Projekty uchwał sesja XXII

 

projekt

UCHWAŁA Nr XXII/      /08

 

RADY MIEJSKIEJ W SURAŻU

z dnia 22 październik 2008 r.
 
 
w sprawie przeznaczenia do sprzedaży działki położonej na terenie wsi Średzińskie.
 
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt.9 lit. a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.) oraz art. 37 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U z 2004 r. Nr 261, poz. 2603, z późn. zm.) uchwala się , co następuje:

 

§ 1. Przeznacza się do sprzedaży, w drodze przetargu publicznego nieruchomość:

1.      Działkę niezabudowaną nr 64/5 o powierzchni 1500 m2 położoną w miejscowości Średzińskie.

       § 2. Traci moc uchwała Nr VIII/47/03 Rady Miejskie w Surażu z dnia 6 czerwca 2003r. w sprawie przeznaczenia do sprzedaży działki położonej na terenie wsi Średzińskie.  

       § 3. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Suraża.

       § 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 projekt

Uchwała nr XXII/       /08
Rady Miejskiej w Surażu

z dnia 22 października 2008r.
                                                                                                                                                                      w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. c oraz art.58 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591; z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162 poz. 1568; z 2004r. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203 z 2005r. Nr 172 poz. 1441, Nr 175 poz. 1457 z 2006r. Nr 17 poz. 128, Nr 181 poz. 1337 z 2007r. Nr 48 poz. 327, Nr 139 poz. 974, Nr 173 poz. 1218) oraz art. 82 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U z 2005 r. Nr 249,poz. 2104, Nr 169, poz. 1420; Dz. U z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz.1217 , poz.1218, Nr 187, poz. 1381, Nr 249, poz.1832, z 2007 r.Nr 82 poz. 560, Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791, Nr 140, poz.984,) Rada Miejska w Surażu uchwala co następuje:
§ 1. Postanawia zaciągnąć w 2008r. kredyt długoterminowy w kwocie 274.000zł (słownie: dwieście siedemdziesiąt cztery tysiące złotych) z przeznaczeniem na dofinansowanie zadania inwestycyjnego : „Poprawa dostępności dróg gminnych do podstawowej sieci komunikacyjnej dróg powiatowych polegająca na przebudowie dróg gminnych nr 106620 B ul. Zakościelna w Surażu i nr 106616 B w Doktorcach – w części dotyczącej przebudowy drogi gminnej Nr 106620 B ul. Zakościelnej w Surażu .
§ 2. Upoważnia się Burmistrza Suraża do zawarcia umowy o kredyt zgodnie z treścią § 1.
§ 3. Spłata zaciągniętego kredytu następować będzie z dochodów budżetowych gminy zgodnie z zawartą umową.
§ 4. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco.
§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Suraża.

§ 6. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

projekt

Uchwała Nr XXII/   /08

Rady Miejskiej w Surażu

z dnia 22 października 2008r.

w sprawie   zmiany Uchwały Nr XXVIII/138/05 Rady Miejskiej w Surażu  z dnia 31 marca 2005r. w sprawie utworzenia rachunku dochodów własnych jednostek budżetowych.

 

Na podstawie art.22 ust.3 i 4 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych ( Dz.U.z 2005 r. Nr 249 poz.2104 z późn. zmianami.) Rada Miejska w Surażu uchwala, co następuje:

§ 1.

W uchwale Nr XXVIII/138/05 Rady Miejskiej w Surażu z dnia 31marca 2005r. w sprawie utworzenia rachunku dochodów własnych jednostek budżetowych, wprowadza się następujące zmiany:
1.  § 1 pkt. 2 otrzymuje brzmienie:

„ 2 ) Publiczne Gimnazjum w Surażu”

 

2. W  § 3 po punkcie 4 dodaje się punkt 5 w brzmieniu:

„ Zakup pomocy dydaktycznych i książek.”

§ 2.

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Suraża.

§ 3.

