Protokół z sesji XLVI Rady Miejskiej w Surażu z dnia 26.08.2010 r.

 PROTOKÓŁ Nr XLVI/10

z sesji Rady Miejskiej w Surażu w dniu 26.08.2010 r. w Urzędzie Miejskim w Surażu

 

 

Ad. 1.

Obrady otworzył i przewodniczył przewodniczący Rady Miejskiej Pan Zygmunt Jarmoc.

Na podstawie listy obecności stwierdził prawomocność obrad.

W sesji uczestniczyło 14 radnych, Burmistrz Suraża, Sekretarz Gminy, Skarbnik Gminy, sołtysi oraz zaproszeni goście ( listy obecności stanowią załącznik do protokołu).

 

Ad.2.

Pan Przewodniczący przedstawił następujący porządek obrad dodając dodatkowy punkt projektu uchwały w sprawie: zatwierdzenia projektu ,,Wsparcie integracji społecznej mieszkańców Gminy Suraż’’ w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VII ,,Promocja integracji społecznej’’, Działanie 7.3 ,,Inicjatywy lokalne na rzecz aktywnej integracji’’

1.     Otwarcie obrad XLVI Sesji Rady Miejskiej w Surażu

2.     Przyjęcie porządku obrad.

3.     Informacja Burmistrza z podjętych działań między sesjami.

4.     Przyjęcie protokołu z obrad  XLV sesji Rady. 

5.     Projekt uchwały w sprawie złożenia deklaracji o przystąpieniu do wspólnego zadania z Powiatem Białostockim p.n. ,,przebudowa ulicy Białostockiej w Surażu.

6.     Ocena przygotowania placówek oświatowych do roku szkolnego 2010/2011.

7.     Projekt uchwały w sprawie utworzenia wraz z innymi samorządami gminnymi spółki  prawa handlowego pn. ,,Wodociągi Podlaskie’’ Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Zaściankach.

8.     Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2010r.

9.     Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Suraż.

10.   Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego odcinka trasy linii elektroenergetycznej 400 kV Ostrołęka- ,,Narew’’ na terenie gminy Suraż.

11.   Projekt uchwały w sprawie: zatwierdzenia projektu ,,Wsparcie integracji społecznej mieszkańców Gminy Suraż’’ w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VII ,,Promocja integracji społecznej’’, Działanie 7.3 ,,Inicjatywy lokalne na rzecz aktywnej integracji’’

12.   Interpelacje i zapytania radnych.

13.   Sprawy różne i wolne wnioski.

14.   Zamknięcie obrad XLVI sesji Rady Miejskiej w Surażu

 

Radni Rady Miejskiej w Surażu porządek obrad przyjęli 14 głosami za, przy 1 osobie nieobecnej.

 

Ad.3.

Burmistrz Suraża Pan Sławomir Halicki przedłożył informacje z podjętych działań między sesjami. Informacja stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad.4.

Przystąpiono do głosowania protokołu z poprzedniej XLV sesji Rady Miejskiej w Surażu. Wynik głosowania 14 głosami za, przy 1 osobie nieobecnej.

 

Ad.5.

Projekt uchwały Nr XLVI/307/10 z dnia 26 sierpnia 2010r. w sprawie  złożenia deklaracji o przystąpieniu do wspólnego zadania z Powiatem Białostockim p.n. ,,przebudowa ulicy Białostockiej w Surażu’’.

Pan Leszczyński zwrócił się z pytaniem do Pana Burmistrza czy wcześniej już było ustalana ta sprawa z Zarządem?

Pan Burmistrz stwierdził, iż  po przeprowadzonych rozmowach z Zarządem czekają oni tylko na nasz krok dotyczący podjęcia tej uchwały intencyjnej, którą prześlemy jeszcze dziś na trwający w tej chwili Zarząd Powiatu. W moim wystąpieniu do Powiatu zadeklarowałem się o przyjęciu tej uchwały co wiąże się ze złożeniem wniosku do schetynówki lub w następnym roku robienie tej drogi pół na pół z Powiatem.

Pan Owsiejczuk zaproponował aby tą inwestycje przełożyć a wniosek w tym roku złożyć do schetynówki na drogę z Zawyk do Zawyk-Fermy.

