Protokół z IX sesji
Protokół Nr IX/07
z sesji Rady Miejskiej w Surażu w dniu 29.06.2007r. w siedzibie MGOK w Surażu
Ad. 1.
Obrady otworzył i przewodniczył przewodniczący Rady Miejskiej Pan Zygmunt Jarmoc.
Na podstawie listy obecności stwierdził prawomocność obrad.
W sesji uczestniczyło 15 radnych, Burmistrz Suraża, Sekretarz Gminy, Skarbnik Gminy, sołtysi oraz zaproszeni goście (listy obecności stanowią załącznik do protokołu).
Ad.2.
Pan Przewodniczący przedstawił następujący porządek obrad:
1. Otwarcie obrad IX Sesji Rady Miejskiej w Surażu.
2. Przyjęcie porządku obrad .
3. Przyjęcie protokołu z obrad VIII sesji Rady.
4. Informacja Burmistrza z podjętych działań między sesjami.
5. Podjecie uchwały zmieniającej uchwałę Nr XXX/151/05 Rady Miejskiej w Surażu z dnia 10 czerwca 2005 r. w sprawie darowizny działki Nr 618/1 położonej na terenie wsi Zawyki.
6. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Suraż na lata 2007-2019.
7. Podjęcie uchwały w sprawie zasad zwrotu wydatków za świadczenia z pomocy społecznej.
8. Projekt uchwały w sprawie ustalenia zasad zwrotu wydatków na świadczenia z pomocy społecznej w formie dożywiania.
9. Projekt uchwały w sprawie zamian w budżecie Gminy na 2007r.
10. Projekt uchwały w sprawie sprzedaży działki Nr 350 położonej w Surażu w drodze bez przetargowej na rzecz użytkownika wieczystego.
11. Przedstawienie sprawozdania z realizacji gminnego planu gospodarki odpadami.
12. Sprawozdanie z wyjazdu do Monachium w ramach programu Leader +
13. Sprawozdanie z wyjazdu do Elbląga i Kanału Elbląskiego w ramach programu Leader +
14. Interpelacje i zapytania radnych .
15. Sprawy różne i wolne wnioski
16. Zamknięcie obrad IX sesji Rady Miejskiej.
Radni Rady Miejskiej porządek obrad przyjęli 14 głosami za, jeden radny nieobecny
Ad.3.
Przystąpiono do głosowania protokołu z poprzedniej sesji Rady Miejskiej w Surażu. Wynik głosowania jednogłośny tzn. 15 głosów za.
Ad.4.
Burmistrz Pan Sławomir Halicki przedłożył informacje z podjętych działań między sesjami. Informacja jest załącznikiem do protokołu.
Ad.5.
Uchwałę Nr IX/45/07 z dnia 29 czerwca 2007 r. w sprawie zmian uchwały Nr XXX/151/05 Rady Miejskiej w Surażu z dnia 10 czerwca 2005 r. dotyczącej darowizny działki Nr 618/1 położonej na terenie wsi Zawyki przyjęto15 głosami jednogłośnie. Zmiana dotyczyła tylko § 1 to jest zmiany numeru i powierzchni działki.
Powyższa uchwała stanowi załącznik do protokołu.
Ks. Jerzy Buzun proboszcz naszej parafii serdecznie podziękował radnym i pracownikom samorządowym za pozytywne rozpatrzenie tej sprawy, która pozwoli rozpocząć remont kapliczki w Zawykach.
Ad.6.
Pani Katarzyna Żukowska – Koc Kierownik MGOPS zapoznała radnych z projektem uchwały IX/46/07 z dnia 29 czerwca 2007 r. w sprawie uchwalenia Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Suraż na lata 2007-2019.
Pani Renata Malecka stwierdziła, iż w tej strategii jest za mało informacji o pracy z młodzieżą ze strony Domu Kultury w Surażu.
Pani Małgorzata Rudnicka stwierdziła, iż to nie sam Dom Kultury organizuje spotkania dla dzieci i młodzieży ale również mogą to zrobić nauczyciele za pośrednictwem Domu Kultury.
Pani Celina Chodorowska zauważyła, iż wszelka organizacja imprez dyskotek wymaga zapewnienia ochrony przez organizatora.
Uchwałę Nr IX/46/07 z dnia 29 czerwca 2007 r. w sprawie uchwalenia Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Suraż na lata 2007-2019 przyjęto 15 głosami jednogłośnie, niniejsza uchwała stanowi załącznik do protokołu.
Ad.7.
Uchwałę Nr IX/47/07 z dnia 29 czerwca 2007 r. w sprawie zasad zwrotu wydatków za świadczenia z pomocy społecznej przyjęto 13 głosami za, przy dwóch radnych nieobecnych. Powyższa uchwała stanowi załącznik do protokołu.
Ad.8.
Uchwałę Nr IX/48/07 z dnia 29 czerwca 2007 r. w sprawie ustalenia zasad zwrotu wydatków na świadczenia z pomocy społecznej w formie dożywiania przyjęto 13 głosami za, przy dwóch radnych nieobecnych. Powyższa uchwała stanowi załącznik do protokołu.
Ad.9.
Pani Joanna Łapińska –Skarbnik zapoznała radnych z projektem uchwały IX/49/07 w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2007r.
