Projekty uchwał na IX Sesję Rady Miejskiej w Surażu w dniu 03.08.2011 r.

projekt
Uchwała Nr .......................
Rady Miejskiej w Surażu
z dnia 3 sierpnia 2011r.
w sprawie uznania rolnictwa za priorytet polskiej prezydencji w Unii Europejskiej i wyrównania dopłat rolniczych dla Polski
Na podstawie §4 ust.2 pkt.4 załącznika Nr 2 do uchwały Nr XXVII/172/01 Rady Miejskiej w Surażu z dnia 29 listopada 2001r. w sprawie statutu Miasta Suraż /Dz. Urz. Woj. Podl. z 2001r. Nr 63 poz. 1389 z późn. zm./ Rada Miejska w Surażu uchwala, co następuje:
§1
Rada Miejska w Surażu zwraca się do Prezesa Rady Ministrów Pana Donalda Tuska o to, by w ramach Prezydencji Polskiej w Unii Europejskiej w II połowie 2011r. za jeden z priorytetów Polski uznana została kwestia rolnictwa, a w szczególności sprawa wyrównania poziomu dopłat rolniczych dla Polski, aby polscy rolnicy nie byli dyskryminowani w stosunku do rolników państw tak zwanej starej Unii.
Wyrównanie dopłat Rada Miejska w Surażu uważa za sprawę kluczową dla przyszłości rolnictwa w Polsce i sprawa ta powinna być traktowana przez polski rząd jako problem najwyższej wagi.
Rada Miejska w Surażu zobowiązuje Przewodniczącego Rady do niezwłocznego przesłania niniejszej uchwały Prezesowi Rady Ministów Panu Donaldowi Tuskowi. 
§2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
 
PROJEKT
Uchwała Nr ……….
Rady MIEJSKIEJ W SURAŻU
z dnia 3 sierpnia 2011 r.
w sprawie zmian w Statucie Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Surażu 
     Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. h i art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591; z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759; z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457; z 2006r., Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337; z 2007r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218; z 2008r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458; z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241; z 2010r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675; z 2011r. Nr 21, poz. 113) w związku z art. 110 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (z 2009 r. Dz. U. Nr 175, poz. 1362, Nr 202, poz. 1551, Nr 219, poz. 1706, Nr 221 poz. 1738; z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 40, poz.  229, Nr 81, poz. 527, Nr 125, poz. 842, Nr 217, poz. 1427; z 2011r. Nr 81, poz. 440, Nr 106, poz. 622) uchwala się, co następuje: 
§ 1. W Załączniku do Uchwały Nr V/25/07 Rady Miejskiej w Surażu z dnia 31 stycznia 2007r. w sprawie zmiany nazwy Ośrodka Pomocy Społecznej Miasta i Gminy w Surażu i uchwalenia statutu (Dz. Urz. Woj. Podl. Nr 49, poz. 396 z dnia 23 lutego 2007r.) zmienionego Uchwałą Nr XXII/128/08 Rady Miejskiej w Surażu z dnia 22 października 2008r. w sprawie upoważnienia udzielonego kierownikowi Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Surażu oraz zmiany statutu tegoż ośrodka (Dz. Urz. Woj. Podl. Nr 277 poz. 2784 z dnia 13 listopada 2008r.) wprowadza się następujące zmiany: 
1) § 2 dodaje się punkt 11 w brzmieniu: „Ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. z 2005r. Nr 180 poz. 1493 ze zm.)”
2) § 6 po wyrazie „środowiskiem” dodaje się „a także wspieranie oraz wzmacnianie osób, rodzin, grup i społeczności lokalnych, poprzez pobudzanie ich potencjału i aktywności oraz ukierunkowywanie jej na rozwiązywania problemów oraz rozwój.”
3) § 7 w pkt 6 otrzymuje brzmienie: „rozwijanie nowych form pomocy społecznej i samopomocy w ramach zidentyfikowanych potrzeb poprzez:
- podejmowanie działań ukierunkowanych na aktywizację, integrację oraz edukację grup kategorialnych oraz społeczności lokalnych, w szczególności zagrożonych społecznym wykluczeniem, będących odpowiedzią na generowane przez te podmioty potrzeby oraz problemy,
- rzecznictwo interesów grup i społeczności lokalnych, w szczególności zagrożonych społecznym wykluczeniem,
- realizacja programów aktywności lokalnej, odpowiadających na potrzeby społeczności lokalnych i grup.”
4) § 8 dodaje się punkt 7 w brzmieniu: „Ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. z 2005r. Nr 180 poz. 1493 ze zm.) dotyczące:    

- opracowania i realizacji gminnego programu przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz ochrony ofiar przemocy w rodzinie;
- prowadzenia poradnictwa i interwencji w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie w szczególności poprzez działania edukacyjne służące wzmocnieniu opiekuńczych i wychowawczych kompetencji rodziców w rodzinach zagrożonych przemocą w rodzinie;
- zapewnienia osobom dotkniętym przemocą w rodzinie miejsc w ośrodkach wsparcia;
- tworzenia zespołów interdyscyplinarnych.”
5) § 16 otrzymuje brzmienie: ”Obsługę finansowo-księgową prowadzi Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Surażu.”
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Suraża.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego. 
 
