Protokół XII

 

Protokół Nr XII/07

z sesji Rady Miejskiej w Surażu w dniu 30.10.2007r. w siedzibie MGOK w Surażu

Ad. 1.

Obrady otworzył i przewodniczył przewodniczący Rady Miejskiej Pan Zygmunt Jarmoc.

Na podstawie listy obecności stwierdził prawomocność obrad.

W sesji uczestniczyło 15 radnych, Burmistrz Suraża, Sekretarz Gminy, Skarbnik Gminy, sołtysi oraz zaproszeni goście (listy obecności stanowią załącznik do protokołu).

 

Ad.2.

Pan Przewodniczący przedstawił następujący porządek obrad:

1.Otwarcie obrad XII Sesji Rady Miejskiej w Surażu.

2.Przyjęcie porządku obrad .  

3.Informacja Burmistrza z podjętych działań między sesjami.

4.Przyjęcie protokołu z obrad XI sesji Rady.

5.Projekt uchwały w sprawie przeznaczenia do sprzedaży nieruchomości i wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny nieruchomości.

6.Projekt uchwały w sprawie powołania komisji konkursowej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko Dyrektora MGOK oraz uchwalenia regulaminu konkursu.

7.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007r.

8.Projekt uchwały w sprawie określenia procedury uchwalania budżetu Gminy Suraż oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

9. Projekt uchwały w sprawie współpracy Gminy Suraż z Suraską Radą Witebskiego Rejonu.

10. Projekt uchwały w sprawie powiadomienia Sekretarza Gminy o obowiązku złożenia oświadczenia lustracyjnego.

11. Projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Suraża.

12.Projekt uchwały w sprawie stwierdzenia wyboru ławników do Sądu Rejonowego w Białymstoku.

13.Interpelacje i zapytania radnych .

14.Sprawy różne i wolne wnioski .

15.Zamknięcie obrad XII sesji Rady Miejskiej .

Radni Rady Miejskiej porządek obrad przyjęli 14 głosami za, przy jednej  osobie nieobecnej.

 

Ad.3.

Burmistrz Pan Sławomir Halicki przedłożył informacje z podjętych działań między sesjami. Informacja jest załącznikiem do protokołu.

 

Ad.4.

Przedstawiono protokół z poprzedniej  XI sesji Rady Miejskiej  w Surażu.

Pan Leszczyński zwrócił się z pytaniem do Pana Burmistrza co zrobiono w sprawie bydła przeganianego przez ulice Suraża i czy wyznaczono pas rzeczny w tym celu?

Następna sprawa to zatrudnienie Pani Małgorzaty Rudnickiej chciałbym wiedzieć jakim wymogiem kierował się Pan Burmistrz zatrudniając tą osobę.

Pan Wysocki zapytał Pana Burmistrza ile jeszcze zostało zatrudnionych nowych pracowników na terenie naszej gminy.

Przystąpiono do głosowania w/w protokołu. Wynik głosowania jednogłośny tzn. 15 głosów za.

 

 

 

Ad.5.

Projekt uchwały Nr XII/58/07 z dnia 30 października 2007r. w sprawie przeznaczenia do sprzedaży nieruchomości wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny nieruchomości.

Pani Hanna Nikitiuk – Radca Prawny stwierdziła, iż w treści tej uchwały jest zawarta maksymalna bonifikata na sprzedaż tej nieruchomości. Sama ustawa art.68 ustawy o gospodarce nieruchomościami mówi o zabezpieczeniu interesów Gminy, że w okresie 10 lat jeżeliby  nieruchomość została zbyta przez Stowarzyszenie wówczas zobowiązuje do zwrotu Gminie tych 99% udzielanej bonifikaty. Natomiast Stowarzyszenie zaproponowało aby wprowadzić dodatkowe zabezpieczenie mówiące, iż po upływie 10 lat w razie sprzedaży nieruchomości, zobowiązują się do prawa pierwokupu Gminie za cenę jaką nabyło Stowarzyszenie czyli 1% wartości nieruchomości, biorąc pod uwagę waloryzację. Ten zapis znalazł by się w akcie notarialnym.

