Protokół VII sesja

PROTOKÓŁ Nr VII/07

 

z sesji Rady Miejskiej w Surażu w dniu 13.04.2007r. w siedzibie MGOK w Surażu.

 

Ad.1.

Obrady otworzył i przewodniczył przewodniczący Rady Miejskiej Pan Zygmunt Jarmoc.

Na podstawie listy obecności stwierdził prawomocność obrad.

W sesji uczestniczyło 14 radnych, Burmistrz Suraża, Sekretarz Gminy, Skarbnik Gminy, Radca Prawny, sołtysi oraz zaproszeni goście (listy obecności stanowią załącznik do protokołu).

 

Ad.2.

Pan Przewodniczący przedstawił następujący porządek obrad:

1. Otwarcie obrad VII Sesji Rady Miejskiej w Surażu.

2.  Przyjęcie porządku obrad .                       

3.  Informacja Burmistrza z podjętych działań między sesjami.

4.  Przyjęcie protokołu z obrad VI sesji Rady.

5. Podjecie uchwały w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania.  

6.  Przedstawienie sprawozdania rocznego z wykonania budżetu za 2006 rok.

7. Zapoznanie się z wnioskiem Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium z wykonania budżetu Gminy za 2006rok.

8. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Suraża.

9. Przedstawienie sprawozdania rocznego z wykonania planu finansowego Miejsko - Gminnego Ośrodka Kultury w Surażu za 2006rok..

10. Podjecie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2007rok.

11. Podjęcie uchwały w sprawie powiadomienia Sekretarza Gminy o obowiązku złożenia oświadczenia lustracyjnego.

12. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXXIV/178/05 z dnia 9 grudnia 2005r. w sprawie przeznaczenia do sprzedaży działek położonych na terenie wsi Kowale, Doktorce i Lesznia.

13. Interpelacje i zapytania radnych .

14. Sprawy różne i wolne wnioski

15. Zamknięcie obrad VII sesji Rady Miejskiej.

Radni Rady Miejskie porządek obrad przyjęli 14 głosami za.

 

    Ad.3.

 Burmistrz Pan Sławomir Halicki przedłożył informacje z podjętych działań miedzy sesjami. Informacja jest załącznikiem do protokołu.

 

            Ad.4.

             Przystąpiono do głosowania protokołu z poprzedniej VI sesji Rady Miejskiej  w Surażu. Wynik głosowania jednogłośny tzn. 14 głosów za, jeden  nieobecny.

 

Ad.5.

       Projekt uchwały Nr VII/32/07z dnia 13 kwietnia 2007r. w sprawie szczegółowych warunków przyznawania odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania przyjęto 14 głosami za, przy 1 osobie nieobecnej.

       Uchwała Nr VII/32/07z dnia 13 kwietnia 2007r. w sprawie szczegółowych warunków przyznawania odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania, stanowi załącznik do protokołu.

 

 

Ad.6.

Pani Skarbnik Joanna Łapińska przedstawiła sprawozdanie roczne z wykonania budżetu za 2006 r. Sprawozdanie stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Pan Przewodniczący stwierdził, iż  sprawozdanie to było omawiane na spotkaniach Komisji ds. Budżetu i Komisji Rewizyjnej.

Pani Celina Chodorowska przewodnicząca Komisji ds. Budżetu rozpatrzyła to sprawozdanie i stwierdziła, iż podstawowe zadania zostały wykonane, gorzej jest z zadaniami inwestycyjnymi i z tego tytułu pozostały wolne środki nie wykorzystane na te zadania inwestycyjne.

 

    Ad.7.

Pani Renata Malecka Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej przedłożyła wniosek w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Suraża. Na posiedzeniu w dniu 03.04.2007r. Komisja Rewizyjna pozytywnie zaopiniowała wykonanie budżetu za 2006 rok i wnioskuje o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Suraża z tego tytułu.