 
 
 
PROJEKT
Uchwała Nr ……….
Rady Miejskiej w Surażu
z dnia ……… sierpnia 2011r.
 
w sprawie termomodernizacji obiektu użyteczności publicznej budynku Szkoły Podstawowej i Publicznego Gimnazjum w Surażu w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013.
Na podstawie art. 18 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz.1591, z 2002r. Nr 62 poz.558, Nr 113 poz. 984, Nr 214 poz. 1806, Nr 153 poz.1271, z 2003r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz.1568, z 2004r. Nr 102 poz.1055, Nr 116 poz.1203, z 2005r. Nr 172 poz. 1441, Nr 175 poz.1457, z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181 poz. 1337, z 2007 Nr 48 poz.327, Nr 138 poz. 974, Nr 173 poz. 1218, z 2008r. Nr 180 poz. 1111, Nr 223 poz.1458, z 2009 Nr 52 poz. 420 Nr 157 poz. 1241, z 2010r. Nr 28 poz. 142, `146, Nr 40 poz. 230, Nr 106 poz. 675) Rada Miejska w Surażu uchwala co następuje:
§1. Gmina Suraż, wyraża wolę przystąpienia do realizacji projektu pod tytułem
„Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej na terenie Stowarzyszenia Gmin Górnej Narwi” w ramach Programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, Oś Priorytetowa IX. Infrastruktura energetyczna przyjazna środowisku i efektywność energetyczna, Działanie 9.3. termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej.
§2. Gmina Suraż, zabezpieczy wymagane środki na realizację przedmiotowej inwestycji w uchwale budżetowej na 2012r.
§3. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Suraża.
§4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
 
 
 
Projekt
 
UCHWAŁA NR ………
RADY MIEJSKIEJ W SURAŻU
z dnia … sierpnia 2011 r.
 
 
w sprawie przeznaczenia do sprzedaży działek o Nr geod 262/5, 262/6, 262/7, 262/8, 264/4, 264/5, 264/6, 264/7, 264/8 mp.7 położonych na terenie miasta Suraż.
 
 
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt.9 lit. a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591, z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 214 poz. 1806, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806, z 2003 r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568, z 2004 r. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203, z 2005 r. Nr 172 poz. 1441, Nr 175 poz. 1457, z 2006 r. Nr 17 poz. 128, Nr 181 poz. 1337, z 2007 r. Nr 48 poz.327, Nr 138 poz. 974, Nr 173 poz. 1218, z 2008 r. Nr 180 poz. 1111, Nr 223 poz. 1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 106, poz. 675, Nr 40, poz. 230) art. 37 ust. 1 - ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651, Nr 106 poz. 675, Nr 143, poz. 963, N. 155, poz. 1043, Nr 197, poz. 1307, Nr 200, poz. 1323, z 2011 r. Nr 64, poz. 341) Rada Miejska w Surażu uchwala, co następuje:
 
§ 1. Przeznacza się do sprzedaży w drodze przetargu publicznego niezabudowane nieruchomości o
Nr geod 262/5 o pow. 0,0843 ha, 262/6 o pow. 0,0851 ha, 262/7 o pow. 0,0846 ha, 262/8 o pow. 0,0848 ha, 264/4 o pow. 0,1035, 264/5 o pow. 0,0957 ha, 264/6 o pow. 0,0945 ha, 264/7 o pow. 0,0932, 264/8 o pow. 0,1139 ha mp.7 położonych na terenie miasta Suraż.
 
§ 2. Działki wymienione w § 1 przeznaczone są pod budowę budynków mieszkalnych jednorodzinnych wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną zgodnie z wydaną decyzją o ustaleniu warunków zabudowy terenu.
 
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Suraża.
 