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Projekt

 

                                                                  Uchwała Nr XXII/    /08
                                                                Rady Miejskiej w Surażu
                                                                                                                               z dnia 22 października 2008r.
                                                                                                                                                                 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2008 r.
Na podstawie art.18ust.2 pkt 4,ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U.z 2001r. Nr 142 poz.1591; z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz.1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004r. Nr 102 poz. 1055 Nr 116 poz.1203; z 2005r. Nr 172,poz.1441; Nr 175, poz. 1457; z 2006r. Nr 17, poz.128, Nr 181 poz. 1337 z 2007r. Nr 48 poz. 327, Nr 138 poz. 974 , Nr 173 poz. 1218) oraz art.165, 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U z 2005 r. Nr 249,poz. 2104, Nr 169, poz. 1420; Dz. U z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz.1217 , poz.1218, Nr 187, poz. 1381, Nr 249, poz.1832, z 2007 r. Nr 82, poz. 560, Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791, Nr 140, poz.984,) Rada Miejska w Surażu uchwala, co następuje:
§ 1. Dokonać zmian w planie dochodów.
1) Zwiększyć dochody                                                                  o kwotę  33.986,-
Dział 758 –     rozdz. 75814          § 0920                                    o kwotę  11.000,-
Dział 801 –     rozdz. 80104          § 0830                                    o kwotę  7.000,-
Dział 852 –     rozdz. 85212          § 2360                                    o kwotę  1.600,-
Dział 852 –     rozdz. 85219          § 2010                                    o kwotę  1.500,-
Dział 852 –     rozdz. 85295          § 2030                                    o kwotę  5.200,-
Dział 854 –     rozdz. 85415          § 2030                                    o kwotę  7.686,-

2) Zmniejszyć dochody                                                                o kwotę  11.000,-
Dział 900 –     rozdz. 90095          § 0690                                    o kwotę  11.000,-