Uchwałę  Nr XLVI/307 z dnia 26 sierpnia 2010r. w sprawie  złożenia deklaracji o przystąpieniu do wspólnego zadania z Powiatem Białostockim p.n. ,,przebudowa ulicy Białostockiej w Surażu’’ przyjęto 12 głosami za, 2 osoby się wstrzymały, przy jednej osobie nieobecnej i stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad.6.

Pani Dorota Marczuk - Dyrektor Zespołu szkół i Placówek Oświatowo-Wychowawczych zapoznała radnych z informacją przygotowania placówek oświatowych do roku szkolnego 2010/2011, która stanowi załącznik do protokołu. Zwróciła się z prośbą do Rady o zwiększenie zatrudnienia w Przedszkolu Samorządowym Jednooddziałowym w Surażu o jeden etat pedagogiczny od 1 grudnia 2010r. oraz zwiększenie o ½ etatu obsługi w szkole podstawowej i gimnazjum również od 1 grudnia 2010r.

Radni przyjęli do wiadomości powyższą informację.

Pan Przewodniczący w imieniu rodziców przedszkolaków i swoim własnym podziękował za przygotowanie nowych sal lekcyjnych na zajęcia dzieci przedszkolnych.

Pan Laskowski zwrócił się z pytaniem do Pani Dyrektor czy jest możliwość skontrolowania nauczycieli znajdujących się na urlopach zdrowotnych?

Pan Dyrektor stwierdziła, iż każdy nauczyciel po przepracowaniu 7 lat ma możliwość skorzystania z urlopu zdrowotnego do dwóch lat, z tym że jednorazowy urlop nie może przekraczać jednego roku, a kolejny nie może być oddzielony przed upływem roku. Dyrektor szkoły po dostarczeniu zaświadczenia od lekarza udziela takiego urlopu i ma prawo skontrolować takiego nauczyciela podczas takiego urlopu. W przypadku gdy nauczycielowi udowodni się podjęcie drugiej pracy Dyrektor ma prawo wstrzymać urlop zdrowotny i nakazuje natychmiastowy powrót do pracy.

Pan Wołoszczyk zwrócił się z pytaniem do Pani Dyrektor w jaki sposób będzie odbywał się dowóz dzieci przedszkolnych po pięciogodzinnych zajęciach?

Pani Dyrektor stwierdziła, iż dzieci dojeżdżających w grupie pięcio- i sześciolatków jest dziesięcioro a dowóz ich będzie odbywał się na takich samych zasadach jak w ubiegłym roku czyli z młodzieżą szkolną w obecności opiekunki, której  zadaniem jest opieka nad dziećmi.

Pan Leszczyński stwierdził, iż jest to i tak zadanie rodziców dowóz dzieci do przedszkola to nie jest obowiązkiem gminy.

 

Mieszkańcy Doktorc obecni na sesji zwrócili się z prośbą do radnych o możliwość uwzględnienia w budżecie środków z przeznaczeniem na dodatkowe dojazdy autobusów PKS na trasie Doktorce –Czerewki ok. 4 km to jest kwestia dopłacenia tylko 2 zł za 1 km na dwa kursy czyli 16 zł dziennie.

Pan Stypułkowski stwierdził, iż przyznając dofinansowanie mieszkańcom Doktorc, trzeba będzie uwzględnić potrzebę wszystkich mieszkańców Gminy.

Pan Przewodniczący stwierdził, iż ten temat jest znany dla radnych z poprzedniej sesji.

Pan Laskowski stwierdził, iż  istnieje rozbieżność w kosztach jakie przesłało nam PKS co do wyceny tej trasy.

Pan Przewodniczący stwierdził, iż dostaną Państwo odpowiedź na piśmie od Pana Burmistrza.

Pan Leszczyński stwierdził, iż skoro jesteśmy przy tym problemie to proszę się pochwalić kto podpisał skargę na radnych do Wojewody.

 

 

 

 

Ad.7.

Projekt uchwały w sprawie utworzenia wraz z innymi samorządami gminnymi spółki  prawa handlowego pn. ,,Wodociągi Podlaskie’’ Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Zaściankach.