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
 
PROJEKT
Uchwała Nr IX/……../11
Rady Miejskiej w Surażu
z dnia 03 sierpnia 2011r.
                                                                                                                             w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 r.
Na podstawie art.18 ust.2 pkt 4,ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U.z 2001r. Nr 142 poz.1591; z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz.1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004r. Nr 102 poz. 1055 Nr 116 poz.1203; z 2005r. Nr 172,poz.1441; Nr 175, poz. 1457; z 2006r. Nr 17, poz.128, Nr 181 poz. 1337 z 2007r. Nr 48 poz. 327, Nr 138 poz. 974 , Nr 173 poz. 1218;
z 2008r. Nr 180 poz. 1111, Nr 223 poz.1458 z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241;
z 2010r. Nr 28, poz.142 i 146, Nr 40, poz.230, Nr 106, poz. 675) oraz art.211, art.212, art.217 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r.o finansach publicznych (Dz. U z 2009 r. Nr 157,poz.1240; z 2010r. Nr 28, poz.146, Nr 96, poz.620, Nr 123, poz.835 Nr 152, poz.1020 Nr 238, poz.1578, Nr 257, poz.1726) Rada Miejska w Surażu uchwala, co następuje:
§ 1. Dokonać zmian w planie wydatków.
Dział
Rozdział
Paragraf
Treść
Przed zmianą
Zmiana
Po zmianie
600
 
 
Transport i łączność
668 358,00
18 000,00
686 358,00
 
60016
 
Drogi publiczne gminne
483 358,00
18 000,00
501 358,00
 
własne
6050
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych
413 358,00
18 000,00
431 358,00
700
 
 
Gospodarka mieszkaniowa
34 000,00
- 5 300,00
28 700,00
 
70005
 
Gospodarka gruntami i nieruchomościami
34 000,00
- 5 300,00
28 700,00
 
własne
4300
Zakup usług pozostałych
20 000,00
- 5 300,00
14 700,00
801
 
 
Oświata i wychowanie
2 426 866,00
14 300,00
2 441 166,00
 
80101
 
Szkoły podstawowe
988 511,00
14 300,00
1 002 811,00
 
własne
6050
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych
0,00
14 300,00
14 300,00
Razem:
6 999 724,00
27 000,00
7 026 724,00
 
§ 2. W uchwale Nr IV/18/11 Rady Miejskiej w Surażu w sprawie uchwalenia budżetu gminy Suraż na 2011 rok z dnia 31 stycznia 2011r. zmienia się treść załącznika Nr 3 ” Zadania inwestycyjne w 2011 roku”, który stanowi załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 3. W uchwale Nr IV/18/11 Rady Miejskiej w Surażu w sprawie uchwalenia budżetu gminy Suraż na 2011 rok z dnia 31 stycznia 2011r. zmienia się treść załącznika Nr 5 ” Plan przychodów i rozchodów w 2011 roku”, który stanowi załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 4. Objaśnienia dokonanych zmian w budżecie - zgodnie z załącznikiem Nr 3           .
§ 5. Budżet po dokonanych zmianach wynosi:
1.          Plan dochodów ogółem                           6.262.918 zł.
a)       bieżące w wysokości                               5.731.329zł,
b)       majątkowe w wysokości          531.589zł,
2.          Plan wydatków ogółem                            7.026.724 zł.
a)     bieżące w wysokości                                5.782.070zł,
b)    majątkowe w wysokości                          1.244.654zł,
§ 6. Deficyt budżetu gminy w kwocie 763.806 zł. zostanie pokryty przychodami pochodzącymi:
1.     z wolnych środków w kwocie           590.806 zł.
2.     z kredytów w kwocie                                         173.000 zł.
 
§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Suraża.
§ 8. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym WojewództwaPodlaskiego


 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 Załącznik Nr 1
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  do Uchwały Nr IX/……./11
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      Rady Miejskiej w Surażu
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    z dnia 03 sierpnia 2011r.
 


 

Zadania inwestycyjne w 2011 r.

 

Lp.

Dział

Rozdz.

Nazwa zadania inwestycyjnego

Łączne koszty finansowe

Koszty poniesione do 31.12.2010

Planowane wydatki

Jednostka organizacyjna realizująca program lub koordynująca wykonanie programu

 

rok budżetowy 2011

 (8+9+10+11)

z tego źródła finansowania

 

dochody własne jst

kredyty
i pożyczki

środki pochodzące
z innych  źródeł*

środki wymienione
w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 u.f.p.

 
 
 

 

2

3,

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

 

1.

600

60016

Budowa ul. Zagumiennej w Surażu wraz z kanałem deszczowym- wykup gruntów - 2005-2011

2 158 652

80 090

5 000

5 000

0

0

0

URZĄD MIEJSKI W SURAŻU

 

2.

