164, poz. 1366, nr 175, poz. 1462, nr 179, poz. 1487, nr 180, poz. 1493; z 2006r. nr 144, poz. 1043)  – uchwala się co następuje:

 

 

      § 1. Przyjmuje się gminny system profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną zgodnie z załącznikiem do niniejszej uchwały.

 

      § 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Suraża.

 

      § 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

PROJEKT

 

                    Uchwała Nr ……/…../07                    
Rady Miejskiej w Surażu

z dnia 14 marca 2007r.

                                                                                                                                                                          w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 r.

Na podstawie art.18ust.2 pkt 4,ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U.z 2001r. Nr 142 poz.1591; z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz 558, Nr 113 poz. 984, Nr 214, poz. 1806; z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004r.  Nr 116 poz.1203; z 2005r. Nr 172,poz.1441; Nr 175, poz. 1457; z 2006r. Nr 17, poz.128) oraz art.165, 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U z 2005 r. Nr 249,poz. 2104, Nr 169, poz. 1420; Dz. U z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708) Rada Miejska w Surażu uchwala, co następuje:

§ 1. Dokonać zmian w planie dochodów.

           Zwiększyć dochody                                                                      o kwotę   20.594,-
Dział 758 –     rozdz. 75801          § 2920                                    o kwotę   14.594,-
Dział 852 –     rozdz. 85214          § 2030                                    o kwotę   6.000,-

           Zmniejszyć dochody                                                                     o kwotę   3.071,-
Dział 756 –     rozdz. 75621          § 0010                                    o kwotę   3.071,-

§ 2. Dokonać zmian w planie wydatków.

           Zwiększyć wydatki                                                                        o kwotę   20.594,-
Dział 801 –     rozdz. 80101          § 4440                                    o kwotę   678,-
Dział 801 –     rozdz. 80104          § 4440                                    o kwotę   168,-
Dział 801 –     rozdz. 80110          § 4440                                    o kwotę   518,-
Dział 801 –     rozdz. 80195          § 4010                                    o kwotę   13.147,-
Dział 854 –     rozdz. 85401          § 4440                                    o kwotę   83,-
Dział 852 –     rozdz. 85214          § 3110                                    o kwotę   6.000,-

           Zmniejszyć wydatki                                                                      o kwotę   3.071,-
Dział 801 –     rozdz. 80195          § 4010                                    o kwotę   3.071,-

§ 3. Dokonać w planie wydatków przeniesień między działami, rozdziałami, paragrafami na kwotę 11.367zł. zgodnie z załącznikiem Nr 1

§ 4. W uchwale Nr IV/18/06 Rady Miejskiej w Surażu z dnia 29 grudnia 2006r.zmienia się treść załącznika Nr 5 ” Zadania inwestycyjne w 2007 roku”, który stanowi załącznik Nr 2 do uchwały.

§ 5. W uchwale Nr IV/18/06 Rady Miejskiej w Surażu z dnia 29 grudnia 2006r.zmienia się treść załącznika Nr 9 ”Przychody i wydatki zakładu budżetowego na 2007 rok”, który stanowi załącznik Nr 3 do uchwały.

§ 6. W uchwale Nr IV/18/06 Rady Miejskiej w Surażu z dnia 29 grudnia 2006r.zmienia się treść załącznika Nr 10 ” Przychody i wydatki rachunku dochodów własnych na 2007 rok ”, który stanowi załącznik Nr 4 do uchwały.

§ 7. W uchwale Nr IV/18/06 Rady Miejskiej w Surażu z dnia 29 grudnia 2006r.zmienia się treść załącznika Nr 11 ”Dotacje przedmiotowe w 2007 roku”, który stanowi załącznik Nr 5 do uchwały.

§ 8. Objaśnienia dokonanych zmian w budżecie - zgodnie z załącznikiem Nr 6.

§ 9. 1.Budżet po dokonanych zmianach wynosi:

        Plan dochodów ogółem                           6.104.125 zł.

        Plan wydatków ogółem                           6.304.125 zł.

Deficyt budżetu gminy w kwocie 200.000 zł. zostanie pokryty przychodami pochodzącymi:

a) z pożyczki w kwocie 200.000 zł.

Spłaty pożyczek długoterminowych w kwocie 182.000 zł. zostaną pokryte wolnymi środkami.

§ 10. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Suraża.

§ 11. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.


 

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miasta Suraż

Wytwarzający/odpowiadający: Adam Kochanowski

Wprowadzający: Adam Kochanowski

Data wprowadzenia: 2007-03-14

Data modyfikacji: 2007-03-16

Opublikował: Adam Kochanowski

Data publikacji: 2007-03-14