Pan Jarosław Wysocki z pytaniem kto ponosi koszty notarialne?

Pani Hanna Nikitiuk stwierdziła, iż koszty te ponoszą kupujący nieruchomość czyli w tym wypadku Stowarzyszenie Nasze Zawyki.

Pan Leszczyński stwierdził, iż te wszystkie argumenty go nie przekonują ale będzie głosował za, gdyż Pan Przewodniczący jest za sprzedażą tej nieruchomości.

Uchwałę Nr XII/58/07 z dnia 30 października 2007r. w sprawie przeznaczenia do sprzedaży nieruchomości wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny nieruchomości przyjęto 15 głosami jednogłośnie i stanowi załącznik do protokołu.

Ad.6.

Projekt uchwały w sprawie powołania komisji konkursowej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko Dyrektora MGOK oraz uchwalenia regulaminu konkursu.

Pan Przewodniczący stwierdził, iż zwiększać teraz o dodatkowy etat to nie stosowne. Gminy nie stać na ten wydatek nie mamy uchwalonego budżetu na bieżący rok, nie wiemy jakimi środkami będziemy dysponowali i czy nas będzie stać na tą inwestycję dyrektorską. Ten dodatkowy etat dyrektorski w Domu Kultury jest nie potrzebny obecne struktury są na dzień dzisiejszy wystarczające.

Pan Leszczyński podzielił wątpliwości Pana Przewodniczącego i prosił Pana Burmistrza by dzielił siły na zamiary i rozważał rozsądniej swoje przedsięwzięcia.

Pan Owsiejczuk prosił by Pan Burmistrz przedstawił cel zatrudnienia Dyrektora do MGOK.

Pan Manoś zwrócił uwagę zebranym, iż oddajemy do użytku halę sportową gdzie będziemy musieli zatrudnić dodatkowego pracownika do prowadzenia zajęć z młodzieżą. Tam skupi się młodzież, a nie jak w tej chwili do Domu Kultury przychodzi kilka osób należących do zespołu dla którego jest zatrudniony dodatkowy instruktor.

Pan Przewodniczący stwierdził, iż Pani Marzanna Chodorowska nauczyła by więcej dzieci niż ten instruktor, który kosztuje nas 720 zł miesięcznie.

Pan Danowski stwierdził, iż jeszcze w tamtym roku o tej porze to były pieniądze i na projekty w Zawykach i na drogę, którą wykonano w tym roku, a my dzisiaj kończymy rok i nie ma pieniędzy na nic.

Pan Manoś stwierdził, iż z początkiem roku były koncepcje na remont chodnika na ul Zabłudowskiej i na stworzenie dodatkowego etatu w Domu Kultury ale w chwili obecnej mówi się tylko o dodatkowym etacie pomijając ul Zabłudowską.

Pan Wysocki stwierdził, iż po spotkaniach wyborczych organizowanych na naszym terenie z kandydatami na posłów do Sejmu zauważył, iż ci kandydaci nie mają najmniejszego pojęcia  z jakimi Gmina boryka się problemami i dlatego należy liczyć tylko i wyłącznie na siebie.

Pan Burmistrz stwierdził, iż to on wyszedł z propozycją zatrudnienia Dyrektora w Domu Kultury wierząc w działalność kulturalną na rzecz ludzi. Ja rozumiem, że przy tym budżecie długo i wolno będziemy realizować nasze zadania. Ludzie wybierając mnie i państwa na te stanowiska mieli inne oczekiwania w zarządzaniu Gminą. Przy tym obecnym zatrudnieniu w Domu Kultury gdzie pracuje tylko pani bibliotekarka i pani sprzątaczka nie jest możliwa działalność kulturalna w 100%. Tą uchwałę przygotowałem  nie tylko z własnej inicjatywy ale też były sygnały od członków rady w tym temacie. Na tym stanowisku widziałbym osobę niekoniecznie będącą artystą w jakiejś konkretnej dziedzinie, tu potrzebna jest osoba wszechstronna potrafiąca kierować tym obiektem i umiejąca pozyskiwać środki z zewnątrz. Tych środków w naszym budżecie na kulturę jest niewiele tak jak na wszystko. Ta uchwała do niczego Państwa nie zobowiązuje ma jedynie na celu powołanie Komisji konkursowej. Można część środków na ten dyrektorski etat uzyskać rezygnując z całego etatu sprzątaczki.