600

60016

Projekt techniczny na remont chodników i drogi we wsi Kowale

10 500

0

10 500

10 500

0

0

0

URZĄD MIEJSKI W SURAŻU

 

3.

600

60016

Remont ulicy Tatarskiej w Surażu

333.100

0

333.100

160.100

173.000

0

0

URZĄD MIEJSKI W SURAŻU

 

4.

600

60016

Remont parkingu przy MGOK  wraz z remontem  wjazdu na działki Nr 269/11, 269/12, 269/13, 270/4 z drogi powiatowej Nr 1508B (ul.Bielska)

82.758

0

82.758

82.758

0

0

0

URZĄD MIEJSKI W SURAŻU

 

5.

754

75412

Zakup zestawu hydraulicznego oraz 4 szt. aparatów oddechowych do OSP Suraż w ramach KSR-G*

76.548*

0

76.548

23 000

0

53 548*

0

URZĄD MIEJSKI W SURAŻU

 

6.

801

80104

Remont budynku przedszkola przy ul. Bielskiej 17 w Surażu z adaptacją niewykorzystanej części budynku na potrzeby edukacji przedszkolnej, wraz z budową placu zabaw, zagospodarowaniem terenu i zakupem sprzętu i pomocy naukowych

932 649

558 348

374 301

166 259

0

0

208 042

URZĄD MIEJSKI W SURAŻU

 

7.

900

90001

Projekt techniczny na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków w m. Doktorce, Lesznia, Zawyki

20 000

0

20 000

20 000

0

0

0

URZĄD MIEJSKI W SURAŻU

 

8.

900

90001

Budowa linii wodociągowo-kanalizacyjnej (nowe osiedle) przy ul. Białostockiej

70 000

0

70 000

70 000

0

0

0

URZĄD MIEJSKI W SURAŻU

 

9.

900

90015

Rozbudowa linii oświetlenia ulicznego w Gminie- projekt techniczny i dowieszenie lamp

74 388

69 388

5 000

5 000

0

0

0

URZĄD MIEJSKI W SURAŻU

 

10.

900

90015

Budowa linii energetycznej i oświetleniowej (nowe osiedle) przy ul. Białostockiej 

30 000

0

30 000

30 000

0

0

0

URZĄD MIEJSKI W SURAŻU

 

11.

921

92109

Remont budynku gminnego wraz z zagospodarowaniem terenu pełniącego rolę świetlicy wiejskiej i sali zebrań mieszkańców wsi Zimnochy Świechy- Projekt techniczny

8 000

0

8 000

8 000

0

0

0

URZĄD MIEJSKI W SURAŻU

 

12.

921

92109

Remont budynku gminnego wraz z zagospodarowaniem terenu pełniącego rolę świetlicy wiejskiej i sali zebrań mieszkańców wsi Kowale- Projekt techniczny

9 000

0

9 000

9 000

0

0

0

URZĄD MIEJSKI W SURAŻU

 

13.

801

80101

Termomodernizacja obiektu użyteczności publicznej budynku Szkoły Podstawowej i Publicznego Gimnazjum w Surażu 

492.920

 

14.300

14 300

0

0

0

URZĄD MIEJSKI W SURAŻU

 

Ogółem

4 298.515

707 826

1.038.507

603.917

173.000

53 548

208 042

x

 

*- dotacja w kwocie  53.548zł. z PSP na zakup sprzętu pożarniczego została wprowadzona do budżetu na podstawie złożonego wniosku o dofinansowanie

 

 

 

 ZałącznikNr 2

do Uchwały Nr IX/……./11

Rady Miejskiej w Surażu

z dnia 03 sierpnia 2011 r.

 


Plan przychodów i rozchodów na 2011 rok
Lp.
Wyszczególnienie
Kwota
I
Przychody – ogółem
1.310.462,-
 
w tym :
1. nadwyżka z lat ubiegłych
2. wolne środki
3. kredyty długoterminowe
4. pożyczki
5. spłaty pożyczek udzielonych
6. przychody z prywatyzacji majątku gminy
7. sprzedaż papierów wartościowych wyemitowanych przez gminę

-
590.806,-
719.656,-
-
-
-
-
II
Rozchody – ogółem
546.656,-
 
w tym :
1. spłaty kredytów długoterminowych
2. spłaty pożyczek długoterminowych
3. pożyczki udzielone
4. wykup papierów wartościowych
5.spłaty kredytów długoterminowych na wyprzedzające finansowanie

471.368,-
75.288,-
-
-
-
 


 

Załącznik  Nr 3

do Uchwały Nr IX/…../11
Rady Miejskiej w Surażu
z dnia 03 sierpnia 2011 r.