§ 2. Dokonać zmian w planie wydatków.
1) Zwiększyć wydatki                                                                  o kwotę  82.986,-
Dział 801 –     rozdz. 80101          § 4240                                    o kwotę  60.000,-
Dział 801 –     rozdz. 80101          § 4300                                    o kwotę  5.000,-
Dział 801 –     rozdz. 80113          § 4300                                    o kwotę  2.000,-
Dział 852 –     rozdz. 85212          § 2910                                    o kwotę  1.200,-
Dział 852 –     rozdz. 85214          § 2910                                    o kwotę  400,-
Dział 852 –     rozdz. 85219          § 4010                                    o kwotę  1.500,-
Dział 852 –     rozdz. 85295          § 3110                                    o kwotę  5.200,-
Dział 854 –     rozdz. 85415          § 3240                                    o kwotę  6.686,-
Dział 854 –     rozdz. 85415          § 3260                                    o kwotę  1.000,-
§ 3. W uchwale Nr XIV/76/07 Rady Miejskiej w Surażu w sprawie uchwalenia budżetu gminy Suraż na 2008 rok z dnia 29 grudnia 2007r.zmienia się treść załącznika Nr 3 ” Zadania inwestycyjne w 2008 roku”, który stanowi załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 4. Dokonać w planie wydatków przeniesień między działami, rozdziałami, paragrafami na kwotę 169.635zł. zgodnie z załącznikiem Nr 2
§ 5. Objaśnienia dokonanych zmian w budżecie - zgodnie z załącznikiem Nr 3   .
§ 6. 1.Budżet po dokonanych zmianach wynosi:
a) Plan dochodów ogółem                           5.906.255 zł.
b) Plan wydatków ogółem                           6.667.491 zł.
Deficyt budżetu gminy w kwocie 761.236 zł. zostanie pokryty przychodami pochodzącymi:
c) z pożyczki w kwocie 179.400 zł.
d) z kredytów w kwocie 460.000 zł
e) z wolnych środków w kwocie 121.836 zł
§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Suraża.
§ 8. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 ZałącznikNr 1
                                                                     do Uchwały Nr XXII/    /08
                                                                     Rady Miejskiej w Surażu
                                                                     z dnia 22 października 2008 r.
Zadania inwestycyjne w 2008 r.
Lp.
Dział
Rozdz.
Nazwa zadania inwestycyjnego
Łączne koszty finansowe
Planowane wydatki
Jednostka organizacyjna realizująca program lub koordynująca wykonanie programu
rok budżetowy 2008 (8+9+10+11)
z tego źródła finansowania
dochody własne jst
kredyty
i pożyczki
środki pochodzące
z innych źródeł*
środki wymienione
w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 u.f.p.
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
1.
600
60016
Poprawa dostępności dróg gminnych do podstawowej sieci komunikacyjnej dróg powiatowych polegająca na przebudowie dróg gminnych nr 106620 B ul. Zakościelna w Surażu i nr 106616 B w Doktorcach
1080.774
666.354
392.354
274.000
0
0*
Gmina Suraż
2.
600
60016
Remont ulicy 11 Listopada w Surażu 2004-2008                                               Rok 2008 II etap Remont nawierzchni chodników i wjazdów bramowych
1 077 704
332 500
332 500
0
0
0
Gmina Suraż
3.
600
60016
Budowa ul. Zagumiennej - wykup gruntów 2005-2010
7 000
4 000
4 000
0
0
0
Gmina Suraż
4.
750
75023
Zakup komputerów do UM
5 000
5 000
5 000
0
0
0
Gmina Suraż
5.
750
75095
Wdrażanie usług elektronicznych dla ludności woj.Podlaskiego –
część II, administracja samorządowa
23 934
10 000
10 000
0
0
0
Gmina Suraż
6.
801
80101
Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Surażu 2007-2008
399 463
383 259
0
96 000
0
287 259
Gmina Suraż
7.
900
90001
Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków we wsi Kowale, Rynki i Średzińskie
252 200
252 200
0
179 400
72 800 A
0
Gmina Suraż
8.
900
90001
Modernizacja odcinka sieci kanalizacji sanitarnej w ul. 11-go Listopada
66.000
66.000
10.000
0
56 000 A
0
Gmina Suraż
9.
900
90015
Rozbudowa linii oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Suraż
39 394
30 000
30 000
0
0
0
Gmina Suraż
10.
921
92195
Wykonanie dokumentacji na rewitalizację strefy ochrony konserwatorskiej wokół dwóch rynków w Surażu
2 000
2 000
2 000
0
0
0
Gmina Suraż
Ogółem
2 953 469
1 751 313
785 854
549 400
128 800
287 259
X
A. Inne źródła (np. GFOŚiW 56.000 modernizacja sieci, 13.000 przydomowe oczyszczalnie,
wpłaty ludności 59.800 przydomowe oczyszczalnie)
 
 
 
 
 
 
 
* środki wymienione w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 u.f.p. na zadanie będą ujęte w roku 2009


                                                                                                                                                                                                                                                                                 Załącznik Nr 2
                                                 do Uchwały Rady Miejskiej w Surażu
                                                   Nr XXII/    /08
                                                 z dnia 22 października 2008r.
 
Zmiany wydatków budżetu gminy na 2008r.
 
Klasyfikacja

Nazwa
Zmniejszenie
Zwiększenie
Dział
Rozdz.
§
600
 
 
Transport i łączność
50.476,-
118.350,-
 
60014
 
Drogi publiczne powiatowe
 
5.950,-
 
 
6620
Dotacje celowe przekazane dla powiatu na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane na podst porozumień umów między jst.
 