Pani Chodorowska stwierdziła, iż przekazując w zarząd nasze wodociągi gmina nie będzie musiała dokładać rocznie 80 – 100 tys. zł , jest tyle potrzeb na terenie gminy gdzie można by było wykorzystać te środki.

Pan Burmistrz stwierdził, iż ta uchwała dzisiejsza jest konsekwencją podjętej przez Państwa wcześniejszej uchwały intencyjnej o przystąpieniu do tej spółki.

Pan Stypułkowski stwierdził, iż przystąpienie to będzie wiązało się z podwyżkami wody i kanalizacji nie wierzę, że ta spółka wyprowadzi nasze wodociągi na prostą. Moim zdaniem przyczyną takiego stanu rzeczy jest złe zarządzanie przez Pana Burmistrza, wystarczyłoby dobrze pokierować pracownikami wodociągowymi zobowiązać ich do podłączy w ramach godzin pracy, a nie jak do tej pory prywatnie do kieszeni.

Pan Leszczyński stwierdził, iż infrastruktura na naszym terenie jest tragiczna, hydranty są niesprawne, jestem za przekazaniem naszych wodociągów, ale na zasadach wstępnych zapewnianych przez Pana Kłoska na wcześniejszych sesjach.

Pan Stypułkowski stwierdził, iż na początku naszej kadencji pracownicy wodociągowi byli zobligowani do sprawdzenia i wymiany hydrantów a dyrektorem ich jest Pana Burmistrz, który bierze dodatek za tą funkcję 20 % który do dej pory nie wywiązał się ze swoich zadań.

Pan Burmistrz stwierdził, iż zostały wymienione w tym roku hydranty w Zawykach ok. 15 szt., przy okazji remontu drogi.

Pan Ignacy Karczewski stwierdził, iż ta spółka niczego nowego nie wniesie, pracownicy zostaną tacy sami jak byli, a straty poniesione przez nią na koniec roku będzie musiała gmina pokryć z własnych środków, może należałoby pomyśleć nad utworzeniem własnej spółki.

Pan Danowski stwierdził, iż podczas pożaru w Zawykach nie były czynne w pobliżu trzy hydranty. Radni co sesja zwracają na to uwagę i dalej nic się nie robi w tym zakresie.

Pan Leszek Holak mieszkaniec Suraża, zwrócił się z pytaniem czy wiemy gdzie takie ilości wody są odprowadzane, należy dążyć do tego aby zmniejszyć wzrastający z roku na rok nielegalny odpływ wody.

Pan Zenon Sosnowski mieszkaniec Suraża, stwierdził, iż przystępując do tej spółki należy zwrócić uwagę, iż mieszkańcy miasta Suraż będą poszkodowani gdyż muszą płacić i za wodę i za kanalizację, a cena może być dużo wyższa.

Pan Stypułkowski zwrócił uwagę, iż wjazd na ulicy do wodociągów został uszkodzony przy lewym przyłączu do sieci wodociągowej i do tej pory nie został naprawiony.

Pan Burmistrz stwierdził, iż nie jest to wyłącznie  moja wina, pracownicy wodociągowi mają nad sobą kierownika w referacie budownictwa, który też jest za nich odpowiedzialny. Skoro ten problem trwa już drugą kadencję to Państwo dzisiaj musicie podjąć decyzje co dalej z wodociągami.

Pan Leszczyński stwierdził, iż nie może Pan Burmistrz podpierać się kierownikiem gdyż to ewidentne Pana zaniedbanie.

Projekt uchwały w sprawie utworzenia wraz z innymi samorządami gminnymi spółki  prawa handlowego pn. ,,Wodociągi Podlaskie’’ Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Zaściankach,  poddano głosowaniu: 6 osób za, 7 przeciw 1 osoba się wstrzymała przy jednej osobie nieobecnej, powyższą uchwałę nie przyjęto.

 

Ad.8.

Projekt uchwały Nr XLVI/308/10 z dnia 26 sierpnia 2010r. w sprawie zmian w budżecie gminy na 2010r.

Pani Skarbnik zapoznała radnych ze zmianami w budżecie gminy na 2010r.