Objaśnienia dokonanych zmian w budżecie na 2011r.
 Plan wydatków uległ zwiększeniu w następujących rozdziałach: w rozdziale 60016 Drogi publiczne gminne o kwotę 18.000zł. na wykonanie remontu ul. Tatarskiej w Surażu,
w rozdziale 80101 Szkoły podstawowe o kwotę 14.300zł. na wykonanie aktualizacji dokumentacji na termomodernizację budynku Szkoły Podstawowej i Publicznego Gimnazjum w Surażu.
 Plan wydatków pokryto z wolnych środków w kowcie 27.000zł. oraz przesunięto z rozdziału 70005 Gospodarka nieruchomościami kwotę 5.300zł.
 

Projekt

 

z dnia  1 sierpnia 2011 r.

Zatwierdzony przez .........................

 

 

 

Uchwała Nr IX/…./11
Rady Miejskiej w Surażu

z dnia 3 sierpnia 2011 r.

w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Suraż na lata 2011 – 2021 

Na podstawie oraz art. 226, art. 227, art. 228, art. 229, art. 230 ust 6 i art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz.1020, Nr 238, poz.1578, Nr 257, poz.1726) w związku z art. 121 ust. 8 i art. 122 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. nr 157, poz.1241 Nr 219, poz. 1706; z 2010 r. Nr 96, poz. 620, Nr 108, poz. 685; Nr 152, poz.1020, Nr 161, poz. 1078, Nr 226, poz. 1475; Nr 238, poz. 1578) oraz art. 18 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591; z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 116, poz.1203, Nr 167, poz. 1759; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441; z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337; z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458; z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241; z 2010 r. Nr 28 poz. 142, 146, Nr 106, poz. 675) Rada Miejska postanawia: 

§ 1. Zmienia się załącznik Nr 1 do uchwały Nr IV/17/11 Rady Miejskiej w Surażu z dnia 31 stycznia 2011 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Suraż na lata 2011 – 2021 , który otrzymuje brzmienie zgodnie z Załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały, 

§ 2. Określa się wykaz przedsięwzięć realizowanych w latach 2011 – 2014 zgodnie z załącznikiem nr 2 

§ 3. Objaśnienia zmian przyjętych wartości - zgodnie z załącznikiem nr 3. 

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Suraża. 

§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. 


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr IX/…./11
Rady Miejskiej w Surażu
z dnia 3 sierpnia 2011 r.

Wieloletnia Prognoza Finansowa 

 

Rok 

Dochody ogółem, 

z tego: 

Wydatki bieżące (bez odsetek i prowizji od: kredytów i pożyczek oraz wyemitowanych papierów wartościowych) 

w tym: 

dochody bieżące 

dochody majątkowe 

w tym: 

na wynagrodzenia i składki od nich naliczane 

związane z funkcjonowaniem organów JST 

z tytułu gwarancji i poręczeń, 

w tym: 

wydatki bieżące objęte limitem art. 226 ust. 4 ufp 

ze sprzedaży majątku 

gwarancje i poręczenia podlegające wyłączeniu z limitów spłaty zobowiązań z art. 243 ufp/169sufp 