5.950,-
 
60016
 
Drogi publiczne gminne
50.476,-
112.000,-
 
 
4270
Zakup usług remontowych
6.976,-
-
 
 
6050
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych
43.500,-
-
 
 
6059
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych
-
112.000,-
 
60017
 
Drogi wewnętrzne
-
400,-
 
 
4270
Zakup usług remontowych
-
400,-
630
 
 
Turystyka
1.900,-
-
 
63095
 
Pozostała działalność
1.900,-
-
 
 
4170
Wynagrodzenia bezosobowe
1.900,-
-
700
 
 
Gospodarka mieszkaniowa
43.478,-
-
 
70005
 
Gospodarka gruntami i nieruchomościami
43.478,-
-
 
 
4300
Zakup usług pozostałych
43.478,-
-
801
 
 
Oświata i wychowanie
25.781,-
48.904,-
 
80101
 
Szkoły podstawowe
3.515,-
16.500,-
 
 
3020
Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń
1.900,-
-
 
 
4010
Wynagrodzenia osobowe pracowników
-
9.600,-
 
 
4110
Składki na ubezpieczenia społeczne
-
400,-
 
 
4120
Składki na Fundusz Pracy
115,-
-
 
 
4210
Zakup materiałów i wyposażenia
-
6.000,-
 
 
4280
Zakup usług zdrowotnych
500,-
-
 
 
4410
Podróże służbowe krajowe
-
500,-
 
 
4700
Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej
1.000,-
-
 
80104
 
Przedszkola
500,-
9.341,-
 
 
3020
Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń
-
101,-
 
 
4010
Wynagrodzenia osobowe pracowników
-
8.340,-
 
 
4110
Składki na ubezpieczenia społeczne
-
740,-
 
 
4120
Składki na Fundusz Pracy
-
160,-
 
 
4370
Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjinarnej
500,-
-
 
80110
 
Gimnazja
11.200,-
22.050,-
 
 
3020
Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń
2.690,-
-
 
 
4010
Wynagrodzenia osobowe pracowników
-
10.500,-
 
 
4110
Składki na ubezpieczenia społeczne
4.440,-
-
 
 
4120
Składki na Fundusz Pracy
670,-
-
 
 
4210
Zakup materiałów i wyposażenia
-
7.500,-
 
 
4280
Zakup usług zdrowotnych
400,-
-
 
 
4300
Zakup usług pozostałych
-
3.500,-
 
 
4350
Zakup usług dostępu do sieci Internet
-
550,-
 
 
4430
Różne opłaty i składki
600,-
-
 
 
4700
Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej
800,-
-
 
 
4740
Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych
600,-
-
 
 
4750
Zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji
1.000,-
-
 
80113
 
Dowożenie uczniów do szkół
600,-
693,-
 
 
4110
Składki na ubezpieczenia społeczne
-
93,-
 
 
4170
Wynagrodzenia bezosobowe
-
600,-
 
 
4430
Różne opłaty i składki
600,-
-
 
80146
 
Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli
5.000,-
-
 
 
4700
Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej
5.000,-
-
 
80148
 
Stołówki szkolne
1.150,-
320,-
 
 
4010
Wynagrodzenia osobowe pracowników
1.000,-
-
 
 
4110
Składki na ubezpieczenia społeczne
150,-
-
 
 
4210
Zakup materiałów i wyposażenia
-
320,-
 
80195
 
Pozostała działalność
3.816,-
-
 
 
4010
Wynagrodzenia osobowe pracowników
3.816,-
-
854
 
 
Edukacyjna opieka wychowawcza
-
2.381,-
 
85401
 
Świetlice szkolne
-
830,-
 
 
4010
Wynagrodzenia osobowe pracowników
-
810,-
 
 
4110
Składki na ubezpieczenia społeczne
-
20,-
 
85415
 
Pomoc materialna dla uczniów
-
1.551,-
 
 
2910
Zwrot dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranych w nadmiernej wysokości
 
1.478,-
 
 
3240
Stypendia dla uczniów
-
73,-
921
 
 
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
48.000,-
-
 
92195
 
Pozostała działalność
48.000,-
-
 
 
6050
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych
48.000,-
-
 
 
 