Pani Skarbnik poruszyła sprawę zwrotu podatku od nieruchomości od EUROPOL –gazu. Zadłużenie to wynikło z dokonania wyceny tej że firmy gdzie zawyżono wartości majątkowe, a tym samym był większy podatek za rok 2003 i 2004. W związku z czym Urząd musi zwrócić EUROPOL-gaz 51 tys. do końca tego roku. Skarbnik zauważyła, iż są wolne środki to należałoby pomniejszyć o tę kwotę.
Pani Marianna Rogalska-Sekretarz gminy zapoznała radnych z prośbą Pani Dyrektor Gimnazjum o przedłużeniu umowy o pracę z Panem Michałem Cudowskim, a tym samym o zwiększenie środków na prace społecznie-użyteczne dla dwóch osób, których sytuacja materialna jest trudna.
Pan Burmistrz stwierdził, iż te osoby są nam potrzebne gdyż rzetelnie wykonują swoją pracę. Powrócił do sprawy kąpieliska w Doktorcach stwierdzając, iż potrzeba jest zatrudnienia dwóch ratowników i dostępu do bieżącej wody.
Pan Leszczyński zaproponował mniejszym kosztem wstawienie naturalnej klimatyzacji po przez wmontowanie otwieranych okien na sali w Domu Kultury, a nie wydawanie 24 tys. zł. na tą inwestycję.
Pan Burmistrz stwierdził, iż sala w Surażu cieszy się ogromnym zainteresowaniem i należy w nią inwestować.
Pan Leszczyński zauważył, iż to zainteresowanie jest spowodowane niskimi kosztami za wynajem sali. W tym wypadku należy podnieść koszty wynajmu sali.
Pani Celina Chodorowska zaproponowała, aby oprócz opłaty stałej pobierać również za energię elektryczną, za wodę jak i za wywóz kontenera na śmieci.
Pan Burmistrz stwierdził, iż koszty rzeczywiście są za małe za wynajem sali, budynek musi sam na siebie zarabiać, a do tego będzie potrzebny Dyrektor, który wyprowadzi Dom Kultury na prostą.
Pan Owsiejczuk poruszył problem stworzenia pola biwakowego na naszej gminie.
Pan Burmistrz stwierdził, iż każdy rolnik posiadające łąkę nad rzeką może stworzyć takie pole biwakowe zapewniając odpowiednie warunki i wymogi.
Pan Wysocki powrócił do sprawy uszkodzonej drogi w Doktorcach za którą jest odpowiedzialne Nadleśnictwo.
Pan Burmistrz stwierdził, iż Nadleśnictwo odmówiło naprawy drogi.
Uchwałę Nr IX/49/07 Rady Miejskiej w Surażu z dnia 29 czerwca 2007 r. w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2007 r. przyjęto 13 głosami za, jedna osoba się wstrzymała, przy jednej osobie nieobecnej i stanowi załącznik do protokołu.
Ad.10.
Uchwałę Nr IX/50/07 z dnia 29 czerwca 2007 r. w sprawie sprzedaży działki Nr 350 położonej w Surażu w drodze bez przetargowej na rzecz użytkownika wieczystego przyjęto 14 głosami jednogłośnie przy jednej osobie nieobecnej.
Powyższa uchwała stanowi załącznik do protokołu.
Ad.11.
Pani Sekretarz przedstawiła zebranym sprawozdanie z realizacji gminnego planu gospodarki odpadami które stanowi załącznik do protokołu.
Ad.12.
Sprawozdanie z wyjazdu do Monachium w ramach programu Lidera + przedstawił Prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Suraża Pan Dariusz Paczuszko.
Ad.13.
Sprawozdanie z wyjazdu do Elbląga i Kanału Elbląskiego w ramach programu Lider + przedstawiła Pani Małgorzata Rudnicka.
Ad.14.
Pan Leszczyński złożył propozycję, aby nie sprzedawać naszej wody poniżej jednej złotówki gdy inne gminy zechcą z nami podjąć współpracę.
Pan Leszczyński z pytaniem do pana Burmistrza czy sprawa przyłączy wodociągowych w ramach pracy jest realizowana?
Pani Chodorowska stwierdziła, iż skoro nasza sala w Domu Kultury będzie spełniała odpowiednie warunki do organizowania imprez to należy jak najszybciej wprowadzić zmiany w kosztach wynajmu sali.
Pan Danowski zauważył, iż ta sprawa powinna być jak najszybciej załatwiona bez odkładania na przyszłość.
Pan Wysocki poruszył problem drzew na drodze do Doktorc, aby zabezpieczyć drogę od walących się konarów, które stwarzają zagrożenie dla ludzi i przejeżdżających samochodów.
Pani Sekretarz zwróciła się z prośbą do radnych aby w swoich miejscowościach rozpropagować informacje o potrzebie wymiany dowodów osobistych.
Ad.15.
Pan Jarosław Wysocki zaproponował, aby pojemniki na odpady z pod Gimnazjum w Doktorcach były przewożone na kąpielisko już w maju.
Pan Marek Stypułkowski poruszył problem wyposażenia nowej sali sportowej w sprzęt niezbędny do ćwiczeń i do siłowni na potrzeby dzieci i młodzieży.
Pan Burmistrz zauważył, iż w swoim czasie wygospodarujemy dodatkowe środki na zakup tego sprzętu.
Pani Sekretarz stwierdziła, iż Ministerstwo Edukacji Narodowej posiada środki na wyposażenie sali, o które można się ubiegać z chwilą odbioru końcowego sali.
Ad.16.
Zamknięcie obrad IX sesji Rady Miejskiej w Surażu o godz. 1230.
Protokołowała:
Sylwia Filipczuk
Metryka strony