Projekty Uchwał Sesja XVIII

  Projekt

Uchwała Nr
Rady Miejskiej w Surażu
z dnia 23 kwietnia 2008r.
w sprawie współpracy Gminy Suraż z miejscowością Suraż Rejonu Szumskiego na Ukrainie
 
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 12a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) uchwala się , co następuje:
§ 1
Wyraża się zgodę na podjęcie współpracy Gminy Suraż z miejscowością Suraż Rejonu Szumskiego na Ukrainie
§ 2
Warunki współpracy określi porozumienie zawarte pomiędzy Gminą Suraż a miejscowością Suraż Rejonu Szumskiego na Ukrainie
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Suraża
§4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
 
Projekt
 

Uchwała Nr

Rady Miejskiej w Surażu

z dnia 23 kwietnia 2008r.

 
 

w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Suraża

 
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 4, art. 28a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 199 ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z póżn. zm.)
 
po rozpatrzeniu sprawozdania Burmistrza Suraża z wykonania budżetu za 2007r. rok oraz zapoznaniu się z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku,
 
na wniosek Komisji Rewizyjnej,
 
Rada Miejska w Surażu uchwala, co następuje:
 
 
§1
Udziela się Burmistrzowi Suraża absolutorium z tytułu wykonania budżetu Gminy za rok 2007.
 
§2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 
 
 
Projekt

Uchwała Nr

Rady Miejskiej w Surażu

z dnia 23 kwietnia 2008r.

 
w sprawie uchwalenia Planu Rozwoju Lokalnego Miasta i Gminy Suraż na lata 2007-2013
 
 
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z póżn. zm. )
uchwala się, co następuje:
 
§1
Uchwala się Plan Rozwoju Lokalnego Miasta i Gminy Suraż na lata 2007-2013, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały
 
§2
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Suraża
 
§3
Uchwała podlega opublikowaniu w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Suraż oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Surażu
 
§4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
 
 
 
 
Projekt
 

UCHWAŁA Nr

RADY MIEJSKIEJ W SURAŻU

z dnia 23 kwietnia 2008r.

 
 

w sprawie przeznaczenia do sprzedaży działek położonych
na terenie miejscowości Suraż, Zawyk i Końcowizny

 
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 9 lit. a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz.984, Nr 153 poz. 1271, z 2003r. Nr 214, poz.1806, z 2003r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005r. Dz. U. Nr 172 poz. 1441, Nr175 poz. 1457, z 2006r. Dz. U. Nr 17 poz.128 z 2007 r. Nr 173, poz. 1218) oraz art. 37 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U z 2004 r. Nr 261, poz. 2603, z 2005 r. Nr 281 poz. 2782, Nr 130 poz. 1087, Nr 169 poz.1420, Nr 175 poz. 1459, z 2006 r. Nr 104 poz. 708, Nr 220 poz. 1600, Nr 220, poz. 1601, z 2007 r., Nr 173, poz. 1218) uchwala się , co następuje:
 
§1.
Przeznacza się do sprzedaży w drodze przetargu publicznego nieruchomości:
1. Działkę niezabudowaną oznaczoną nr geodezyjnym 280/4 o pow. 4716 m 2 położoną w miejscowości Suraż.
2. Działkę niezabudowaną oznaczoną nr geodezyjnym 225/1 o pow. 19039 m² (kopalnia żwiru) położoną w miejscowości Suraż.
3. Działkę niezabudowaną oznaczoną nr geodezyjnym 30 o pow. 2500 m² (kopalnia żwiru) położoną w miejscowości Końcowizna.
4. Działkę niezabudowaną oznaczoną nr geodezyjnym 233 o pow. 3100 m² (kopalnia żwiru) położoną w miejscowości Zawyki.
§2
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Suraża.
§3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Projekt
Uchwała Nr
Rady Miejskiej w Surażu
z dnia 23 kwietnia 2008r.
w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie na okres 3 lat w trybie bezprzetargowym działki Nr 267/3 położonej w Leszni
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz.984, Nr 153 poz. 1271, z 2003r. Nr 214, poz.1806, z 2003r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005r. Dz. U. Nr 172 poz. 1441, Nr175 poz. 1457, z 2006r. Dz. U. Nr 17 poz.128 z 2007 r. Nr 173, poz. 1218) oraz art. 37 ust. 4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U z 2004 r. Nr 261, poz. 2603, z 2005 r. Nr 281 poz. 2782, Nr 130 poz. 1087, Nr 169 poz.1420, Nr 175 poz. 1459, z 2006 r. Nr 104 poz. 708, Nr 220 poz. 1600, Nr 220, poz. 1601, z 2007 r., Nr 173, poz. 1218) Rada Miejska w Surażu uchwala , co następuje:
§1
Wyraża zgodę na wydzierżawienie w drodze bezprzetargowej na okres 3 lat nieruchomości oznaczonej Nr 267/3 mp. 1 o pow. 6500 m² położonej w Leszni.
§2
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Suraża.
§3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
 