Pani Radca Prawny Hanna Nikitiuk przedstawiła Uchwałę Nr II.0131-2-29/07 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 04.04.2007r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłużonym przez  Komisję Rewizyjną Rady Miasta i Gminy Suraż wniosku o udzielenie Burmistrzowi absolutorium za 2006r., która stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

 

Ad.8.

Projekt uchwały Nr VII/33/07 z dnia 13 kwietnia 2007r. w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Suraża przyjęto jednogłośnie 13 głosami za, przy obecności 13 radnych.

Uchwała Nr VII/33/07 z dnia 13 kwietnia 2007r. w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Suraża stanowi załącznik do protokołu.

 

 

Ad.9.

Pani Joanna Łapińska – Skarbnik przedstawiła sprawozdanie roczne z wykonania planu finansowego Miejsko- Gminnego Ośrodka Kultury w Surażu za 2006r.  i przyjęto 14 głosami jednogłośnie przy 14 obecnych.

Powyższe sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu.

 

 

Ad.10.

Pani Skarbnik zapoznała radnych  z  projektem uchwały Nr VII/34/07 w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2007r.

Pani Skarbnik Joanna Łapińska nadmieniła, iż w ostatniej chwili przyszła informacja o dotacji na nauczanie angielskiego w klasie I Szkoły Podstawowej w roku szkolnym 2006-2007 i należy ją wprowadzić do budżetu.

Pani Celina Chodorowska stwierdziła, iż należy przyjąć do uchwały niniejszą dotację.

Pani Chodorowska poruszyła problem Ochotniczej Straży Pożarnej  znajdującej się w naszej gminie. Stwierdzając, iż należałoby pozyskać dodatkowe środki na utrzymanie dwóch samochodów OSP.

Pan Przewodniczący stwierdził, iż Komendant Straży zaznaczył, iż muszą być dwa wozy na terenie gminy.

Pan Leszczyński zauważył, iż można było nie wprowadzać drugiego samochodu do krajowego systemu. Ja osobiście już naciskam aby dofinansowali chociaż jeden samochód.

Pan Kazimierz Manoś stwierdził, iż skoro jest ta nadwyżka budżetowa to należy zacząć remont odżelaziaczy w Zakładzie Wodociągowo-Kanalizacyjnym.

Pani Celina Chodorowska podniosła inny problem, a mianowicie stwierdziła, iż w chwili obecnej wzrosły ceny usług i materiałów budowlanych. Nadmieniła, iż z  nadwyżki budżetowej należy dołożyć na budowę ulicy 11 Listopada w Surażu.

Pan Marek Stypułkowki stwierdził, iż należy wziąć pod uwagę sprawę zakupu traktora gospodarczego na potrzeby gminy. Stwierdził, iż sportowcy będą w stanie z pomocą Urzędu Marszałkowskiego uzyskać dotację w 50% do zakupu tego sprzętu.

Uchwałę Nr VII/34/07 z dnia 13 kwietnia w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2007r. przyjęto 11 głosami za, 3 osoby się wstrzymały przy jednej osobie nieobecnej i stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad.11.

Uchwałę Nr VII/35/07 z dnia 13 kwietnia w sprawie powiadomienia Sekretarz Gminy o obowiązku złożenia oświadczenia lustracyjnego przyjęto 11 głosami jednogłośnie przy obecnych 11 radnych.

Powyższa uchwała stanowi załącznik do protokołu.

 

    Ad.12.

Uchwałę Nr VII/36/07 z dnia 13 kwietnia w sprawie zmiany uchwały Nr XXXIV/178/05 z dnia 9 grudnia 2005r. w sprawie przeznaczenia do sprzedaży działek położonych na terenie wsi Kowale, Doktorce i Lesznia przyjęto 13 głosami za przy 13 obecnych .

Powyższa uchwała stanowi załącznik do protokołu.