1a 

1b 

1c 

2a 

2b 

2c 

2d 

2e 

2011 

6 262 918,00 

5 731 329,00 

531 589,00 

270 000,00 

5 632 070,00 

2 584 629,00 

222 250,00 

0,00 

0,00 

0,00 

2012 

6 673 842,00 

6 073 842,00 

600 000,00 

72 100,00 

5 405 000,00 

2 592 948,00 

225 583,00 

0,00 

0,00 

0,00 

2013 

6 455 300,00 

5 955 300,00 

500 000,00 

100 000,00 

5 540 277,00 

2 631 842,00 

228 966,00 

0,00 

0,00 

0,00 

2014 

6 566 010,00 

6 166 010,00 

400 000,00 

50 000,00 

5 483 188,00 

2 671 319,00 

232 400,00 

0,00 

0,00 

0,00 

2015 

6 703 000,00 

6 303 000,00 

400 000,00 

0,00 

5 526 743,00 

2 711 388,00 

235 886,00 

0,00 

0,00 

0,00 

2016 

6 763 116,00 

6 450 500,00 

312 616,00 

0,00 

5 648 335,00 

2 752 058,00 

239 424,00 

0,00 

0,00 

0,00 

2017 

6 904 409,00 

6 581 793,00 

322 616,00 

0,00 

5 693 206,00 

2 793 338,00 

243 015,00 

0,00 

0,00 

0,00 

2018 

6 860 389,00 

6 737 773,00 

122 616,00 

0,00 

5 738 751,00 

2 835 238,00 

246 660,00 

0,00 

0,00 

0,00 

2019 

6 949 205,00 

6 806 589,00 

142 616,00 

0,00 

5 784 978,00 

2 877 766,00 

250 359,00 

0,00 

0,00 

0,00 

2020 

7 039 503,00 

6 906 887,00 

132 616,00 

0,00 

5 831 899,00 

2 920 932,00 

254 114,00 

0,00 

0,00 

0,00 

2021 

7 161 306,00 

6 988 690,00 

172 616,00 

0,00 

5 879 523,00 

2 964 745,00 

257 925,00 

0,00 

0,00 

0,00 

 

Rok 

Różnica (1-2) 

Nadwyżka budżetowa z lat ubiegłych plus wolne środki, zgodnie z art. 217 ufp 

w tym: 

Inne przychody nie związane z zaciągnięciem długu 

Środki do dyspozycji (3+4+5) 

Spłata i obsługa długu 

z tego: 

nadwyżka budżetowa z lat ubiegłych plus wolne środki, zgodnie z art. 217 ufp, angażowane na pokrycie deficytu budżetu roku bieżącego 

rozchody z tytułu spłaty rat kapitałowych oraz wykupu papierów wartościowych 

wydatki bieżące na obsługę długu 

4a 

7a 

7b 

2011 

630 848,00 

852 968,32 

590 806,00 

0,00 

1 483 816,32 

696 656,00 

546 656,00 

150 000,00 

2012 

1 268 842,00 

100 000,00 

100 000,00 

0,00 

1 368 842,00 

445 188,00 

345 188,00 

100 000,00 

2013 

915 023,00 

0,00 

0,00 

0,00 

915 023,00 

444 981,00 

359 981,00 

85 000,00 

2014 

1 082 822,00 

0,00 

0,00 

0,00 

1 082 822,00 

515 002,00 

430 002,00 

85 000,00 

2015 

1 176 257,00 

0,00 

0,00 

0,00 

1 176 257,00 

484 900,00 

414 900,00 

70 000,00 

2016 

1 114 781,00 

0,00 

0,00 

0,00 

1 114 781,00 

417 400,00 

352 400,00 

65 000,00 

2017 

1 211 203,00 

0,00 

0,00 

0,00 

1 211 203,00 

417 796,00 

362 796,00 

55 000,00 

2018 

1 121 638,00 

0,00 

0,00 

0,00 

1 121 638,00 

400 000,00 

350 000,00 

50 000,00 

2019 

1 164 227,00 

0,00 

0,00 

0,00 

1 164 227,00 

355 000,00 

320 000,00 

35 000,00 

2020 

1 207 604,00 

0,00 

0,00 

0,00 

1 207 604,00 

345 000,00 

320 000,00 

25 000,00 

2021 

1 281 783,00 

0,00 

0,00 

0,00 

1 281 783,00 

266 656,00 

251 656,00 

15 000,00 

 

Rok 

Inne rozchody (bez spłaty długu np. udzielane pożyczki) 

"Środki do dyspozycji 
(6-7-8)" 

Wydatki majątkowe 

w tym: 

Przychody (kredyty, pożyczki, emisje obligacji) 

"Rozliczenie budżetu 
(9-10+11)" 

wydatki majątkowe objęte limitem art. 226 ust. 4 ufp 

10 

10a 

11 

12 

2011 

0,00 

787 160,32 

1 244 654,00 

14 300,00 

719 656,00 

262 162,32 

2012 

0,00 

923 654,00 

1 568 842,00 

478 620,00 

645 188,00 

0,00 

2013 

0,00 

470 042,00 

470 042,00 

0,00 

0,00 

0,00 

2014 

0,00 

567 820,00 

567 820,00 

0,00 

0,00 

0,00 

2015 

0,00 

691 357,00 

691 357,00 

0,00 

0,00 

0,00 

2016 

0,00 

697 381,00 

697 381,00 

0,00 

0,00 

0,00 

2017 

0,00 

793 407,00 

793 407,00 

0,00 

0,00 

0,00 

2018 

0,00 

721 638,00 

721 638,00 

0,00 

0,00 

0,00 

2019 

0,00 

809 227,00 

809 227,00 

0,00 

0,00 

0,00 

2020 

0,00 

862 604,00 

862 604,00 

0,00 

0,00 

0,00 

2021 

0,00 

1 015 127,00 

1 015 127,00 

0,00 

0,00 

0,00 

 