Pani Chodorowska stwierdziła, iż w tych zmianach zmniejsza się płace na dowóz uczni do szkół, z zakładów gospodarki komunalnej w sumie ok. 6 tys. zł. a zwiększa się ok. 10 tys. zł płace w administracji. Przy planowaniu budżetu na rok 2010 zaplanowany był wzrost płac w administracji na poziomie wzrostu budżetu Państwa, skąd dzisiaj ten wzrost płac. Czy to chodzi o nowo zatrudnionego pracownika w Urzędzie i ilu pracowników zatrudniło się w tym roku? Dlaczego zmniejsza się o 20 tys. zł na drogi gminne, co oznacza wzrost środków na świetlicę w Rynkach. Stwierdziła, iż zapewniano nas wcześniej że dożynki wojewódzkie nie będą gminę kosztować,  a w tym momencie przeznacza się na ten cel  ponad 8 tys. zł.

Pan Burmistrz stwierdził, iż nikt nowy nie został zatrudniony do Urzędu, chodzi o osoby które już pracują, a którym chcemy przedłużyć umowy do końca roku gdyż otrzymamy zwrot środków z Urzędu Pracy w kwocie 10 tys. zł. Dla jednej z Pań brakowało kilka miesięcy do uzyskania kuroniówki a zaoszczędziliśmy na podwyżkach dla pracowników i oszczędności z różnych paragrafów płacowych. W sprawie dożynek to Marszałek przeznaczył 20 tys. zł na ten cel, starosta do tej pory nic nie przekazał a my jako gospodarz dożynek mamy sfinansować występ gwiazdy, tą gwiazdą będzie zespół Czeremszyna, który wystąpi u nas za kwotę ok. 5 tys. zł. Musimy za sponsorować nagrody za trzecie miejsce za wieńce tradycyjne. Udało mi się pozyskać sponsora na występ kabaretu, firma API za sponsoruje scenę.

Pani Sekretarz stwierdziła, iż Urząd Marszałkowski dopiero w październiku wyłoni wykonawcę inwestycji internetowej, a środki w kwocie 46 tys. zł przeznaczone na ten cel w  budżecie gminnym zostały przesunięte na świetlicę w Rynkach, ponieważ VAT okazał się kosztem nie kwalifikowanym i nie był ujęty w tym wniosku. W związku z zatrudnieniem pracowników w urzędzie to przedłużono umowy dla Pani Edyty Kossakowskiej  i  Pani Anety Nowińskiej. Te osoby pracują u nas na całym etacie z naszego Urzędu, Pan Burmistrz przedłużył im umowy ze względu na prowadzenie i rozlicznie wniosków unijnych. Jedna z pań ma ukończoną szkołę związaną z gospodarką przestrzenną co pomoże nam prowadzenie prac związanych z przyjęciem zmian w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz sporządzenie miejscowego planu. Są to najważniejsze powody zatrudnienia tych osób. Pani Edycie Kossakowskiej brakowało dwa miesiące do kuroniówki, jeżeli zatrudnimy ją do końca roku wówczas dostaniemy 5 tys zł zwrotu z Urzędu Pracy czyli pozyskamy 10 tys.zł. za obie zatrudnione panie. Prowadzenie w tym roku tak wielu inwestycji wymaga dodatkowej pomocy.

Pani Chodorowska zwróciła się z pytaniem czy te umowy z tymi paniami będą zawarte na czas określony?

Pani Sekretarz stwierdziła, iż pomimo że ta trzecia umowa Pani Anety Nowińskiej kwalifikuje się na czas nie określony będziemy zatrudniać ja na czas zastępstwa do końca tego roku.

Pani Skarbnik stwierdziła, iż co zaś tyczy się przesunięć na drogach gminnych to te środki przesuwa się na wynagrodzenie bezosobowe za ułożenie ulicy Zamkowej w kwocie 10 tys zł.

Pan Leszczyński zwrócił się z pytaniem do Pana Burmistrza, dlaczego radni są przez pana wprowadzanie w błąd dotyczy to zapłaty za gwiazdę na dożynki, czy ma Pan projekt na drogę Zamkową, którą Pan robi bez zgody rady.

