Nabór MGOPS

OGŁOSZENIE O NABORZE

Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Surażu

ogłasza nabór na stanowisko referent 1/4 etatu

 I. WYMAGANIA NIEZBĘDNE

1) obywatelstwo polskie, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21.22.2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1282 z późn. zm.),

2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

4) nieposzlakowana opinia,

5) wykształcenie średnie lub wyższe na kierunku administracja, prawo lub ekonomia,

6) biegła znajomość obsługi komputera,

7) co najmniej 3 lata stażu pracy oraz co najmniej 1 rok doświadczenia w pracy w jednostkach samorządowych realizujących zadania z zakresu świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego,

8) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,

9) znajomość przepisów prawa niezbędnych do wykonywania pracy na stanowisku objętym naborem, w szczególności znajomość przepisów ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”, Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o ochronie danych osobowych.

 II. WYMAGANIA DODATKOWE

1) znajomość programu do obsługi świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz Centralnej Aplikacji Statystycznej,

2) komunikatywność,

3) samodzielność w działaniu,

4) dobra organizacja pracy oraz dokładność i sumienność w działaniach,

5) umiejętność pracy w warunkach stresowych i pod presją czasu,

6) preferowane doświadczenie w pracy w jednostkach organizacyjnych systemu pomocy społecznej.

 

III. ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ NA DANYM STANOWISKU

1) przyjmowanie, kompletowanie i weryfikacja wniosków wraz z niezbędnymi załącznikami,

2) współpraca z wnioskodawcami, instytucjami i organizacjami w zakresie pozyskiwania i weryfikacji dokumentacji niezbędnej dla ustalania prawa do świadczeń, w tym obsługa portalu Emp@tia,

3) prowadzenie postępowań związanych z wydawaniem zaświadczeń do programu „Czyste Powietrze”,

4) przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych,

5) sporządzanie list wypłat świadczeń,

6) prowadzenie pełnej dokumentacji związanej z ustalaniem uprawnień i wypłatą świadczeń,

7) prowadzenie sprawozdawczości z zakresu świadczeń,

8) archiwizacja dokumentów,

9) podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych oraz prowadzenia postępowań w tych sprawach,

10) przekazywanie do biura informacji gospodarczej o zobowiązaniu lub zobowiązaniach dłużnika alimentacyjnego,

11) przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych,

12) odpowiedzialność za prawidłowe naliczanie wysokości świadczeń,

13) wykonywanie innych zadań zleconych przez Kierownika Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Surażu.

 

IV. WARUNKI PRACY NA DANYM STANOWISKU

1) 1/4 etatu,

2) pierwsza umowa o pracę zawarta będzie na czas określony do sześciu miesięcy,

3) praca przy komputerze o charakterze administracyjno-biurowym

4) miejsce pracy – Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Surażu, parter budynku.

 V. WYMAGANE DOKUMENTY

Oferty kandydatów na stanowisko referenta muszą zawierać podpisane przez kandydata następujące dokumenty/kopie dokumentów dołączonych do ofert powinny być potwierdzone za zgodność
z oryginałem przez kandydata-pod rygorem odrzucenia ofert na etapie oceny formalnej:

1) list motywacyjny z uzasadnieniem przystąpienia do naboru podpisany własnoręcznie,

2) życiorys – CV,

3) kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie,

4) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,

5) kopie świadectw pracy,

6) kopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,

7) oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,

8) oświadczenie kandydata o następującej treści: „oświadczam, że nie byłem/byłam skazany/skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe”,

9) oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego,

10) oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na pracę na wskazanym stanowisku,

11) kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku gdy kandydat posiada orzeczony stopień niepełnosprawności.

 

VI. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW

Dokumenty należy składać w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Surażu, ul. 11 Listopada 16, 18-105 Suraż w godzinach w godz. 8.00 - 14.00 w zaklejonej kopercie oznaczonej imieniem i nazwiskiem kandydata oraz numerem telefonu z dopiskiem „Nabór na wolne stanowisko pracy referent 1/4 etatu” w nieprzekraczalnym terminie do dnia 19.11.2021 r. (piątek) do godz. 14.00. Dokumenty dostarczone po upływie ww. terminu nie będą rozpatrywane. Dokumenty wysłane przesyłką pocztową powinny być doręczone w powyższym terminie.

 

VII. DODATKOWE INFORMACJE

1) w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Surażu w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych jest mniejszy niż 6%,

2) osoby spełniające wymogi formalne zostaną zaproszone telefonicznie na rozmowę kwalifikacyjną w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Surażu,

3) informacja o wynikach naboru będzie umieszczona w BIP-ie Urzędu Miejskiego w Surażu oraz na tablicy ogłoszeń Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Surażu,

4) w procesie rekrutacji nie przysługuje postępowanie odwoławcze,

5) Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Surażu zastrzega sobie prawo unieważnienia naboru bez podania przyczyny.

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miasta Suraż

Wytwarzający/odpowiadający: MGOPS

Data wytworzenia: 2021-11-04

Wprowadzający: Łukasz Laskowski

Data modyfikacji: 2021-12-02

Opublikował: Łukasz Laskowski

Data publikacji: 2021-11-04