Rok 

Kwota długu 

w tym: 

Kwota zobowiązań związku współtworzonego przez jst przypadających do spłaty w danym roku budżetowym podlegająca doliczeniu zgodnie z art. 244 ufp 

Relacja planowanej łącznej kwoty spłat zobowiązań do dochodów 

Maksymalny dopuszczalny wskaźnik spłaty z art. 243 ufp 

Planowana łączna kwota spłaty zobowiązań po uwzględnieniu art. 244 

Relacja (Db-Wb+Dsm)/Do, o której mowa w art. 243 w danym roku 

Spełnienie wskaźnika spłaty z art. 243 ufp po uwzględnieniu art. 244 ufp 

łączna kwota wyłączeń z art. 243 ust. 3 pkt 1 ufp oraz art. 170 ust. 3 sufp 

kwota wyłączeń z art. 243 ust. 3 pkt 1 ufp oraz art. 169 ust. 3 sufp przypadająca na dany rok budżetowy 

13 

13a 

13b 

14 

15 

15a 

15b 

15c 

16 

2011 

2 857 736,00 

0,00 

0,00 

0,00 

11,12% 

9,35% 

11,12% 

3,50% 

NIE 

2012 

2 857 736,00 

0,00 

0,00 

0,00 

6,67% 

4,32% 

6,67% 

9,60% 

NIE 

2013 

2 152 567,00 

0,00 

0,00 

0,00 

6,89% 

3,90% 

6,89% 

6,66% 

NIE 

2014 

1 727 376,00 

0,00 

0,00 

0,00 

7,84% 

6,59% 

7,84% 

9,87% 

NIE 

2015 

1 319 476,00 

0,00 

0,00 

0,00 

7,23% 

8,71% 

7,23% 

10,54% 

TAK 

2016 

1 023 076,00 

0,00 

0,00 

0,00 

6,17% 

9,02% 

6,17% 

10,90% 

TAK 

2017 

751 656,00 

0,00 

0,00 

0,00 

6,05% 

10,44% 

6,05% 

12,07% 

TAK 

2018 

551 656,00 

0,00 

0,00 

0,00 

5,83% 

11,17% 

5,83% 

13,83% 

TAK 

2019 

351 656,00 

0,00 

0,00 

0,00 

5,11% 

12,27% 

5,11% 

14,20% 

TAK 

2020 

151 656,00 

0,00 

0,00 

0,00 

4,90% 

13,37% 

4,90% 

14,92% 

TAK 

2021 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

3,72% 

14,32% 

3,72% 

15,28% 

TAK 

 

Rok 

Planowana łączna kwota spłaty zobowiązań do dochodów ogółem -max 15% z art. 169 sufp 

Zadłużenie/dochody ogółem [(13–13a):1] - max 60% z art. 170 sufp 

Wydatki bieżące razem (2 + 7b) 

Wydatki ogółem (10+19) 

Wynik budżetu (1 - 20) 

Dochody bieżące minus wydatki bieżące 
(1a - 19) 

Przychody budżetu (4+5+11) 

Rozchody budżetu 
(7a + 8) 

17 

18 

19 

20 

21 

21a 

22 

23 

2011 

11,12% 

45,63% 

5 782 070,00 

7 026 724,00 

-763 806,00 

-50 741,00 

1 572 624,32 

546 656,00 

2012 

6,67% 

42,82% 

5 505 000,00 

7 073 842,00 

-400 000,00 

568 842,00 

745 188,00 

345 188,00 

2013 

6,89% 

33,35% 

5 625 277,00 

6 095 319,00 

359 981,00 

330 023,00 

0,00 

359 981,00 

2014 

7,84% 

26,31% 

5 568 188,00 

6 136 008,00 

430 002,00 

597 822,00 

0,00 

430 002,00 

2015 

7,23% 

19,68% 

5 596 743,00 

6 288 100,00 

414 900,00 

706 257,00 

0,00 

414 900,00 

2016 

6,17% 

15,13% 

5 713 335,00 

6 410 716,00 

352 400,00 

737 165,00 

0,00 

352 400,00 

2017 

6,05% 

10,89% 

5 748 206,00 

6 541 613,00 

362 796,00 

833 587,00 

0,00 

362 796,00 

2018 

5,83% 

8,04% 

5 788 751,00 

6 510 389,00 

350 000,00 

949 022,00 

0,00 

350 000,00 

2019 

5,11% 

5,06% 

5 819 978,00 

6 629 205,00 

320 000,00 

986 611,00 

0,00 

320 000,00 

2020 

4,90% 

2,15% 

5 856 899,00 

6 719 503,00 

320 000,00 

1 049 988,00 

0,00 

320 000,00 

2021 

3,72% 

0,00% 

5 894 523,00 

6 909 650,00 

251 656,00 

1 094 167,00 

0,00 

251 656,00 

 


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr IX/…./11
Rady Miejskiej w Surażu
z dnia 3 sierpnia 2011 r.