Pan Burmistrz stwierdził, iż za zgodę Konserwatora na ułożenie asfaltu do Rynku Kościelnego od ul. Mostowej musieliśmy wyłożyć brukiem ulicę Zamkową. Stwierdził, iż rozmowy w sprawie dożynek z Urzędem Marszałkowskim zaczęły się dopiero w Lipcu dlatego tak późno dowiedziałem się o sponsorze gwiazdy.

Pan Danowski zwrócił się z pytaniem ile kosztowała w sumie wydana monografia Suraża i czy wykonawcy świetlicy w Rynkach wywiązują się z zadania w zaplanowanym terminie , bo jak nie to należy tą brakującą różnicę obciążyć wykonawców.

Pan Burmistrz stwierdził, iż ta monografia została za sponsorowana ze środków unijnych, które zostały nam przyznane  w kwocie ok. 20 tys. zł. Wniosek był pisany na 300 str. tej monografii ale przy składzie komputerowym zwiększyło do 525 str. a tą różnicę ok. 5 tys zł. pokryjemy ze środków przekazanych przez firmę API na promocję gminy.

Uchwałę Nr XLVI/308/10 z dnia 26 sierpnia 2010r. w sprawie zmian w budżecie gminy na 2010r. przyjęto 7 głosami za, 3 osoby przeciw i 4 osoby się wstrzymały i stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad. 9.

Projekt uchwały Nr XLVI/309/10 z dnia 26 sierpnia 2010r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Suraż.

Pan Leszczyński zwróciła się z pytaniem czy przy sporządzeniu zmian w naszym Studium gmina nie będzie ponosiła kosztów?

Pan Burmistrz stwierdził, iż firma energetyczna przekazała nam darowiznę w kwocie 70 tys. zł na prace planistyczne natomiast firma wiatrakowa przekazała bezpośrednio środki planiście na wykonanie zadania. To zadanie będzie finansowane ze środków firmy API i połowę firma wiatrakowa, a mając tą darowiznę z API możemy jako Urząd  zlecić wykonanie powyższego wspólnego zadania.

Pan Leszczyński zwrócił się z pytaniem czy mamy zabezpieczenie w umowie między tymi firmami, że cały koszt wykonania takiego Studium pokrywają wyłącznie firmy bez jakiegokolwiek udziału z naszej strony?

Pan Burmistrz stwierdził, iż w poniedziałek przyjeżdżają projektanci na podpisanie umowy na te środki które są przeznaczone w tym momencie  w budżecie na pełny zakres robót czyli 70 tys. zł.

Uchwałę Nr XLVI/309/10 z dnia 26 sierpnia 2010r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Suraż, przyjęto 13 głosami za, 1 osoba się wstrzymała, przy 1 osobie nieobecnej i stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad.10.

Projekt uchwały Nr XLVI/310 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego odcinka trasy linii elektroenergetycznej 400 kV Ostrołęka- ,,Narew’’ na terenie gminy Suraż przyjęto 14 głosami za, przy jednej osobie nieobecnej.

Uchwała Nr XLVI/310 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego odcinka trasy linii elektroenergetycznej 400 kV Ostrołęka- ,,Narew’’ na terenie gminy Suraż stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad.11.

Projekt uchwały Nr XLVI/311/10 z dnia 26 sierpnia 2010r. w sprawie zatwierdzenia projektu ,,Wsparcie integracji społecznej mieszkańców Gminy Suraż’’ w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VII ,,Promocja integracji społecznej’’, Działanie 7.3 ,,Inicjatywy lokalne na rzecz aktywnej integracji’’.

Pani Chodorowska stwierdziła, iż skoro gmina nie dokłada do tego projektu ani złotówki to czemu nie mielibyśmy skorzystać z okazji i pomóc mieszkańcom Gminy Suraż.

Uchwałę Nr XLVI/311/10 z dnia 26 sierpnia 2010r. w sprawie zatwierdzenia projektu ,,Wsparcie integracji społecznej mieszkańców Gminy Suraż’’ w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VII ,,Promocja integracji społecznej’’, Działanie 7.3 ,,Inicjatywy lokalne na rzecz aktywnej integracji’’ przyjęto 14 głosami za przy jednej osobie nieobecnej i stanowi załącznik do protokołu.