RAZEM
169.635,-
169.635,-


                                                                                                                                                                                                                                                   Załącznik Nr 3
                                                                                                                                                                                                                                                 do uchwały Rady
                            Miejskiej w Surażu
                             Nr XXII/      08
                           z dnia 22 października 2008 r
Objaśnienia dokonanych zmian w budżecie na 2008r.
Plan dochodów uległ zwiększeniu o kwotę 33.986zł. W rozdziale: 75814 Różne rozliczenia finansowe odsetki od lokat na kwotę 11.000zł, w rozdziale 80104 Przedszkola wpływy z usług na kwotę 7.000zł., w rozdziale 85212 świadczenia rodzinne zwrot od dłużnika alimentacyjnego wypłaconej zaliczki alimentacyjnejw w kwocie 1.600zł., w rozdziale 85219 Ośrodki pomocy społecznej na podstawie pisma Wojewody Podlaskiego Nr FB.IIMC.3011-288/08, Nr FB.IIMC.3011-383/08 dotacja celowa na kwotę 1.500 zł. na wypłatę dodatku dla pracownika socjalnego, w rozdziale 85295 Pozostała działalność na podstawie pisma Wojewody Podlaskiego Nr FB.IIMC.3011-336/08 dotacja celowa na kwotę 5.200zł.na realizację programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”, w rozdziale 85415 Edukacyjna opieka wychowawcza na podstawie pisma Wojewody Podlaskiego Nr FB.IIMC.3011-369/08 Nr FB.IIMC.3011-369/08 dotacje celowe na kwotę 7.686zł.na dofinansowanie świadczeń pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym oraz pomoc materialna uczniom poszkodowanym podczas występujących w sierpniu br. nawałnic i huraganowych wiatrów.
Plan dochodów uległ również zmniejszeniu o kwotę 11.000zł. w rozdziale 90095 Pozostała działalność brak wykonania planowanych dochodów w 2008r.
Jednocześnie uległ zwiększeniu plan wydatków analogicznie do otrzymanych dochodów oraz w rozdziale 80101 Szkoły podstawowe o kwotę 5.000zł. na wykonanie sieci internetowej w sali komputerowej, na zakup usług w rozdziale 80113 Dowożenie uczniów do szkół na kwotę 2.000zł. oraz w dziale Pomoc społeczna w rodziałach 85212 i 85214 na zwrot dotacji nienależnie pobranych na kwotę 1.600zł.
Dokonano przesunięć między paragrafami na kwotę 169.635zł. wynikających w toku realizacji budżetu zgodnie z załącznikiem nr 2.
 
projekt
Uchwała
RADY MIEJSKIEJ W SURAŻU
z dnia  22 października 2008r.
   w sprawie zasad udzielenia i rozmiaru zniżek nauczycielom którym powierzono stanowiska kierownicze w Zespole Szkół i Placówek Oświatowo-Wychowawczych w Surażu
Na podstawie art. 18 ust 1 i 2 pkt 15, art. 40 i 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorzadzie gminnym  /Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203; z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457; z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337; z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218/ oraz art. 42 ust.7 pkt 2 i art. 91d pkt 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela / Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, Nr 170, poz. 1218, Nr 220, poz. 1600; z 2007r. Nr 17, poz. 95, Nr 80, poz. 542, Nr 158, poz. 1103, Nr 102 poz. 689, Nr 176, poz. 1238, Nr 191, poaz. 1369, Nr 247, poz. 1821/ po uzyskaniu opinii Podlaskiego Kuratora Oświaty, Rada Miejska w Surażu uchwala, co następuje:
§ 1. Nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze w Zespole Szkół i Placówek Oświatowo- Wychowawczych w Surażu w skład którego wchodzi: Szkoła Podstawowa w Surażu, Publiczne Gimnazjum w Surażu i Samorządowe Jedooddziałowe Przedszkole w Surażu obniża się tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych określonych w art. 42 ust. 3 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela, o liczbę godzin zajęć stanowiącą różnicę między obowiązującym nauczyciela tygodniowym wymiarem zajęć, a wymiarem określonym w poniższej tabeli:
Stanwisko kierownicze
Tygodniowy wymiar zajęć
Dyrektor Zespołu Szkół i Placówk Oświatowo-Wychowawczych w Surażu
- 7-8 oddziałów                           
- 9 i więcej oddziałów
 