PROJEKT
Uchwała Nr XVIII/     /08
Rady Miejskiej w Surażu
z dnia 23 kwietnia 2008r.
 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2008 r.
Na podstawie art.18ust.2 pkt 4,ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U.z 2001r. Nr 142 poz.1591; z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz.1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004r. Nr 102 poz. 1055 Nr 116 poz.1203; z 2005r. Nr 172,poz.1441; Nr 175, poz. 1457; z 2006r. Nr 17, poz.128, Nr 181 poz. 1337 z 2007r. Nr 48 poz. 327, Nr 138 poz. 974 , Nr 173 poz. 1218) oraz art.165, 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U z 2005 r. Nr 249,poz. 2104, Nr 169, poz. 1420; Dz. U z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz.1217 , poz.1218, Nr 187, poz. 1381, Nr 249, poz.1832, z 2007 r. Nr 82, poz. 560, Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791, Nr 140, poz.984,) Rada Miejska w Surażu uchwala, co następuje:
 
§ 1. Dokonać zmian w planie dochodów.
           Zwiększyć dochody                                                                    o kwotę  5.642,-
Dział 854 –     rozdz. 85415          § 2030                                    o kwotę  5.642,-

                 Zmniejszyć dochody                                                                 o kwotę  1.062.790,-
Dział 600 –     rozdz. 60016          § 6298                                    o kwotę  400.000,-
Dział 750 –     rozdz. 75023          § 6298                                    o kwotę  662.790,-

§ 2. Dokonać zmian w planie wydatków.

                 Zwiększyć wydatki                                                                    o kwotę  553.060,-

  Dział 751 –     rozdz. 75109          § 4110                                    o kwotę  64,-
Dział 754 –     rozdz. 75412          § 4210                                    o kwotę  6.000,-
Dział 754 –     rozdz. 75412          § 4300                                    o kwotę  2.000,-
  Dział 600 –     rozdz. 60016          § 6050                                    o kwotę  52.000,-
    Dział 600 –     rozdz. 60016          § 6059                                    o kwotę  454.354,-
Dział 854 –     rozdz. 85415          § 3240                                    o kwotę  5.642,-
  Dział 921 –     rozdz. 92195          § 6050                                    o kwotę  30.000,-
Dział 900 –     rozdz. 90095          § 4530                                    o kwotę  3.000,-

 

                     Zmniejszyć wydatki                                                                     o kwotę  1.297.208,-

Dział 751 –     rozdz. 75109          § 4120                                    o kwotę  64,-
Dział 600 –     rozdz. 60016          § 4270                                    o kwotę  58.594,-
  Dział 600 –     rozdz. 60016          § 6058                                    o kwotę  400.000,-
  Dział 750 –     rozdz. 75023          § 6058                                    o kwotę  662.790,-
  Dział 750 –     rozdz. 75023          § 6059                                    o kwotę  164.000,-
Dział 750 –     rozdz. 75095          § 4300                                    o kwotę  11.760,-

§ 3. W uchwale Nr XIV/76/07 Rady Miejskiej w Surażu w sprawie uchwalenia budżetu gminy Suraż na 2008 rok z dnia 29 grudnia 2007r. zmienia się treść załącznika Nr 3 ” Zadania inwestycyjne w 2008 roku”, który stanowi załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 4. W uchwale Nr XIV/76/07 Rady Miejskiej w Surażu w sprawie uchwalenia budżetu gminy Suraż na 2008 rok z dnia 29 grudnia 2007r. dodaje się załącznik Nr 11 ” Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2008 – 2009” w brzmieniu określonym w załączniku Nr 2 do niniejszej uchwały.