Pan Wysocki Jarosław zwrócił się z pytaniem do Pani Sekretarz, czy w przypadku Doktorc chodzi tu o działkę zwaną ,,Ogrodami’’. Pani Sekretarz stwierdziła, iż działka o którą Pan Wysocki pyta nie była wystawiana na sprzedaż.

 

Ad.13.

Pan Kazimierz Manoś zwrócił się z pytaniem do Pana Burmistrza czy droga Osiedlowa była wytyczana  przez geodetę?

Pan Burmistrz, stwierdził, iż w przypadku  ulicy Osiedlowej został popełniony błąd wcześniej, kiedy wykupywano działki wzdłuż tej drogi a następstwa tej sytuacji będą prowadzić do konfliktów i dużych kosztów, a my chcemy tego uniknąć.

Pan Cezary Leszczyński zapytał Panią Skarbnik o podanie wielkości nadwyżki budżetowej,

Pani Skarbnik odpowiedziała, iż jest to kwota 410 tys. wolnych środków, 170 tys. nadwyżki ale z tych 410 tys. zostało wzięte 182 tys. na spłatę rat kredytu.

Pan Leszczyński proponuje aby dołożyć do budowy ulicy 11 Listopada jak i również należy zrobić drogę między Kowalami a Borowskimi w ramach własnych środków. Zaproponował, również wykonać projekty na nasze drogi gminne jak  np. na drogę w Zimochach i bez pomocy finansowej Powiatu. Jego zdaniem Powiat nie poprawi nawierzchni naszych dróg a przede wszystkim tych mniej ważnych.  Należy skończyć budowę  oczyszczalni przydomowych w innych miejscowościach. Trzeba też pozyskiwać jak najwięcej środków z zewnątrz. Należy też  skontrolować mieszkańców czy posiadają pojemniki na odpady komunalne.

Pani Chodorowska stwierdziła, iż należy zainwestować w remont ulicy Białostockiej szczególnie dotyczy wjazdu do Suraża jak i naprawę mostu.

Pan Jarosław Wysocki z pytaniem  kto jest odpowiedzialny za nieskończenie chodnika przy drodze powiatowej w Doktorcach, czy to należy do zadań gminy czy powiatu? Skoro powiat rozpoczął tą budowę to powinien skończyć.

 

Ad.14.

Pan  Leszczyński zaproponował aby  kanalizację przeprowadzić przez całą ulicę Graniczną, a nie tylko 100 m. Każde  wodociągi wykonują zlecenia i  naprawy własnymi siłami w ramach pracy i tak powinno być u nas.

Pan Burmistrz Sławomir Halicki poparł propozycję złożenia wniosku na ulicę Białostocką i Zawyki –Ferma. Jeżeli chodzi o wniosek do Unii na stadion to zdaniem Burmistrza jest już za późno, gdyż prace na stadionie są dalece zaawansowane.

Pan Marek Stypułkowski zauważył, iż pozostaje problem podjazdów i parkingu na stadionie na które można złożyć wniosek.

Pan Burmistrz stwierdził, iż w pierwszej kolejności musimy rozwiązać problem natrysków i strzyżenia  trawy a następnie zająć się sprawami poruszonymi przez Pana Stypułowskiego..

Pan Leszczyński zauważył, iż środki przekazywane w budżecie gminy na inwestycje winny być dzielone na wszystkie miejscowości z podziałem na poszczególne zadania. Zgłosił ponownie potrzebę wykonania projektu na drogę w Zimnochach.

 

Ad.15.

Pan Przewodniczący zamknął o godz 11³º obrady VII sesji Rady Miejskiej w Surażu.

Na tym protokół zakończono.

 

Protokołowała:  Sylwia Filipczuk

 

 

 

  

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miasta Suraż

Wytwarzający/odpowiadający: Adam Kochanowski

Wprowadzający: Adam Kochanowski

Data wprowadzenia: 2007-05-24

Data modyfikacji: 2007-05-24

Opublikował: Adam Kochanowski

Data publikacji: 2007-05-24