                                                                        7 godz.
6 godz.
Wicederektorowi Zespołu Szkół i Placówk Oświatowo-Wychowawczych w Surażu
8 godz.
§ 2. W uzasadnionych przypadkach można Dyrektora Zespołu Szkół i Placówek Oświatowo- Wychowawczych w Surażu zwolnić w części lub w całości od realizacji tygodniowego wymiaru zajęć, określonych w § 1, jeżeli warunki funkcjonowania Zespołu powodują znaczne zwiększenie zadań Dyrektora lub wynika z organizacji danej placówki.
§ 3. Nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze można przydzielić godziny ponadwymiarowe w wymiarze nie przekraczającym 2 godziny tygodniowo.
§ 4. Ustalony wymiar zajęć odnosi się również do nauczycieli zajmujących stanowiska kierownicze w zastępstwie nauczycieli, kytórym powierzono te stanowiska z tym, że obowiązuje on tych nauczycieli od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powierzono nauczycielowi zastępstwo.
§ 5. Traci moc uchwała Nr IX/53/03 Rady Miejskiej w Surażu z dnia 27 sierpnia 2003r. w sprawie zasad udzielania i rozmiaru zniżek nauczycielom którym powierzono stanowiska kierownicze w Zespole Szkół i Placówek Oświatowo-Wychowawczych w Surażu i Gimnazjum w Doktorcach.
§ 6. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 września 2008r i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
                                      
Projekt
 
Uchwała Nr
Rady Miejskiej w Surażu
z dnia  22 października 2008r.
                                                                                                 w sprawie wygaśnięcia mandatu radnej Rady Miejskiej w Surażu
Na podstawie art. 190 ust. 1 pkt 2i ust.2 ustawy z dnia 16 lipca 1998 r. –Ordynacja wyborcza do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw (Dz. U. z 2003r. Nr 159, poz. 1547 z późn. zm.) Rada Miejska w Surażu uchwala, co następuje:
§1
Stwierdza się wygaśnięcie mandatu radnej Rady Miejskiej w Surażu Pani Renaty Maleckiej wybranej w okręgu wyborczym nr 1 wskutek pisemnego zrzeczenia się mandatu.
    § 2
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Suraża.
§3
 
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
projekt
Uchwała nr
Rady Miejskiej w Surażu
z dnia 22 października 2008r.
 w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego członkom ochotniczej straży pożarnej za udział w działaniach ratowniczych lub szkoleniach pożarniczych organizowanych przez Państwową Straż Pożarną lub Gminę Suraż
Na podstawie art.28 ust 1 i 2 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej / Dz. U. z 2002r. Nr 147, poz. 1229; z 2003r. Nr 52, poz. 452; z 2004r. Nr 96, poz. 959; z 2005r. Nr 100, poz. 835 i 836; z 2006r. Nr 191, poz. 1410; z 2007r. Nr 89, poz. 590 oraz z 2008r. Nr 163, poz. 1015/ Rada Miejska w Surażu uchwala co następuje:
§ 1. Ustala się wysokość ekwiwalentu pieniężnego członkom ochotniczej straży pożarnej        Gminy Suraż w kwocie 12 zł za każdą godzinę udziału w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym organizowanym przez Państwową Straż Pożarną lub Gminę Suraż.
§ 2. Ekwiwalent pieniężny będzie wypłacony w ciągu 7 dni od daty otrzymania zgłoszenia potwierdzonego przez dowódcę danej jednostki ochotniczej straży pożarnej.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Suraża.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
 