§ 5. W uchwale Nr XIV/76/07 Rady Miejskiej w Surażu w sprawie uchwalenia budżetu gminy Suraż na 2008 rok z dnia 29 grudnia 2007r. zmienia się treść załącznika Nr 4 ” Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności”, który stanowi załącznik Nr 3 do niniejszej uchwały.

§ 6. W uchwale Nr XIV/76/07 Rady Miejskiej w Surażu w sprawie uchwalenia budżetu gminy Suraż na 2008 rok z dnia 29 grudnia 2007r. zmienia się treść załącznika Nr 5 ” Plan przychodów i rozchodów na 2008 rok”, który stanowi załącznik Nr 4 do niniejszej uchwały
§ 7. W uchwale Nr XIV/76/07 Rady Miejskiej w Surażu w sprawie uchwalenia budżetu gminy Suraż na 2008rok z dnia 29 grudnia 2007r.zmienia się treść załącznika Nr 7 ” Plan przychodów i rozchodów rachunku dochodów własnych na 2008 rok”, który stanowi załącznik Nr 5 do niniejszej uchwały.
§ 8. Objaśnienia dokonanych zmian w budżecie - zgodnie z załącznikiem Nr 6   .
§ 9. 1.Budżet po dokonanych zmianach wynosi:
        Plan dochodów ogółem                           5.668.355 zł.
        Plan wydatków ogółem                           6.331.355 zł.
Deficyt budżetu gminy w kwocie 663.000 zł. zostanie pokryty przychodami pochodzącymi:
a) z pożyczki w kwocie 90.000 zł.
b) z kredytów w kwocie 460.000 zł
c) z wolnych środków w kwocie 113.000 zł
 
§ 10. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Suraża.
§ 11. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
 

 
ZałącznikNr 1
do Uchwały Nr XVIII/    /08
Rady Miejskiej w Surażu
 z dnia 23 kwietnia 2008 r.
Zadania inwestycyjne w 2008 r.
Lp.
Dział
Rozdz.
Nazwa zadania inwestycyjnego
Łączne koszty finansowe
Planowane wydatki
Jednostka organizacyjna realizująca program lub koordynująca wykonanie programu
rok budżetowy 2008 (8+9+10+11)
z tego źródła finansowania
dochody własne jst
kredyty
i pożyczki
środki pochodzące
z innych źródeł*
środki wymienione
w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 u.f.p.
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
1.
600
60016
Poprawa dostępności dróg gminnych do podstawowej sieci komunikacyjnej dróg powiatowych, polegająca na modernizacji ulicy Zakościelnej w Surażu i drogi gminnej w Doktorcach oznaczonej nr 67 w ewidencji geodezyjnej
968.774
554.354
280.354
274.000
0
0*
Gmina Suraż
2.
600
60016
Remont ulicy 11 Listopada w Surażu 2004-2008                                               Rok 2008 II etap Remont nawierzchni chodników i wjazdów bramowych
1 085 204
340 000
340 000
0
0
0
Gmina Suraż
3.
600
60016
Remont ul. Zagumiennej - wykup gruntów 2005-2010
53 000
50 000
50 000
0
0
0
Gmina Suraż
5.
750
75023
Zakup komputerów do UM
5 000
5 000
5 000
0
0
0
Gmina Suraż
6.
750
75095
Wdrażanie usług elektronicznych dla ludności woj.Podlaskiego –
część II, administracja samorządowa
28 934
15 000
15 000
0
0
0
Gmina Suraż
7.
801
80101
Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Surażu 2007-2008
399 463
383 259
0
96 000
0
287 259
Gmina Suraż
9.
900
90001
Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków we wsi Kowale
130 000
130 000
0
90 000
40 000 A
0
Gmina Suraż
10.
900
90015
Rozbudowa linii oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Suraż
39 394
30 000
30 000
0
0
0
Gmina Suraż
11.
921
92195
Wykonanie dokumentacji na rewitalizację strefy ochrony konserwatorskiej wokół dwóch rynków w Surażu
50 000
50 000
50 000
0
0
0
Gmina Suraż
Ogółem
2 759 769
1 557 613
770 354
460 000
40 000
287 259
X
A. Inne źródła (np. GFOŚiW 10.000, wpłaty ludności 30.000)
 
 
 
 
 
 
 
* środki wymienione w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 u.f.p. na zadanie będą ujęte w roku 2009
 

ZałącznikNr 2
do Uchwały Nr XVIII/   /08
Rady Miejskiej w Surażu
 z dnia 23 kwietnia 2008 r.
 
