UCHWAŁA XX/102/04

Uchwała Nr XX/102/04

Rady Miejskiej w Surażu

z dnia 5 sierpnia 2004 r.

 

         w sprawie określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji celowych z budżetu gminy podmiotom niezaliczonym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku na realizację zadań publicznych innych niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz sposobu rozliczania tej dotacji i sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055) oraz art. 118  ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 166, poz. 1611, Nr 189, poz. 1851; z 2004 r. Nr 19, poz. 177) w związku z art. 23 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. -Przepisy wprowadzające ustawę o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, póz. 874), Nr 202, poz. 1956, poz. 1958, Nr 228, poz. 2262 uchwala się, co następuje:

§ 1. Określa się tryb postępowania o udzielenie dotacji celowych z budżetu Gminy Suraż na cele publiczne związane z realizacją zadań Gminy innych niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, zwane dalej „zadaniami", podmiotom niezaliczonym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku, zwanym dalej „podmiotami", sposób rozliczania dotacji oraz kontroli wykonywania zleconego zadania.

§ 2. Zadania mogą być zlecane w drodze wyboru oferty realizacji zadania w otwartym konkursie ofert, ogłaszanym przez Burmistrza:

1) z własnej inicjatywy;

2) z inicjatywy zainteresowanego podmiotu.

§ 3. 1. Burmistrz ogłasza otwarty konkurs ofert co najmniej z trzydziestodniowym wyprzedzeniem, podając ogłoszenie do publicznej wiadomości poprzez jego wywieszenie w siedzibie Urzędu Gminy oraz umieszczenie na stronach Biuletynu Informacji Publicznej.

2. Ogłoszenie, októrym mowa w ust. I, powinno zawierać oinformacje o:

          1) rodzaju zadania;

2) wysokości środków publicznych przeznaczonych na jego realizację;

3) zasadach przyznawania dotacji;

4) terminach i warunkach realizacji zadania;

5) terminach składania ofert;

6) terminie, trybie i kryteriach stosowanych przy dokonywaniu wyboru oferty;

7)  zrealizowanych przez Burmistrza w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych podmiotom realizującym powyższe zadania;

8) wymaganych załącznikach składanych wraz z ofertą.

§ 4. Zlecenie wykonywania zadania może mieć formy:

1) powierzenia wykonywania zadań wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji;

2) wspierania wykonywania zadań wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji.

§ 5. 1. Podmioty ubiegające się o realizację zadań składają ofertę, wraz z wnioskiem o udzielenie dotacji, zawierającą w szczególności:

1) dane podmiotu:

a) nazwa podmiotu oraz dokładny adres siedziby,

b) status prawny,

c) nazwiska i imiona osób upoważnionych do reprezentowania podmiotu,

d) przedmiot i zakres prowadzonej działalności statutowej,

e) NIP i REGON,

f) numer rachunku bankowego podmiotu wraz z nazwą banku.

2) szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego do realizacji;

3) termin i miejsce realizacji zadania publicznego;

4) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego;

5) informację o wcześniejszej działalności podmiotu w zakresie, którego dotyczy zadanie;

6) informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonane zadania;

7) informację o wysokości środków finansowych uzyskanych na realizację zadania z innych źródeł.

3. Oferta musi być podpisana przez osoby uprawnione na podstawie aktualnych pełnomocnictw do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu.

§ 6. 1. Oferty rozpatruje i dotacje przyznaje Burmistrz, w ramach środków przeznaczonych w budżecie Gminy na realizację zlecanych zadań.

 

2. Przy rozpatrywaniu ofert Burmistrz zasięga opinii właściwej ze względu na zakres merytoryczny zadania stałej Komisji Rady Miejskiej.

 

3. Przy rozpatrywaniu oferty realizacji zadania Burmistrz bierze pod uwagę w szczególności:

1) możliwość realizacji zadania przez podmiot i gwarancje rzetelnego jego wykonania;

2) przedstawiony koszt realizacji zadania, w tym wysokość udziału własnego podmiotu oczekiwana wysokość dotacji;

3) ocenę przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów;

4) wiarygodność finansową wnioskodawcy;

5) zgodność zadania publicznego z zadaniami statutowymi podmiotu.