projekt
Uchwała nr
Rady Miejskiej w Surażu
z dnia 22 października 2008r.
   w sprawie upoważnienia udzielonego kierownikowi Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Surażu oraz zmiany statutu tegoż ośrodka
Na podstawie art.18 ust 2 pkt 9 lit. h, art. 39 ust 4, art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorzadzie gminnym  /Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203; z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457; z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337; z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218/  art. 110 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej / Dz. U. z 2008r. Nr 115, poz. 728 / z także art. 4 ust. 3 i art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 2007r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów / Dz. U. z 2007r. Nr 192, poz.1378 i z 2008r. Nr 134, poz. 850/ Rada Miejska w Surażu uchwala co następuje:
§ 1. Upoważnia się Kierownika Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Surażu do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej                          polegającego na podejmowaniu - wobec dłużników alimentacyjnych – działań przewidzianych w szczególności w przepisach rozdziału 2 powołanej wyżej ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów.
§ 2. ust. 1 W statucie Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Surażu stanowiącego załącznik do Uchwały Nr V/25/07 Rady Miejskiej w Surażu z dnia 31 stycznia 2007r. w sparwie zmiany nazwy Osrodka Pomocy Społecznej Miasta i Gminy w Surażu i uchwalenia Statutu /Dz. Urzędowy Woj. Podlaskiego z dnia 23 luty 2007r. Nr 49, poz. 396/ wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 2, po punkcie 9 dodaje się pkt 10 w brzmieniu:
„ 10) ustawy z dnia 7 września 2007r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów/Dz. U. Nr 192, poz. 1378; z 2008r. Nr 134, poz. 850/”
2) § 7 dodaje się pkt 7 w brzmieniu :
„7) przyznawanie świadczeń z funduszu alimentacyjnego”
3) w § 8 dodaje się pkt 6 w brzmieniu:
„6) z zakresu ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów poprzez : ustalanie uprawnień, przyznawanie i wypłaty świadczeń z funduszu alimentacyjnego, przeprowadzanie wywiadu alimentacyjnego u dłużnika alimentacyjnego i odbieranie od niego oświadczenia majątkowego, a także podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych”
§ 3.  Wykonanie uchwału powierza się Burmistrzowi Suraża.
§ 4. Uchwała podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego, w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Suraż oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Surażu.
§ 5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia jej w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego z mocą obowiazująca od dnia 1 października 2008r.
 
projekt
Uchwała nr
Rady Miejskiej w Surażu
z dnia  22 października 2008r.
w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Białostockiemu na dofinansowanie
 projektu dotyczącego przebudowy drogi powiatowej Nr 1508 B na odcinku przejścia przez miejscowość Zawyki.
Na podstawie art. 10 ust. 2 i art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.: z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806; z 2003 r.
Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203 i Nr 167, poz. 1759; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz.1457; z 2006 r. Nr 17, poz. 128 i Nr 181, poz.1337; z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138 poz. 974 i Nr 173, poz. 1218)
oraz art. 167 ust. 2 pkt 5 i art. 175 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 ze zm.: Nr 169, poz. 1420; z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708,
Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381, Nr 249, poz. 1832; z 2007 r. Nr 82, poz. 560,
Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791, Nr 140, poz. 984) uchwala się, co następuje:
§ 1.  Udziela się pomocy finansowej Powiatowi Białostockiemu, tytułem wykonania doddatkowego opracowania do ,,Projektu budowlanego przebudowy drogi powiatowej Nr 1508 B przejście przez m. Zawyki’’, w kwocie 5950zł. (słownie:pięć tysięcy i dziewięćset piędziesiąt złotych) z przeznaczeniem na dofinansowanie projektu pt. „Poprawa dostępności komunikacyjnej Powiatu Białostockiego na odcinkach o największym natężeniu ruchu. Rozwój funkcji metropolitalnych Aglomeracji Białostockiej’’
§ 2.  Środki finansowe na pomoc, o której mowa w § 1 będą pochodziły z dotacji celowej z budżetu Gminy Suraż na rok 2008.
§ 3. Upoważnia się Burmistrza Suraża do zawarcia stosownej umowy
z Zarządem Powiatu Białostockiego określającej przeznaczenie i zasady rozliczenia dotacji celowej.
§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Suraża .
§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Surażu

Wytwarzający/odpowiadający: Marek Uszyński

Data wytworzenia: 2008-10-20

Wprowadzający: Marek Uszyński

Data wprowadzenia: 2008-11-10

Data modyfikacji: 2008-12-04

Opublikował: Marek Uszyński

Data publikacji: 2008-11-10