LIMITY WYDATKÓW NA WIELOLETNIE PROGRAMY INWESTYCYJNE W LATACH 2008 - 2009
Lp.
Dział
Rozdz.
Nazwa zadania inwestycyjnego
i okres realizacji
(w latach)
Łączne koszty finansowe w tym poniesione do końca 2006r.
Koszty poniesione w 2007
Planowane wydatki
Jednostka organizacyjna realizująca program lub koordynująca wykonanie programu
rok budżetowy 2008 (8+9+10+11)
z tego źródła finansowania
2009 r.
dochody własne jst
kredyty
i pożyczki
środki pochodzące
 z innych źródeł
środki wymienione
w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 u.f.p.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
1.
600
60016
Poprawa dostępności dróg gminnych do podstawowej sieci komunikacyjnej dróg powiatowych, polegająca na modernizacji ulicy Zakościelnej w Surażu i drogi gminnej w Doktorcach oznaczonej nr 67 w ewidencji geodezyjnej
968.774,-
17.140,-
554.354,-
280.354,-
274.000,-
0
0*
391.580,-*
Gmina Suraż
Ogółem
968.774,-
17.140,-
554.354,-
280.354,-
274.000,-
0
0*
391.580,-*
x
* środki wymienione w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 u.f.p. na zadanie ujęto w roku 2009

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      ZałącznikNr 3
do Uchwały Nr XVIII/    /08
Rady Miejskiej w Surażu
z dnia 23 kwietnia 2008 r.
WYDATKI NA PROJEKTY REALIZOWANE ZE ŚRODKÓW POCHODZĄCYCH
Z FUNDUSZY STRUKTURALNYCH
Lp.
Program inwestycyjny Zadanie inwestycyjne
Jednostka organizująca zadanie
Okres realizacji zadania
Łączne nakłady finansowe
Poniesione wydatki do końca 2007r.
Wysokość wyd.
w 2008r.
Budżet Gminy
Dotacje FS
1.
PROGRAM: Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko.
PRIORYTET: Infrastruktura Energetyczna Przyjazna Środowisku.
DZIAŁANIE Termomodernizacja Obiektów użyteczności publicznej
Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Surażu













Gmina Suraż















2007-2008















399.463,-















16.204,-















96.000,-















287.259,-


 
PROGRAM: Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013
PRIORYTET:        Rozwój infrastruktury transportowej.
DZIAŁANIE 2.1 Rozwój transportu drogowego
PODDZIAŁANIE 2.1.2 Lokalna infrastruktura drogowa
NAZWA PROJEKTU
Poprawa dostępności dróg gminnych do podstawowej sieci komunikacyjnej dróg powiatowych, polegająca na modernizacji ulicy Zakościelnej w Surażu
i drogi gminnej
w Doktorcach oznaczonej nr 67 w ewidencji geodezyjnej
















Gmina Suraż
















2003-2009
















968.774,-
















22.840,-

















554.354,-

















0*
2.
Ogółem
-
-
1.368.237,-
39.044,-
650.354,-
287.259,-
* środki wymienione w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 u.f.p. na zadanie będą ujęte w roku 2009

 
                                                                                                                                                                                 ZałącznikNr 4
do Uchwały Rady
Miejskiej w Surażu
Nr XVIII/    /08
z dnia 23 kwietnia 2008 r.
 