Pan Burmistrz stwierdził, iż jest pod ogromnym wrażeniem działalności kulturalnej na terenie Białorusi czego nie można powiedzieć o nas.

Pan Manoś stwierdził, iż może kulturą nie możemy się pochwalić ale mamy piękną halę sportową, której Białorusini na pewno nie mają.

Pan Wysocki powrócił do nagłośnienia na hali sportowej stwierdzając, iż w naszym przypadku dobrym rozwiązaniem byłoby kupno wzmacniaczo – głośnika. Prosił również Pana Burmistrza aby zwrócił się do telekomunikacji o podłączenie światłowodów do Internetu dla mieszkańców Doktorc. Z przykrością stwierdzam, iż u nas w Gimnazjum nic się nie dzieje w ramach kultury i sportu. Został przekazany sprzęt sportowy z UKS dla młodzieży gimnazjalnej, który w tej chwili jest zdewastowany i zniszczony.

Pan Danowski stwierdził, iż potrzebna jest sprzątaczka w Domu Kultury, gdyż podczas nieobecności Pani Chodorowskiej to ona wypożycza książki.

Pani Renata Malecka stwierdziła, iż zatrudniając na etat dyrektorski osoby nie mające doświadczenia w tej dziedzinie to nie jest rozwiązanie. Należy pomyśleć o wykorzystaniu w tym celu nauczycieli za odpowiednie wynagrodzenie na pewno chętnie się zgodzą prowadzić dodatkowe zajęcia z młodzieżą.

Pan Przewodniczący stwierdził, iż grupa dzieci z Turośni Kościelnej goszcząca w naszym Domu Kultury prowadzona przez nauczycieli lepiej wypadła niż nasz zespół prowadzony przez specjalnego instruktora.

Przystąpiono do głosowania projektu uchwały w sprawie powołania komisji konkursowej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko Dyrektora MGOK oraz uchwalenia regulaminu konkursu. Wynik głosowania: 14 osób przeciw 1 osoba się wstrzymała, powyższa uchwała nie została podjęta.

 

Ad.7.

Pani Skarbnik Joanna Łapińska przedstawiła projekt uchwały Nr XII/59/07 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007r.

Pan Owsiejczuk zapytał za co jest ta nagroda dla pracownika Urzędu Stanu Cywilnego czy za wydawanie dowodów w ramach godzin pracy.

Sekretarz Gminy Pani Marianna Rogalska stwierdziła, iż jest to dotacja z Urzędu Wojewódzkiego z przeznaczeniem na Urząd Stanu Cywilnego między innymi na nagrodę pracownikowi za trud włożony w dodatkową poza godzinami prace. Wszyscy wiedzą, iż Pani Nowicka jeździ po domach do osób, którzy nie mogą osobiście przyjechać do Urzędu aby wyrobić dowód. Te pieniążki są wydatkowane ze środków budżetu państwa doceniając tym samym wkład pracy pracowników przy dowodach osobistych. W ramach tej dotacji będzie również zakupiona drukarka do USC.

Pan Leszczyński stwierdził, iż należało w budżecie to ująć jako ,,dodatkowa praca pracownika USC’’, a ,,nie za wydawanie zwiększonej ilości dowodów’’ jest to sprawa wyłącznie niedopracowana technicznie.