 

Zbiorczo przedsięwzięcia 

Rok 

1) programy, projekty lub zadania (razem) 

2) umowy, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i których płatności przypadają w okresie dłuższym niż rok; (razem) 

3) gwarancje i poręczenia udzielane przez jednostki samorządu terytorialnego (wydatki bieżące) 

Razem 

wydatki bieżące 

wydatki majątkowe 

Razem 

wydatki bieżące 

wydatki majątkowe 

łączne nakłady finansowe 

492 920,00 

0,00 

492 920,00 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

limit zobowiązań 

492 920,00 

0,00 

492 920,00 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

2011 

14 300,00 

0,00 

14 300,00 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

2012 

478 620,00 

0,00 

478 620,00 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

2013 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

2014 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

 

Zbiorczo programy, projekty lub zadania 

Rok 

a) programy, projekty lub zadania związane z programami realizowanymi z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3, (razem) 

b) programy, projekty lub zadania związane z umowami partnerstwa publiczno-prywatnego; (razem) 

c) programy, projekty lub zadania pozostałe (inne niż wymienione w lit.a i b) (razem) 

Razem 

wydatki bieżące 

wydatki majątkowe 

Razem 

wydatki bieżące 

wydatki majątkowe 

Razem 

wydatki bieżące 

wydatki majątkowe 

łączne nakłady finansowe 

492 920,00 

0,00 

492 920,00 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

limit zobowiązań 

492 920,00 

0,00 

492 920,00 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

2011 

14 300,00 

0,00 

14 300,00 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

2012 

478 620,00 

0,00 

478 620,00 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

2013 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

2014 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

 

a) programy, projekty lub zadania związane z programami realizowanymi z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3, (razem) 

Wykaz przedsięwzięć 

 

Limity wydatków na przedsięwzięcia 

L.p. 

Nazwa i cel 

Okres realizacji 

Rozdz. 

2011 

2012 

2013 

2014 

 

od 

do 

 

Razem 

14 300,00 

478 620,00 

0,00 

0,00 

 

 

- wydatki bieżące 

0,00 

0,00 

0,00 

0,00 

 

 

- wydatki majątkowe 

14 300,00 

478 620,00 

0,00 

0,00 

 

1.[m] 

Termomodernizacja obiektu użyteczności publicznej budynku Szkoły Podstawowej i Publicznego Gimnazjum w Surażu 

2011 

2012 

80101 

14 300,00 

478 620,00 

 

 

 

 


Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr IX/…./11
Rady Miejskiej w Surażu
z dnia 3 sierpnia 2011 r.

OBJAŚNIENIA ZMIAN PRZYJĘTYCH WARTOŚCI 

W załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały wprowadzono zmiany: 
W kolumnie „Prognoza 2011” wstawiono kwoty z budżetu 2011 roku, tj. 
a) prognozowane dochody na 2011 rok w kwocie 6.262.918 zł; 
b) prognozowane wydatki na 2011 rok w kwocie 7.026.724 zł; 
W kolumnie „Prognoza 2012” wstawiono kredyt na pokrycie planowanego deficytu oraz spłat rat zaciągniętych kredytów i pożyczek, którego spłatę rozpisano w latach 2014-2021r. W związku z tym uległy zmianie wskaźniki procentowe takie jak zadłużenie gminy do dochodów ogółem m.in. w 2011 roku spadło z 45,88% do 45,63%., w 2012 roku zwiększyło się z 38,35% do 42,82%; 

W załączniku Nr 2 przedsięwzięcia wstawiono do realizacji w 2012 roku inwestycję pn. „Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej i Publicznego Gimnazjum w Surażu” w związku ze składanym wnioskiem na „Termomodernizację budynków użyteczności publicznej na terenie Stowarzyszenia Gmin Górnej Narwi” do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. 

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Surażu

Wytwarzający/odpowiadający: Marek Uszyński

Wprowadzający: Marek Uszyński

Data wprowadzenia: 2011-08-01

Data modyfikacji: 2011-08-01

Opublikował: Marek Uszyński

Data publikacji: 2011-08-01