 

Ad.12.

Zapoznano radnych z podaniem mieszkańców Zawyk w sprawie żwiru z Zawyk, powyższe podanie stanowi załącznik do protokołu.

Pan Burmistrz stwierdził, iż firma Hydros pobór tego żwir brała wyłącznie na wymianę gruntu pod  przydomowe oczyszczalnie wykonywane w Zawykach.

Pan Puzik stwierdził, iż mieszkańcy Zawyk są zbulwersowani Pana postępowaniem gdyż nam zabrania się pobór tego żwiru a firmie prywatna może Pan zezwala. Firma ta pobiera duże ilości tego żwiru, a tylko część jest wykorzystywana na miejscu, a resztę wywożone jest poza teren gminy. Co zaś tyczy się naszej nowej drogi w Zawykach to jeszcze nie położono drugiej warstwy, a już są wycinane dziury w chodnikach i w asfalcie bo deszczówka stara jest niesprawna.

Pan Leszczyński zwrócił się z pytaniem co robił w Doktorcach zespół z Uzbekistanu i ile nas to kosztowało?

Pani Chodorowska stwierdziła, iż znowu chce Pan sprzedawać działki na Osiedlu bez uzbrojenia to jest bezsens gdyż gmina bardzo dużo straci co nie ma najmniejszego sensu, gdy będziemy musieli później na własny koszt uzbrajać te działki. Proszę skontaktować się z Turośnią Kościelną gdyż oni wiedzą jak podejść do problemu przejęcia budynku po komisariacie tak żeby można go było sprzedać przez Agencję Wojskową. Należy też zająć się problemem otwarcia nowej apteki, gdyż jest ona mieszkańcom bardzo potrzebna.

Pan Danowski zwrócił się z pytaniem czy jest możliwość wytyczenie szerokości dróg gminnych przez geodetę. Dziwne jest, że firma kosztem mieszkańców po przez nielegalny pobór żwiru pomniejsza sobie koszty wykonywanej inwestycji. Proszę szczególnie bacznie przyglądać się firmie która robi przedszkole w Surażu, gdyż robiąc nasz Dom Kultury jest bardzo dużo usterek. Należy też wyciąć zagrażające drzewa przy przepompowni w Średzińskich o których mówię od wielu lat i nic się z tym nie robi.

Pan Wołoszczyk stwierdził, iż równiarka która przeszła przez drogę w Doktorcach  zamiast polepszyć ją to wyszło jeszcze gorzej. Wykonywane są te naprawy bez żadnego nadzoru i kontroli.

Pan Sosnowski stwierdził, iż drzewo z rynku kościelnego darowane przez Urząd zostało odsprzedane, a za moment przyjdą ci sami do Pomocy o opał na zimę. Należy też podsypać drogę gminną w kątach tym gruzem z przedszkola.

Pan Stypułkowski, zwrócił się z pytaniem do Pana Burmistrz co dalej z Zieloną Szkołą w Doktorcach, jakim zainteresowaniem cieszyła się w wakacje?

Pan Burmistrz stwierdził, iż zwrócę uwagę inspektorowi nadzoru w sprawie drogi w Zawykach, ten dodatkowy chodnik na tej drodze będziemy robili sami bez udziału Powiatu na to mamy 100 tys. zł  zarezerwowane z oszczędności. W tegorocznym budżecie środki ze sprzedaży działek na ul. Białostockiej są zaplanowane i rozdysponowane. Rację ma Pani radna, że koszt tych działek wzrośnie po uzbrojeniu ale na to też musimy przeznaczyć jakieś środki finansowe. W sprawie wytyczenia dróg gminnych przez geodetę to nie stać gminy przy trwających tak dużych inwestycjach. Otrzymamy w sumie z zewnątrz 300 tys zł na dwie plaże na terenie naszej gminy oraz na utwardzenie placu przed Domem Kultury i remizą i na oznakowanie szlaku turystycznego, nasz wkład własny w to przedsięwzięcie wyniesie 15 %. Co zaś tyczy się tych drzew przy przepompowni w Średzińskich to były pisane pisma do właścicieli tych działek na których rosną powyższe drzewa, ale to nic nie poskutkowało najlepszym rozwiązaniem byłoby gdyby mieszkańcy na siebie wpływali. Drzewa na Rynku Kościelnym zostały zabrane przez Pana Litwińczuka w zamian za wycięcie, a co on zrobił dalej z tym to już jego problem. W tym roku szkoła w Doktorcach cieszyła się sporym zainteresowaniem wśród turystów. W miesiącu lipcu grupa 50 osobowa spędziła czas wolny w Doktorcach z tego obozu otrzymaliśmy środki za noclegi w kwocie 3 tys. zł przeznaczono je na urządzenie dwóch natrysków w szkole. Ta działalność jest prowadzona przez stowarzyszenie w Doktorcach pieniądze wszystkie idą na stowarzyszenie.