Pani Skarbnik odpowiedziała, iż taki zapis jest wprowadzony w skrócie, a my jesteśmy tu po to by odpowiadać na Państwa pytania.

Pani Chodorowska stwierdziła, iż co to są za przesunięcia między paragrafami gdzie wcześniej zwiększono środki na płace nauczycieli, a w chwili obecnej zmniejszamy te środki na wynagrodzenia nauczycieli. Czy rzeczywiście szkoły nie mają rozeznania, że im tych środków wystarczy do końca roku. Zwrócić należy tez uwagę, iż zwiększono już w budżecie środki  w kwocie 9 tys. zł na wywóz odpadów z naszej gminy gdzie od nowego roku zwiększy się koszt wywozu tych odpadów. Czy nie warto by było rozejrzeć się za innym rozwiązaniem naszych kontenerów na odpady.

Pan Przewodniczący stwierdził, iż po rozmowach mieszkańcami z innych gmin odbiór kontenerów na odpady przy cmentarzach jest finansowany przez Parafię, a nie jak w naszym przypadku Urząd ponosi koszty wywozu.

Pani Malecka stwierdziła, iż złe rozeznanie w gimnazjum jest powodowane tym, iż nauczycielom nie wypłaca się dodatków motywacyjnych z stąd te pozostałe środki.

Pani Skarbnik stwierdziła, iż ten sam problem jest w Szkole Podstawowej w Surażu.

Pan Wysocki prosił aby Pan Burmistrz przyjrzał się bliżej pracy Dyrektorów szkół.

Pan Leszczyński zaproponował aby zaprosić na najbliższą sesję Dyrektorów szkół.

Uchwała Nr XII/59/07 z dnia 30 października 2007r. w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007r. przyjęto 15 głosami jednogłośnie i stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad.8.

Projekt uchwały Nr XII/60/07 z dnia 30 września 2007r. w sprawie określenia procedury uchwalania budżetu Gminy Suraż oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

Pan Przewodniczący złożył wniosek aby materiały sesyjne były wysyłane Radnym wcześniej i były przedstawiane przed każdą sesją na Komisjach.

Pan Leszczyński prosił, aby referat finansowy przygotował na sesję wyliczenie ile straci gmina subwencji przyjmując 30 zł za 1 ha przeliczeniowy, 40 zł za 1 ha przeliczeniowy i 50 zł za 1 ha przeliczeniowy do ogłoszonej ceny żyta.

Uchwałę Nr XII/60/07 z dnia 30 września 2007r. w sprawie określenia procedury uchwalania budżetu Gminy Suraż oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu przyjęto 15 głosami jednogłośnie i stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad.9.

Projekt uchwały Nr XII/61/07 z dnia 30 października 2007r. w sprawie współpracy Gminy Suraż z Suraską Radą Witebskiego Rejonu.

Pan Przewodniczący poprosił aby Pana Burmistrz umotywował cel naszej współpracy z Suraską Radą Witebskiego Rejonu.

Pan Burmistrz zapoznał radnych z treścią porozumienia  zawartego pomiędzy nami. Stwierdził, iż wiele gmin współpracuje z innymi krajami, a my jesteśmy w stanie taką współpracę podjąć z Białorusią. Nie bierzemy żadnych zobowiązań finansowych ma to jedynie na celu stworzenie projektu w ramach wymiany kulturowej, turystycznej.

Pan Przewodniczący zwrócił się z pytaniem do Pana Burmistrza jakie korzyści finansowe z tego tytułu będą dla naszej Gminy i ile nas kosztował ten wyjazd do Białorusi.

Pan Wysocki zaproponował aby tą współpracę odłożyć na rok dwa gdyż w tej chwili są ważniejsze potrzeby Gminy.

Pan Danowski stwierdził, iż Rada nie była poinformowana o wyjeździe Burmistrza na Białoruś.

Pani Chodorowska zapytała jakie korzyści z tej współpracy będzie miała Gmina i jakie środki będzie musiała Gmina wyłożyć na finansowanie tych spotkań?