Plan przychodów i rozchodów na 2008 rok
Lp.
Wyszczególnienie
Kwota
I
Przychody – ogółem
765.000,-
 
w tym :
1. nadwyżka z lat ubiegłych
2. wolne środki
3. kredyty długoterminowe
4. pożyczki
5. spłaty pożyczek udzielonych
6. przychody z prywatyzacji majątku gminy
7. sprzedaż papierów wartościowych wyemitowanych przez gminę

-
215.000,-
460.000,-
90.000,-
-
-
-
II
Rozchody – ogółem
102.000,-
 
w tym :
1. spłaty kredytów długoterminowych
2. spłaty pożyczek długoterminowych
3. pożyczki udzielone
4. wykup papierów wartościowych

-
102.000,-
-
-

 
                                                                                                                                                                                        ZałącznikNr 5
                                                                                                                                                                                            do uchwały Rady
Miejskiej w Surażu
Nr XVIII/  /08
z dnia 23 kwietnia 2008 r
 
Przychody i wydatki rachunku dochodów własnych
na 2008 rok.
Lp.
Dział
Nazwa jednostki i określenie dochodów własnych
Stan środków obrotowych na 01.01.2008r.
Przychody na 2008r.
Wydatki na 2008r.
Stan środków obrotowych na 31.12.2008r.
1.
801

80101

80110
80104
80148
Oświata i Wychow.

Szkoły podstawowe

Gimnazja
Przedszkola
Stołówki szkolne
11.451,-

3.586,-

2.562,-
2.881,-
2.422,-
58.850,-

9.000,-

8.000,-
19.800,-
22.050,-
68.601,-

12.086,-

10.362,-
22.181,-
23.972,-
1.700,-

500,-

200,-
500,-
500,-
RAZEM
11.451,-
58.850,-
68.601,-
1.700,-

 
                                                                                                                                                                                         ZałącznikNr 6
                                                                                                                                                                                                do uchwały Rady
Miejskiej w Surażu
Nr XVIII/    /08
z dnia 23 kwietnia 2008 r
Objaśnienia dokonanych zmian w budżecie na 2008r.
Plan dochodów uległ zwiększeniu w o kwotę 5.642zł. w rozdziale: 85415 Edukacyjna opieka wychowawcza są to środki przyznane na podstawie pisma Wojewody Podlaskiego FB II.BB.3011-72/08 na dofinansowanie świadczeń pomocy materialnej dla uczniów
o charakterze socjalnym. Plan dochodów uległ zmniejszeniu o kwotę 1.062.790zł.odstąpiono od realizacji termomodernizacji budynku Urzędu Miejskiego w Surażu oraz skorygowano wpływ dochodów z funduszy unijnych w 2008r na drogi gminne.
Plan wydatków uległ zwiększeniu o kwotę 553.060zł. W rozdziale: 85415 Edukacyjna opieka wychowawcza o kwotę 5.642zł dofinansowanie świadczeń pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym, w rozdziale 75412 Ochotnicze straże pożarne na zakup dodatkowych ubrań koszarowych oraz zorganizowanie zawodów strażackich na kwotę 8.000zł, w rozdziale 60016 o kwotę 52.000zł. na remont chodników na ul.11-go Listopada oraz wprowadzono nową inwestycję o nazwie „Poprawa dostępności dróg gminnych do podstawowej sieci komunikacyjnej dróg powiatowych polegajaca na madernizacji ulicy Zakościelnej w Surażu i drogi gminnej w Doktorcach oznaczonej Nr 67 w ewidencji geodezyjnej” na kwotę 454.354zł., w rozdziale 92195 Pozostała działalność o kwotę 30.000zł. na dokumentację projektową parku w Rynku Kościelnym, w rozdziale 90095 Pozostała działalność o kwotę 3.000zł. na opłacenie podatku od towarów i usług (VAT). Plan wydatków uległ zmniejszeniu o kwotę 1.297.208zł. Odstąpiono od realizacji termomodernizacji budynku Urzędu Miejskiego w Surażu oraz skorygowano wydatki pokryte dochodami z funduszy unijnych na 2008r na drogi. Również dokonano przesunięć między rozdziałami 75095 zmniejszono o kwotę 11.760zł. a zwiększono w rozdziale 60016 są to wydatki na sporządzenie studium na dwie drogi gminne.
Po dokonanych zmianach zwiększył się deficyt budżetu gminy o kwotę 313.000zł., który zostanie pokryty wolnymi środkami oraz zwiększonym kredytem.
 
 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Surażu

Wytwarzający/odpowiadający: Marek Uszyński

Wprowadzający: Marek Uszyński

Data wprowadzenia: 2008-06-20

Data modyfikacji: 2008-07-18

Opublikował: Marek Uszyński

Data publikacji: 2008-06-20