Pan Stypułkowski stwierdził, iż to Pan otwiera i pobiera pieniądze za tą szkołę.

Pan Burmistrz ja wszystko przekazują stowarzyszeniu, które ma pół budynku po byłym gimnazjum, nie mogę na to pozwolić żeby budynek stał pusty i niszczał.

Pan Wysocki stwierdził, iż taka sytuacja nie może być że przyjmowane pieniądze nie są nigdzie rozliczne i niewidomo kto dzierżawi i za ile    szkołę.

Pan Burmistrz stwierdził, iż ja umową przekazałem część szkoły dla stowarzyszenia.

Pan Wołoszczyk, stwierdził iż nikt nic nie podpisywał.

Pan Stypułkowski stwierdził, iż zawsze podpiera się Pan Burmistrz literą prawa, a wszystko w tej kwestii robi Pan nielegalnie.

Pan Burmistrz sam ze swych środków pokryłem remont mieszkania w Doktorcach, tu w Surażu mieszkanie zostało wynajęte a w zastępstwie mamy mieszkanie w Doktorcach.

Pan Manoś skoro wracamy do tej sprawy to jak Pan Burmistrz liczy się ze słowem radnych, którzy wcześniej nie wyrazili zgody na wynajęcie tego lokalu, który miał służyć jak zaplecze w razie jakiegoś wypadku losowego.

Pan Stypułkowski zwrócił się z pytaniem do Pana Burmistrza to co zrobiono w ramach usunięcia usterek na orliku, od wiosny monitujemy o braku wentylacji w budynku, a Pan tylko wielkie oczy robi i co sesja zapisuje tylko odpowiedzi i konkretnych zadań w tym kierunku nie ma. Współpraca z miastami na Białorusi, Ukrainie i Rosji mydlił Pan nam oczy, że taka wielka korzyść dla społeczeństwa ale oficjalnie w gazecie wypowiedział się Pan, że społeczeństwo nie musi mieć korzyści wystarczy, że Pan Burmistrz je ma. Oświetlenie na ul. Białostockiej mówiłem na poprzedniej sesji i dalej nie ma. Proszę powiedzieć ile kosztowały te śniadania serwowane w szkole w Doktorcach.

Pan Burmistrz stwierdził, iż jak dopiero odbiorę fakturę ze sklepu to Państwa powiadomię o kosztach.

Pan Leszczyński stwierdził, iż wynajmując to mieszkanie w Surażu Pan Burmistrz złamał wolę rady.

Pan Burmistrz stwierdził, iż wynajęto to mieszkanie na prośbę jednego z radnych więc proszę mnie nie obarcza, że sam podjąłem tą decyzję.

Pan Burmistrz stwierdził, iż co zaś tyczy się dodatkowych kursów autobusu z Doktorc do Czerewek za jeden kurs PKS żąda 2.50 zł za 2 kusy po 8 km to gmina musiałaby dołożyć ok. 500 zł miesięcznie.