Pan Burmistrz stwierdził, iż ustawa o samorządzie gminnym daje możliwość współpracy gminom. Nie pojechałem  tam z własnej przyjemności, ale w celu nawiązania kontaktów, łączą nas wspólne korzenie, historia. Zależy mi głównie na tym aby o Surażu było głośno na zewnątrz. Jeżeli chodzi o koszt tego wyjazdu to koszt tylko delegacji w kwocie 1 tys. zł. Proponowałem również wyjazd i niektórym radnym do Białorusi. Oprócz mnie pojechała osoba, która pracuje w kulturze jak i osoba która ma napisać wniosek o współpracy.

Pan Burmistrz stwierdził, iż  biorąc 1 złotówkę z budżetu to drugą dokładamy z zewnątrz jak nie więcej.

Uchwała Nr XII/61/07 z dnia 30 października 29007r. w sprawie współpracy Gminy Suraż z Suraską Radą Witebskiego Rejonu przyjęto 12 głosami za, 3 osoby się wstrzymały i stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad.10.

Projekt uchwały Nr XII/62/07 z dnia 30 października 2007r. w sprawie powiadomienia Sekretarza Gminy o obowiązku złożenia lustracyjnego przyjęto 15 głosami jednogłośnie.

Uchwała Nr XII/62/07 z dnia 30 października 2007r. w sprawie powiadomienia Sekretarza Gminy o obowiązku złożenia lustracyjnego, stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad.11.

Projekt uchwały Nr XII/63/07 z dnia 30 października 2007r. w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Suraża.

Pani Chodorowska stwierdziła, iż w innych gminach pobory Burmistrza , Wójta są o wiele wyższe niż u nas. W tej chwili będzie to różnica w kwocie 760 zł brutto więcej. Może należałoby dać te podwyżkę, aby Pana Burmistrza zmotywować do pracy w większe zaangażowanie w sprawy gospodarcze naszej Gminy. Stwierdziła, iż zrobiono już ulicę 11 Listopada i przydomowe oczyszczalnie ale potrzeby są o wiele większe.

Pan Przewodniczący zwrócił uwagę, iż remont ul 11 Listopada to wyłącznie zasługa poprzedniej rady, która przygotowała projekt, zostawiła pieniądze na tą inwestycje, a nasza praca w tej kwestii polegała wyłącznie na ogłoszeniu przetargu. Nawet hala sportowa  to też zasługa tamtej Rady.

Pan Leszczyński stwierdził, iż będzie głosował za podwyżką gdyż wokół wszyscy dostają podwyżki.

Uchwała Nr XII/63/07 z dnia 30 października 2007r. w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Suraża przyjęto 15 głosami jednogłośnie i stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad.12.

Projekt uchwały Nr XII/64/07 z dnia 30 października 2007r. w sprawie stwierdzenia wyboru ławników do Sądu Rejonowego w Białymstoku.

Pani Sekretarz zapoznała Radnych z opinią Zespołu opiniodawczego powołanego uchwałą Nr XI/56/07 z dnia 19 września 2007r. i z Notatką Urzędową Komisariatu Policji w Łapach w sprawie opinii Pani Małgorzaty Rudnickiej kandydatki na ławnika do Sądu Rejonowego w Białymstoku, powyższe informacje stanowią załącznik do protokołu. Po spełnieniu wszystkich wymogów formalnych Zespół opiniodawczy pozytywnie zaopiniował powyższą kandydaturę.

Pan Przewodniczący zwrócił się z pytaniem czy była tylko jedyna kandydatura na ławnika?

Pani Sekretarz stwierdziła, iż do Urzędu wpłynął tylko jeden wniosek oferta  zgodnie z uchwałą o ustroju sądów powszechnych. Należy teraz powołać Komisję Skrutacyjną, która przeprowadzi wybór ławnika przy Sądzie Rejonowym w Białymstoku po przez głosowanie tajne.