§ 7. 1. Zlecenie wykonania zadania następuje na podstawie umowy określającej w szczególności:

1) dokładne oznaczenie stron umowy;

2) szczegółowy zakres rzeczowy realizowanego zadania oraz termin i miejsce jego realizacji;

3) określenie wysokości dotacji przekazywanej podmiotowi z tytułu realizacji umowy oraz sposób i termin jej przekazywania;

4) tryb kontroli wykonywanego zadania;

5) sposób rozliczenia udzielonej dotacji celowej i zasady zwrotu niewykorzystanej części

6) terminy składania końcowego sprawozdania z wykonania zadania oraz w miarę potrzeb sprawozdań częściowych;

7) szczegółowe zasady odpowiedzialności podmiotu z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zleconego zadania lub wykorzystania dotacji na cele inne niż określone w umowie;

8) warunki wypowiedzenia umowy;

9) wzory dokumentacji umożliwiającej okresową i końcową ocenę realizacji zadania, terminy  oraz sposób jej przekazywania;

10) zobowiązanie podmiotu do prowadzenia dokumentacji według określonych wymagań w sposób umożliwiający ocenę wykonania zadania pod względem rzeczowym, finansowym oraz jakościowym;

11) zobowiązanie podmiotu do poddania się w każdym czasie, bez wcześniejszego powiadamiania, kontroli prowadzonej przez Burmistrza w zakresie objętym umową;

12) zobowiązanie do przedłożenia oryginałów dokumentów potwierdzających rozliczenie dotacji celem dokonania stosownych adnotacji (potwierdzeń).

 

3. Umowę zawiera się na piśmie pod rygorem nieważności, przy czym umowa wymaga kontrasygnaty Skarbnika Gminy.

 

4. Nadzór nad wykonywaniem umowy prowadzony jest w sposób określony w umowie, a w szczególności poprzez ocenę:

1) stanu jej realizacji;

2) rzetelności jakości wykonywania zadania;

3) prawidłowości wykorzystania dotacji przekazanej na realizację zadania;

4) prowadzenie dokumentacji określonej w przepisach prawa i postanowieniach umowy.

§ 8. Rozliczenie wykonania zleconego zadania i wykorzystania dotacji następuje na podstawie:

1) sprawozdania z wykonania zadania;

2) uwierzytelnionych kserokopii opisanych dokumentów dotyczących faktycznie poniesionych wydatków na realizację zadania.

§ 9. Sprawozdanie końcowe z realizacji zadania publicznego składane przez podmiot powinno zawierać w szczególności:

1) informacje ogólne o przebiegu realizacji zadania;

2) szczegółowe rozliczenie finansowe w tym:

a) całkowity koszt realizacji zadania,

b) koszty pokryte z dotacji,

c) udział własny,

d) środki pozyskane z innych źródeł.

3) zestawienie uwierzytelnionych kserokopii dowodów księgowych;

4) oświadczenie o wydatkowaniu dotacji zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych.

§ 10. 1. W terminie do 30 kwietnia każdego roku Burmistrz przedstawia Radzie Gminy informację o sprawozdaniach składanych przez poszczególne podmioty z wykorzystania dotacji.

 

2. Informacja powinna zawierać:

1) nazwę podmiotu otrzymującego dotację;

2) określenie zadań realizowanych przez dany podmiot;

3) kwotę dotacji udzielonej podmiotowi;

4) wynik rozliczenia dotacji.

 

3. Informacje podaje się do publicznej wiadomości poprzez:

1) wywieszenie na tablicy ogłoszeń;

2) zamieszczenie na stronach Biuletynu Informacji Publicznej.

§ 11. Do oferty, o której mowa w § 5 ust. l, do umowy, o której mowa w § 7 ust. l, do sprawozdania, o którym mowa w § 9, stosuje się odpowiednio wzory określone rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003 r. w sprawie wzoru, oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru umowy z wykonania tego zadania (Dz. U. Nr 193, póz. 1891).

§ 12. W sprawach nie uregulowanych uchwałą stosuje się odpowiednio przepisy ustawy o finansach publicznych i ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

§ 13. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.

§ 14. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Cezary Leszczyński         

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miasta Suraż

Wytwarzający/odpowiadający: Karol Łapiński

Wprowadzający: Karol Łapiński

Data wprowadzenia: 2006-04-26

Data modyfikacji: 2006-04-26

Opublikował: Karol Łapiński

Data publikacji: 2006-04-26