Pan Leszczyński zwrócił się z pytaniem do Pana Burmistrza o poznanie nazwiska radnego, który decyduje o wynajmie mieszkań. Stwierdził, iż  gminne drogi wytycza Pan tylko wybranym. Chciałbym wiedzieć ile Pan Kazimierz Laskowski przekazał środków finansowych dla Pana. Co w sprawie koszy i przyłączy w naszej gminie? Dalej proszę o podsypanie żwirem drogi między Zawykami a Zimnochami. Proszę o wyjaśnienie jak będzie rozprowadzana Monografia Suraża, której nakład kosztował 30 tys. zł. Proszę o zwrócenie uwagi jak nisko wyceniane są przez nas działki do sprzedaży. Proponuję żeby Pan Burmistrz nie sugerował się tylko wyceną geodety, ale też sam podwyższał ceny działek wystawionych do sprzedaży. Proszę o przygotowanie na następną sesję zestawień kosztów wycen działek do sprzedaży oraz uzyskanych środków ze sprzedaży tych działek. Proponuję aby przy następnych równaniach dróg gminnych były obecne osoby, które by potwierdziły wykonanie ilości zrobionej usługi

Pan Wysocki zwrócił się z pytaniem do Pana Burmistrza czy przy zamykaniu gimnazjum w Doktorcach rozliczono się z majątku szkoły, czy są  spisane protokoły odbioru.

Pan Burmistrz stwierdził, iż Pan K. Laskowski dokonał wpłat w formie darowizny na Dom Kultury w kwocie 500 zł oraz na Urząd Miejski w Surażu w kwocie 600 zł. Co zaś tyczy się niskich wycen działek do sprzedaży to jeżeli jest wasza taka wola to będę miał wpływ na zwiększenie ceny powyższych działek. Tą monografię Suraża możemy sprzedawać za wkład, który gmina wniosła czyli w kwocie 10 tys. zł. resztę możemy rozdać. W sprawie wytyczenia dróg nic mi nie wiadomo żebyśmy płacili za wytyczenie. Informacja na temat koszy i przyłączy będzie przygotowana na następną sesje gdyż jest to w planie rady.

Pan Leszczyński stwierdził, iż należy pomyśleć nad podwyższeniem czynszów naszych mieszkań, gdyż wszystko idzie do góry, a od 6 lat nie zmienialiśmy opłaty za czynsz.

Pan Burmistrz stwierdził, iż zgodnie z zaleceniami RIO podwyższymy opłatę za ogrzewanie.

Radni wnioskowali o przygotowanie takiej uchwały zmieniającej stawki za czynsz.

 

Ad.13.

Zapoznano radnych z podaniem mieszkańców Kowal w sprawie ułożenia  nowych chodników wraz z krawężnikami jak też miejscowego naprawiania drogi brukowanej biegnącej przez wieś.

Radni Rady Miejskiej w Surażu w chwili obecnej nie widzą możliwości finansowania powyższego zadania z uwagi na brak środków w tego rocznym budżecie Gminy Suraż.

Zapoznano radnych z podaniem Pana Tomasza Radziwon o pomoc finansową w związku z poniesionymi szkodami podczas pożaru w Zawykach.

Radni zadecydowali aby przekazać 3 tys. zł poszkodowanym w pożarze.

Pan Leszczyński złożył wniosek formalny o przygotowanie na następną sesję projektu uchwały w sprawie przekazania tylko i wyłącznie w całości budynku po gimnazjum w Doktorcach dla Stowarzyszenia na takich samych zasadach jak przekazano szkołę dla Stowarzyszenia w Zawykach lub uchwałę o sprzedaży tej całej nieruchomości.

Przystąpiono do głosowania powyższego wniosku: 12 głosów za, 1 osoba przeciw, 1 osoba się wstrzymała, przy 1 osobie nieobecnej.

Pani Skarbnik rozdała obecnym radnym sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za I półrocze 2010r.

 

Ad.14.

Zamknięcie obrad XLVI sesji Rady Miejskiej w Surażu o godz. 1440

 

Protokołowała: Sylwia Filipczuk

 

                                                                         Przewodniczący Rady Miejskiej

                                                                                  Pan Zygmunt Jarmoc

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Surażu

Wytwarzający/odpowiadający: Marek Uszyński

Wprowadzający: Marek Uszyński

Data wprowadzenia: 2010-10-01

Data modyfikacji: 2010-10-01

Opublikował: Marek Uszyński

Data publikacji: 2010-10-01