Pani Chodorowska stwierdziła, iż ta Pani pracuje w Urzędzie jak będą rozwiązane dni nieobecności w pracy  podczas posiedzeń w Sądzie.

Pani Sekretarz stwierdziła, iż wówczas na te dni będzie wykorzystywany urlop wypoczynkowy lub urlop bezpłatny.

Pan Owsiejczuk z pytaniem czy nie można było znaleźć innego kandydata z poza Urzędu Gminy, kto w czasie nieobecności Pani Małgorzaty Rudnickiej będzie ją zastępował skoro jest tyle pracy w Ośrodku Pomocy Społecznej.

Pani Sekretarz stwierdziła, iż nikt nie delegował tej osoby to decyzja każdego indywidualna. Na poprzedniej sesji poinformowano radnych o możliwości składania dokumentów na ławnika. Zostały również wysłane ogłoszenia do sołtysów i w Surażu na tablicy ogłoszeń. Niestety nikt się nie zgłosił.

Powołano członków do Komisji Skrutacyjnej w skład którego weszli:

Radny Pan Jarosław Wysocki – przewodniczący

Radny Pan Wiesław Owsiejczuk – członek

Radny Pan Kazimierz Manoś – członek

                W wyborach tajnych na ławnika udział wzięło 15 radnych. Głosów za oddano 10, przeciwnych 3, wstrzymało się od głosu 2, powyższy protokół z  głosownia stanowi załącznik do protokołu.

Uchwała Nr XII/64/07 z dnia 30 października 2007r. w sprawie stwierdzenia wyboru ławników do Sądu Rejonowego w Białymstoku została przyjęta i stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad.13.

Pan Owsiejczuk prosił, aby Urząd zwrócił się do PKS o przywrócenie zabranych kursów autobusu do Czerewek.

Pan Leszczyński zwrócił się z pytaniem do Pana Burmistrza ile kosztował remont odżelaziacza, co zrobiono w sprawie przeganiania bydła i czy Pan dowiadywał się w sprawie naszych dróg gminnych.

Pan Wysocki zwrócił się z pytaniem co w sprawie oczyszczalni w Doktorcach?

Pan Burmistrz stwierdził, iż spróbuje rozmawiać z  Expresem Pogodą o wprowadzeniu dodatkowych kursów na tej trasie, za odżelaziacz zapłacono 12600,- zł (dwanaście tysięcy sześćset złotych) za remont pompy  jeszcze nie uregulowano. W sprawie oczyszczalni rozmawiałem z Panem Sadowskim, który  wyraził chęć budowy tej oczyszczalni jeżeli uda mu się kupić ośrodek Narwi, który jest dłużnikiem dla Gminy. W ramach umorzenia tego długu Pan Sadowski będzie mógł zainwestować w oczyszczalnie dla mieszkańców Doktorc. W sprawie naszych dróg odbędzie się w listopadzie spotkanie w Powiecie. W sprawie  przepędu bydła szukamy kontaktów adresowych z mieszkańcami, którzy w grodzeni są w pas rzeczny. W sprawie zatrudnienia przez Urząd Pan Burmistrz stwierdził, iż zostały zatrudnione osoby skierowane z prac interwencyjnych w Gimnazjum z prac społecznie-użytecznych i 1 osoba w Szkole Podstawowej w Surażu i 2 osoby z Biura Pracy w naszym Urzędzie. Jeżeli chodzi o Panią Rudnicką to stwierdzam, iż ta osoba ma predyspozycje do tej pracy w zakresie obowiązków powierzono  ochronę zabytków, jest koordynatorem  programu 400 Miast z czasem zakres ten zwiększy się do prowadzenia ochrony środowiska. Zasadniczy powód zatrudnienia tej Pani  związany jest ze środkami unijnymi mając do dyspozycji wykorzystania 3% z Pomocy Społecznej resztę środków pokrywa Urząd.

Pan Manoś prosił o zabezpieczenie środków w przyszłym budżecie na wykup działki na drogę przy posesji Państwa Laskowskich. Prosił aby przyjrzeć się lepiej pracy Opieki Społecznej i ich podopiecznych.

Pan Danowski stwierdził, iż do tej pory przepompownia w Średzińskich nie została zabezpieczona, zaproponował również zaproszenie Powiatu do nas. Prosił również o zabezpieczenie nowo wyłożonej wykładziny na hali sportowej, która nie zda relacji z imprez kulturalnych.

Pan Danowski prosił w imieniu radnych aby nie umarzać  w tym roku podatku dla firmy Indriustrialis.

Pani Chodorowska nadmieniła, iż chcemy robić drugi chodnik na ul. Zabłudowskiej, a w tej chwili nie pilnujemy porządku na tym który jest. Należy uczulić dzielnicowego na ten problem szczególnie w okresie zimowym gdzie zalega śnieg i dzieci idące do szkoły nie mają możliwości przejścia. Drugim problemem jest wpisanie Zakładu Wodociągowo- Kanalizacyjnego do naszego budżetu. To obowiązkiem pracowników zakładu jest zadbanie i zabezpieczenie  środków finansowych na funkcjonowanie zakładu.

Pan Stypułkowski prosił aby Urząd zwrócił się do TPSA o możliwość podłączy telefonu drogą analogiczną.

Pan Puziuk prosił o naprawę chodnika w Zawykach.

Pani Malecka prosiła o wygospodarowanie w przyszłym budżecie środków na remont chodnika na ul. Zabłudowskiej i chodnika przy Szkole.

Pan Manoś stwierdził, iż to nie dopuszczalne aby na przystanku w Surażu była pijalnia.

Pan Przewodniczący stwierdził, iż ten budynek był budowany z myślą o przystanku a nie o pijalni.

Pan Burmistrz stwierdził, iż nigdy nie obiecywano właścicielowi sprzedaży w tym miejscu alkoholu. To Komisja przyznaje koncesje na sprzedaż alkoholu a nie Burmistrz. Istnieje rozwiązanie w kwestii przeniesienia przystanku w inne miejsce.

Pan Burmistrz stwierdził, iż w tym roku nie umarzano podatku dla Indriustrialis, w sprawie wykładziny na hali nie dopuszczam organizowania imprez.

 

Ad.14.

Pani Sekretarz zapoznała radnych z informacją Burmistrza  Suraża o oświadczeniach majątkowych złożonych przez Sekretarza Gminy, Skarbnika Gminy, Dyrektorów Szkół (gimnazjum), osoby wydające decyzje administracyjne w imieniu Burmistrza jak i z informacją Przewodniczącego Rady Miejskiej w Surażu o złożonych przez radnych oświadczeniach majątkowych, które stanowią załącznik do protokołu.

Zapoznano również radnych z odpowiedzią Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku  w sprawie ustawienia znaków ostrzegawczych we wsi Zawyki i z podaniem Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Surażu w sprawie dofinansowania akcji leczniczo-profilaktycznej dla dzieci i młodzieży z naszej Gminy, w/w informacje stanowią załącznik do protokołu. Przedstawiono pismo Pani Dyrektor Szkoły Podstawowej z poparciem w tej kwestii.

Pan Marek Stypułkowski stwierdził, iż należy zakupić specjalny sprzęt do konserwacji tej posadzki na nowej hali sportowej.

 

Ad.15.

Pan Przewodniczący zamknął om godz. 1415 obrady XII sesji Rady Miejskiej w Surażu.

Na tym protokół zakończono.

 

 

Protokołowała:

Sylwia Filipczuk

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Sekretariat

Wytwarzający/odpowiadający: Marek Uszyński

Wprowadzający: Marek Uszyński

Data wprowadzenia: 2007-11-26

Data modyfikacji: 2007-11-26

Opublikował: Marek Uszyński

Data publikacji: 2007-11-26